"Złote Blachy 2008" - wręczono nagrody za zwalczanie piractwa

18 grudnia w Warszawie odbyła się kolejna gala wręczenia "Złotych Blach" - nagród dla krajowych jednostek policji wyróżniających się wynikami w zwalczaniu przestępstw związanych z naruszaniem prawa autorskiego. W tym roku odznaczono w ten sposób funkcjonariuszy wydziałów ds. zwalczania przestępczości gospodarczej komend wojewódzkich policji w Gdańsku i Białymstoku oraz sekcji Komendy Rejonowej Policji Warszawa Ochota. Specjalne wyróżnienie przyznano Wyższej Szkole Policji w Szczytnie.
"Złote Blachy" są przyznawane w Polsce corocznie, począwszy od 1998 r. Wręczają je przedstawiciele Koalicji Antypirackiej, stowarzyszenia powstałego z inicjatywy organizacji Business Software Alliance, Związku Producentów Audio Video (ZPAV) oraz Fundacji Ochrony Twórczości Audiowizualnej (FOTA). KA powstała w reakcji na coraz szerszą skalę zjawiska piractwa w Polsce, widoczną w drugiej połowie lat '90 ubiegłego wieku. Koalicja stawia przed sobą zadania związane z lobbowaniem za zmianami w przepisach, zwiększającymi skuteczność ochrony własności intelektualnej. Podejmuje też działania edukacyjne.

Tegoroczne nagrody przyznano:
- Komendzie Wojewódzkiej Policji w Białymstoku - za "wzorcowe prowadzenie postępowań". Funkcjonariusze białostockiej policji z wydziału ds. zwalczania przestępczości gospodarczej m.in. wykryli i przerwali działalność siatki dystrybucyjnej nielegalnych nośników z Chin.
- Komendzie Wojewódzkiej Policji w Gdańsku - za "konsekwentne i profesjonalne działania przeciw przestępczości intelektualnej na terenie województwa pomorskiego" (m.in. zamknięcie internetowego serwisu rozpowszechniającego filmy, nielegalnej kopiarni, przeszukania w związku z wymianą plików w ramach internetowych sieci P2P).
- Komendzie Rejonowej Policji Warszawa Ochota - za "rzetelną codzienną pracę operacyjną i doskonałą organizację działań". Warszawscy policjanci mogą pochwalić się m.in. przeszukaniem siedziby firmy technologicznej, czego konsekwencją było przejęcie 26 komputerów, na których znaleziono nieautoryzowane kopie oprogramowania.

Rozdanie Rozdanie "Złotych Blach 2008" - Patrycja Markowska oraz policjanci z KWP w Białymstoku

Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie została natomiast wyróżniona za "opracowanie metodyki postępowania w sprawach związanych z przestępczością w Internecie oraz uruchomienie internetowej platformy edukacyjnej typu e-learning dedykowanej dla policjantów i prokuratorów".

"Jesteśmy razem - przedstawiciele pokrzywdzonych"

Jak przyznaje inspektor Sławomir Śnieżko, dyrektor Biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji, "Złote Blachy" są "wyrazem uznania dla wysiłków w zwalczaniu przestępczości powszechnie zwanej piractwem". Uważa on również, że zwalczanie przestępczości intelektualnej powinno zaś być traktowane jako jeden z priorytetów w dziedzinie całej gospodarki.

Na uroczystości wręczenia nagród była również obecna popularna piosenkarka, Patrycja Markowska, której zdaniem ochrona własności intelektualnej jest konieczna chociażby przez sam szacunek dla artysty. "Żeby powstała płyta artysta musi włożyć w to bardzo dużo pracy. U mnie to trwa 2 lata. Nie dlatego, że odpoczywam przez rok ale dlatego, że zbieram piosenki, teksty... to wymaga ogromnego wysiłku. Jeżeli ktoś ceni mnie albo innych artystów w Polsce, to trzeba pójść i kupić płytę - po prostu - a nie 'piratować' czy ściągać z Internetu" - komentowała artystka.

Marek Staszewski, pełnomocnik ZPAV i Koalicji Antypirackiej dodaje: "My współpracujemy ze środowiskiem artystycznym na codzień. Może wydawać się, że działamy tylko w swoim imieniu. Nie - my działamy dla tego środowiska. Jesteśmy razem - przedstawiciele pokrzywdzonych".

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku wyróżnienia przyznano za likwidację handlu na warszawskim "Wolumenie" i zamknięcie serwisu napisy.org.

Zapraszamy do obejrzenia wideorelacji z wręczenia "Złotych Blach 2008".

