SYSTEM SPRZEDAŻY 2

Aplikacja sieciowa przeznaczona dla nowoczesnej firmy. Rozwój i dostępność Internetu, spowodowały zmiany w działaniu firm handlowych. Coraz częściej, miejscem dokonywania zakupu jest sklep internetowy, czy e-mail z zamówieniem, a to determinuje sposób działania firm handlowych. Dzięki programom sieciowym możliwa jest sprawna praca zespołowa. Typowa grupa robocza w firmie handlowej to: handlowiec (1 - 5 osób), magazynier, księgowa, opcjonalnie serwisant i szef czuwający nad całością.

Podział pracy jest następujący:

- handlowiec przyjmuje i rejestruje zamówienia, oraz wystawia faktury pro forma;

- magazynier kontroluje na bieżąco stany magazynowe w układzie dostępności dla zamówienia, rzeczywistych ilości i rezerwowanych przez handlowców produktów których aktualnie brakuje;

- księgowość wystawia faktury VAT, korekty i sygnalizuje dokonane wpłaty oraz przyznanie prowizji handlowcom.

Każdy z uczestników realizujących zamówienie wykonuje swoje zadanie, dzięki czemu status podstawowego obiektu jakim jest zamówienie zmienia się z przyjętego (kolejno) na zapłacone (księgowość), zatwierdzone (gdy wszystkie poprzednie warunki są spełnione) i wreszcie na wysłane.

Jednocześnie każdy z użytkowników może wygenerować potrzebne dokumenty łącznie ze specyfikacją dla kuriera, czy poczty. System logowania opiera się na przyznanych przez szefa poziomach dostępu, co ułatwia pracę (daje możliwość logowania się z dowolnego komputera w firmie) i jednocześnie i określa odpowiedzialność każdego z pracowników za wykonane czynności. Nie bez znaczenia jest też brak sporów kompetencyjnych, system wymusza określony cykl i szybkość pracy.