10 gier, które powinny mieć sequel

Przedstawiamy listę 10 gier komputerowych, które najbardziej zasługują na kontynuację. O wielu z nich od lat mówi się w kontekście sequela, lecz wciąż brak potwierdzonych informacji. W niektórych z tytułów tli się jeszcze życie, inne zaś wymagałyby wskrzeszenia. Nasz ranking z pewnością przywoła miłe wspomnienia, a niektóre pozycje mogą być dla Was zaskoczeniem!

Gra komputerowa, która doczekała się sequela, powinna być dobra. Nie jest to jednak regułą. Powstanie kontynuacji jest zwykle efektem czystej kalkulacji. Dlatego powstaje sporo sequeli gier słabych, ale z różnych przyczyn przynoszących zyski. Nie będziemy ich tu wymieniać, bo nie o tym jest ten artykuł.

Przedstawimy natomiast 10 gier, które mimo swojej grywalności i świetnego wykonania nie doczekały się kontynuacji. Większość z nich nie odniosła sukcesu finansowego. Niektóre jednak otrzymywały od recenzentów wysokie oceny. Są wśród nich tytuły ponad dziesięcioletnie oraz niespełna 5-letnie.

Jest to 10 gier, które ukazały się na PC i nie doczekały się kontynuacji. Wyklucza to tytuły, takie jak Unreal 2 oraz Dreamfall: The Longest Journey, a także Ico czy Eternal Darkness. Przejdźmy więc do listy.

10 - Titan Quest

Gra miała premierę w czerwcu 2006 roku. Jest to hack & slash czystej krwi. Mechanika rozgrywki, questy, ekwipunek, rozwój postaci i grywalność mają wiele wspólnego z serią Diablo.

Zupełnie inna jest stylistyka i mitologiczny świat, w którym toczy się akcja. Gra zyskiwała dobre recenzje i stała się dość popularna wśród graczy. Wyniki finansowe nie były jednak zadowalające. Pewne znaczenie mogła mieć popularność gry w sieci BitTorrent.

Titan Quest cechowała bogata grafika. Gra doczekał się dodatku - Immortal Throne. O sequelu możemy na razie zapomnieć. Producent Iron Lore Entertainment został zamknięty z powodów finansowych w 2008 r.

9 - Chrome

Nasz rodzimy shooter sci-fi, którego akcja rozgrywa się na odległych planetach i pokładach statków kosmicznych był jedną z pierwszych polskich gier akcji, która pokazała światu, że stać nas na rozmach.

Chrome został wydany w 2003 roku. Gra zbierała pozytywne recenzje i zyskała przychylność graczy. W dwa lata później, Techland wydał dodatek SpaceForce, który jednak nie wniósł wiele nowego.

Trzeba przyznać, że gra była dość nierówna. Niektóre jej elementy wykonane były wspaniale, a inne nieco kulały. Rekompensatą była grywalność, ciekawe scenerie i wiele nowatorskich pomysłów.

W 2006 roku Techland zapowiedział Chrome 2. Gra miała być przełomowa. Na wczesnym trailerze prezentowała się zachęcająco. Tytuł przegrał jednak z innym shooterem firmy. W produkcji jest już 3 część Call of Juarez. Chrome 2 czeka.

Obejrzyj zapowiedź Chrome 2 z 2006 roku:


Zobacz również