Oryginalny tekst został opublikowany na www.idg.pl
Ocena:
Twoja ocena:

Komentarze (55)

Mruczek

09-01-2009 00:15

Policja najlepiej niech nas pocałuje w nasze tłuste owłosione tyłeczki z odleżynami od siedzenia przed monitorem. Niech banda leniwców lepiej zajmie się blokersami i kibicami przez których już wogóle po zmroku nie da się wyjść na osiedle. Ich się jakoś boją i omijają - żeby przypadkiem nie mieć porysowanego srebrnego lakieru na nowej KIA Ceed za pieniądze podatnika - ale serwer z napisami jakoś prościej zamknąć z wielką pompą. Banda idiotów.

xx

06-01-2009 16:43

no to sobie p.markowska uszyła buty(a wygląda na rozgarniętą)

marg

06-01-2009 01:54

Wstyd dla mojej szkoły...

sin - ekspert

02-01-2009 18:07

Wiecie co? Ktoś tu w polsce ma nieżle w łepie przywalone. Piractwo komputerowe jest tak groźne ze sie boje na ulice wyjść! ROFL ;). Do czego ta policja wogule ma słuzyć, jesli do takich rzeczy, to lepiej zeby jej wogule niebyło.

ruth

01-01-2009 19:27

Sama kupuję tylko oryginalne płyty (lub korzystam z serwisów gdzie jest oferowana na Otwartych Licencjach) lecz z panią Markowską się nie zetknęłam, to artystka chyba dość efemerydalna. Nagradzanie Policji przez prywatne podmioty jest procederem którym powinien się zainteresować jakiś prokurator. Nie wiem jak to dokładnie określa Ustawa lecz Policji zdaje się nie wolno przyjmować "podarunków". Nawet gdy ów "podarunek" jest podziękowaniem za dobrze spełniony obowiązek.

stan3

29-12-2008 20:52

przeież ta markowska to zero tylko mama była super weź się do roboty

wielbiciel

28-12-2008 21:09

a czy ta ARTYSTKA markowska sie zastanowila skod sie stala slawna ? dlaczego (jesli wogole)ludzie ja sluchaja?np:20% z ilosci sprzedanych plyt to tyle ma fanow i tylko tylu by ja znalo szlo na koncert itp,a dzieki dzieciakowi co kupi pirata i staje sie * fanem *i idzie na koncert itp a wiadomo ze ilosc sprzedanych piratow przewyzsza ilosc originalnych to dzieki kupcom (paserom)taka markowska jest slawna i sluchana,a tak nawiasem wszystkie gwiazdeczki a zwlaszcza te co zaslynely z IDOLA na 100% kupywaly piraty na placu za 15zl bo gadali ze ich na to nie stac,a teraz jak IDOL ich wylansowal sa madre i gadaja glupoty ze sie ich okrada,itp

dosia

28-12-2008 20:20

slowo LOBBYSTA to ladne slowo ,policja nazywa piraci paser itp a kim oni sa biorac nagrody od firm trzecich ? przeciez za walke z przestepcami placi im panstwo a nie firmy fonograficzne-czyli jest to PRZEKUPSTWO funkcjonariuszy prawa zeby scigali PRZESTEPCOW (piratow) to tak samo jak kierowca daje policjantowi zeby przymknol oko,a tu daja zeby mieli oczy szeroko otwarte na piratow a nie na *ulicznych* bandziorow.

Paweł

22-12-2008 16:55

Najpierw państwo nakłada ogromne podatki, wydaje koncesje, pozwolenia, zmusza ludzi do używania systemu Windows, pakietu biurowego Microsoftu, a potem rękami swoich funkcjonariuszy wali po głowach obywateli, którzy zmuszeni do korzystania z narzuconych usług danej firmy nie są w stanie zapłacić za jej programy. Wiem, wiem teoretycznie w ustawie dopuszcza się używanie innych, czasami otwartych standardów, ale w ilu urzędach potrafią otworzyć takiego choćby pdfa? A prawdziwi złodzieje, malwersanci, gwałciciele, mordercy i pozostałe szuje bandyckie chodzą po świecie, dostają żenujące wyroki lub są zwolnieni, bo za mała szkodliwość społeczna czynu, ewentualnie wypoczywają w ośrodkach zwanych potocznie więzieniami, gdzie jest lepiej niż u niejednego porządnego obywatela. A tow. Markowskiej mam do powiedzenia tyle: wal fochy tandeciaro gdzie indziej, bo twoje jęki nadają się co najwyżej do puszczania w ubikacji, dzięki czemu człowiek nie posiedzi za długo ani za potrzebą ani czytając gazetą.

johnZlasu

21-12-2008 19:38

@ramones59 Ale, masz blade pojęcie o tym co piszesz... W Polsce są naloty na kluby, ale tylko na te które nie odprowadzają tantiemów do zaiksu...

