Recenzja książki "Techniki sprzedaży zdalnej"
-
- 12.03.2022, godz. 10:30
Czy sprzedaż zdalna może być skuteczna? Czy da się pozyskać nowego klienta "na odległość"? Autorzy książki spróbowali odpowiedzieć na pytania odnośnie nowych realiów na rynku.
Prawie dwa lata minęły od daty, kiedy pandemia została oficjalnie ogłoszona przez WHO. Wpłynęła ona na każdego z nas, a w globalnym wymiarze także na cały świat. Czy ktoś mógł pomyśleć, że będzie wykonywał swoją pracę z łóżka? Okazało się, że tak naprawdę wiele czynności może być wykonywane na odległość. Autorzy książki "Techniki sprzedaży zdalnej" Roman Kawczyn i Adam Szaran zastanowili się, czy to twierdzenie dotyczy również sprzedaży.

W swojej książce Roman i Adam chcieli pokazać, że rynek ciągle ewoluuje:
Zmieniają się okoliczności zewnętrzne, preferencje klientów, jak również narzędzia sprzedaży.
Według autorów najskuteczniejsi będą ci, którzy potrafią dostosować się do różnych form kontaktu z klientem, lecz do tego będą potrzebne "nowe umiejętności i realne narzędzia". Zaznaczają także, że przez ostatnie półtora roku wypracowali system sprzedaży, który działa - jako dowód podają wynik finansowy jednej z firm-partnerów oraz zwiększone o kilkadziesiąt procent obroty innej firmy (ich nazwy nie są podane do naszej wiadomości).
Zobacz również:
- Najlepsze platformy do prowadzenia biznesu [RANKING 2023]
- Jaki czytnik e-book wybrać? Wybrałam kilka najciekawszych modeli, które warto kupić
Książka o jaskrawej, kolorowej okładce od razu przykuwa uwagę. Grafiki, profesjonalne zdjęcia i dobrze dobrane kolory sprawiają, że naprawdę chce się wierzyć autorom i przyswoić wiedzę, którą zawarli w publikacji. Miłą niespodzianką było kilka stron dla notatek na końcu książki - jest to naprawdę ważne w przypadku książek na temat biznesu.

Książka nie jest zbyt długa, i co ważne, szybko się czyta! Nie ma w niej długich historyjek z życia autorów o tym jak osiągnęli sukces - na dwustu stronach została zawarta cała potrzebna wiedza, żeby poprawić swój kontakt z klientem lub zacząć się rozwijać w sprzedaży.
Cała publikacja została podzielona na dwie części. W pierwszej z nich, "Sprzedawca zdalny ŁOWCA", dowiemy się między innymi o schematach pozyskiwania klientów, właściwej rozmowie z nimi, prezentacji naszej oferty, finalizacji, a także negocjacjach. Zwróciłam uwagę, że w tej części nie brakuje również przykładów z życia, a więc czytelnik nie utonie w teoretycznych dywagacjach. W drugiej części o nazwie "Sprzedawca zdalny FARMER" został poruszony tak ważny temat jak gra o satysfakcję, w tym np. sytuacje trudne w utrzymaniu klienta i inne.
Dla kogo jest ta książka?
Książka będzie dobrym podręcznikiem zarówno dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę w sprzedaży zdalnej, jak i tych, którzy chcieliby poprawić swoje wyniki. Znajdziemy tu techniki i schematy wyjaśnione w sytuacjach, które mogą nas spotkać w praktyce. Ponadto często przykłady są wyjaśniane z punktu widzenia psychologii czy też zwykłego klienta. Takie podejście pozwoli nie tylko dowiedzieć się czegoś nowego, ale spojrzeć na sprzedaż trochę szerzej.
Podsumowanie
Zdecydowanie polecam tę książkę tym, którzy są zainteresowani sprzedażą i biznesem. Nie pochłonie ona dużo cennego czasu i pozwoli w przyszłości zyskać klientów i nie tylko. Ja osobiście odniosłam wrażenie, że książka jest prawdziwą kombinacją notatek i wiedzy, która była zdobywana i przekazywana od dawna. Teraz możemy ją nabyć w cenie 39,92 zł w sklepie internetowym wydawnictwa mt biznes - przejdź do strony.