Jak zarabiać na wideo w YouTube

Od kiedy serwis YouTube uruchomił w Polsce program partnerski dla twórców wideo, każdy może spróbować swoich sił jako gwiazda Internetu i inkasować zysk z publikowanych w trakcie filmów reklam. Dowiedz się, jak to zrobić oraz jak na swoich filmach wideo zarabiają internauci z innych krajów.

Polecamy:

Więcej informacji:

Zobacz także:

Dla posiadaczy najpopularniejszych kont w YouTubie publikowanie filmów wideo stało się sposobem na życie, jak w przypadku Mystery Guitar Mana – autora zabawnych teledysków, którego każdy nowy film jest oglądany ponad pół miliona razy.Kliknij, aby powiększyćDla posiadaczy najpopularniejszych kont w YouTubie publikowanie filmów wideo stało się sposobem na życie, jak w przypadku Mystery Guitar Mana – autora zabawnych teledysków, którego każdy nowy film jest oglądany ponad pół miliona razy.

Program partnerski YouTube'a został uruchomiony niedługo po starcie serwisu. Użytkownicy z wybranych krajów mogli dzięki niemu zarabiać pieniądze z reklam AdSense wyświetlanych podczas odtwarzania opublikowanych przez nich filmów. Jeśli wziąć pod uwagę fakt, że nagrania zamieszczane przez najpopularniejszych youtube'owych celebrytów notują średnio po kilkaset tysięcy wyświetleń w przeciągu pierwszych kilku dni od premiery, przystąpienie do programu oznaczało dla nich niemałe wpływy.

Polscy użytkownicy otrzymali możliwość zgłaszania się do programu partnerskiego YouTube'a w styczniu 2011 r. W naszym regionie Europy program partnerski YouTube'a funkcjonuje jeszcze tylko w Czechach.

Zobacz również:

Rejestracja w programie partnerskim

Zgłosić się do programu partnerskiego YouTube'a może każdy zarejestrowany użytkownik serwisu publikujący w nim własne filmy. Wystarczy odwiedzić stronę youtube.com/partners i wypełnić formularz (kryjący się pod odnośnikiem Zgłoś się). Aby jednak zgłoszenie zostało przyjęte, chętni muszą spełnić kilka warunków.

Po pierwsze: użytkownik musi mieć prawa autorskie do zamieszczanych materiałów. W praktyce oznacza to, że właściciele kont na których publikowane są kopie cudzych teledysków bądź znalezione w Sieci nagrania, nie zostaną dopuszczeni do programu. W większości przypadków ogranicza to grono chętnych do osób publikujących własne nagrania.

Kandydat na partnera musi też móc wykazać się pewną popularnością oraz systematycznością w dodawaniu nowych materiałów. Ogromne znaczenie ma także historia konta, wszelkie wcześniej zanotowane roszczenia do publikowanych przez danego użytkownika filmów mogą przesądzić o niedopuszczeniu do programu.

Program partnerski YouTube'a jest ściśle powiązany z programem AdSense, za pośrednictwem którego webmasterzy mogą zamieszczać reklamy na swoich stronach WWW. Jeżeli zatem nie masz jeszcze konta AdSense, będziesz musiał je założyć - może to zrobić osoba fizyczna lub firma.

YouTube emituje kilka form reklam. Poza reklamami wyświetlanymi w trakcie odtwarzania filmu wideo, są to także banery wyświetlane na stronie danego kanału lub podstronie z konkretnym filmem. Przychody z reklam wyświetlanych w YouTubie będą potem widoczne w panelu AdSense'a jako Host AdSense dla treści. Trudno w teorii oszacować poziom zarobków, ponieważ podobnie jak w przypadku samego AdSensa dla stron WWW, wszystko zależy od wybranej tematyki i popularności publikowanych materiałów.

Dodatkowe narzędzia dla partnerów YouTube'a

W przeciwieństwie do zwykłych użytkowników YouTube'a prowadzących swoje kanały w serwisie, partnerzy mają do dyspozycji dodatkowe narzędzia, za pomocą których mogą lepiej kontrolować prawa autorskie do swoich materiałów oraz zapewnić im lepszą promocję.

Pierwszym narzędziem jest CMS YouTube.