Sapphire HD5450 512M DDR3 PCI-E VGA/DVI-I/DP
-
- Michał Reinholz,
- 21.12.2010, godz. 16:03
Sapphire HD5450 512M mimo, że oparta na układzie ATI wspierającym najnowsze technologie graficzne nie jest kartą przeznaczoną dla graczy. Dyskwalifikuje ją bardzo słaba wydajność, ale w innych zadaniach sprawdzi się dobrze.
Sapphire HD5450 512M DDR3 PCI-E VGA/DVI-I/DP wykorzystuje układ graficzny AMD Cedar. Wprawdzie wyprowadza on swój rodowód od rewelacyjnego Cypresse’a, ale pozostało w nim tak niewiele mocy obliczeniowej, że zupełnie nie radzi sobie w nowszych grach. Cedar powstaje w procesie technologicznym 40nm, ma 4 potoki renderingu i 80 zunifikowanych jednostek przetwarzania. Układ na opisywanej karcie pracuje z częstotliwością 650 MHz. Zainstalowana pamięć to GDDR3 o pojemności 512 MB, pracująca z częstotliwością 1600 MHz na szynie danych o szerokości 64 bitów. Układ wspiera technologie DirectX11, ATI Eyefinity i ATI Stream. Karta doskonale radzi sobie z wyświetlaniem obrazu na kilku monitorach oraz dekodowaniem filmów wysokiej rozdzielczości.
Pobór mocy zestawu z opisywaną kartą wahał się od 95 W w spoczynku do 145 pod obciążeniem. Kartę wyposażono w pasywne chłodzenie. Na szczęście nie blokuje ono gniazda obok PCI-Express x16. Płytka PCB ma niski profil dzięki czemu da się ją zainstalować w wąskich obudowach. Standardowy śledź jest jednak wysoki, ale za to mieści gniazda D-Sub, Display Port i DVI. W pudełku umieszczono dwa dodatkowe śledzie, które można podmienić- decydując się na jeden pozostawimy gniazda DP i DVI, zaś na drugi, tylko D-Sub. Karta nie ma możliwości pracy z druga identyczną w trybie CrossFire, ale za to może współpracować z układem graficznym z chipsetu płyty głównej w Hybrid CrossFire.
O wydajności karty pisaliśmy już wyżej – nie da się na niej grać w nowe gry, płynnie będą chodziły jedynie leciwe i niewymagające tytuły.
Sapphire HD5450 512M to karta kosztująca niewiele zł. Na pewno nie jej wydajność nie wystarczy graczom, ale pozostali użytkownicy powinni być zadowoleni. Jej atuty to możliwość montażu w małej obudowie, bardzo niski pobór mocy, możliwość pracy z wielo ma monitorami i możliwość współpracy z odpowiednim układem graficznym chipsetu płyty głównej.