ja

20-12-2008 14:50

Jeśli coś kupuję w sklepie, to staję się tego czegoś WŁAŚCICIELEM - czy się mylę? Jeśli coś SPRZEDAJĘ komuś, to za uzgodnioną cenę wyzbywam się swoich praw do SPRZEDANEJ komuś rzeczy - tak? To czemu SPRZEDAJĄC komuś płyty CD/DVD koncerny multimedialne chcą NADAL BYĆ ICH WŁAŚCICIELAMI!? TO PARANOJA! Paranoją są także PIRACKIE (lub ROZBÓJNICZE - jak to woli) ceny ustanawiane przez koncerny wprost z sufitu na te ich WYROBY! I KTO TU JEST NA PRAWDĘ PIRATEM?! Kiedy ktoś zacznie wreszcie SKUTECZNIE BRONIĆ KONSUMENTÓW przed tą niesłychaną PAZERNOŚCIĄ! Niech przestaną wiecznie biadolić, że dzieje się im straszne kuku, bo zgaraniają KROCIE!!!!!!!!!!!!!!!!!

mario

20-12-2008 08:45

Ktoś w ogóle tą Markowską ściąga z netu? ... tzn jej muzykę? Ja ściągam muzykę artystów, której się w PL kupić nie da. Jak zamkną mi serwisy torrentowe czy inne p2p to odetną mnie od jedynego źródła z którego mogę pobierać muzyką jaka mnie interesuje. BTW. polecam z jamendo subatomicglue - genialne!

ramones59

19-12-2008 22:19

do@"ccccc" Wiem jak to jest.. wpisję na listę polskie utwory które gram-lansuję i kasę opłaca do Zaiks,organizator impres i od kilku lat nikt z tych zestawów list utworów-kompozytor-autor nie dostał ani grosza od zaiks... Najwieksza paranoja i śmiech ze zaiks od lat nie posiada w komputerach bazy autor-kompozytor i za kazdym razem trzeba im wypisywac wszystko recznie i odwalac robote za nich i wszystko bez sensu... Więc jakby była baza danych komu i za co mają kasę wypłacić to bys dostal bez czekania... :) a jak bałagan i mafia złodziejsko układowa pracuje i zarzadza zaiks''em to tak bedzie dalej jak jest...beda dalej pobierać opłaty za utwory i legalizować cdr-piraty po wystawieniu papierka że zaiks opłacony i tak sie karuzela dalej absurdu kreci a policja przymyka oczy bo zaiks opłacony :)

Trevo

19-12-2008 18:05

Nie mają co robić tylko zwalczać piratów. I dawać sobie za to nagrody hehe. Niech się zajmą politykami a nie, piractwem to chyba nie jest największy problem świata dzieci głodują a tu takie coś ... Gdyby życie w Polce było łatwiejsze na pewno by nie było tyle piractwa !

max

19-12-2008 14:52

re gepard: co jest normalne? Wykrywalność na poziomie kilku procent?! Pospolity, jak i ten zagrażający życiu bandytyzm to prawdziwe problemy, i tym się powinna zająć policja, a nie lataniem na smyczy zaiksu, sraiksu i innych mafijnych organizacji.

gepard

19-12-2008 14:28

Źle to odbieracie – piractwo komputerowe jest przestępstwem, niezaleznie czy jest to ”pryszczaty nastolatek” czy wielka kopiarnia płyt. Niektórzy pytają kiedy są wręczane nagrody za złapanie gwałcicieli czy coś – są tylko że się o tym nie pisze tak intensywnie gdyż to jest normalne.

vvvvv

19-12-2008 13:22

intruder masz wyzej napisane co jest kradzieza - sciagniecie utworu z netu skopiowanie od kolegi to NIE JEST KRADZIEŻ - zpamietaj to dzieciaku KRADZIEŻ by była jakbym poszedl do sklepu i zwinal plyte nie myl pojec zebys nie musial w zyciu skamlec jak ziobro ps.praw autorskich nikt nie kradnie bo sa niezbywalne.....prawa majatkowe do utworu to jedyna zbywalna rzecz w tym calym prawie autorskim tumanem jestes sam - patrz co wyzej napisalem zlodziejem byc moze tez bo nikt kto legalnie (czytaj bez wlamania czy lamania zabezpieczen) sciaga z netu nic nie ukradl tylko ZNALAZL apropo lamania zabezpieczen - 3/4 nawet nie zorientuje sie ze plyta cd audio byla zabezpieczona....tyle warte to zabezpieczanie apropo koszt tego marnego zabezpieczenia to 50 groszy od plyty - skutecznosc - 0% wkurzenie kupujacego po wlozeniu do kompa - 70% nie kazdy ma cd

ccccc

19-12-2008 13:13

zapamietajcie jedno - cokolwiek byscie nie sciagneli z netu co nie wymaga lamania zabezpieczen serwerow itp to w zadnym wypadku to NIE JEST KRADZIEŻ !!!! kradziez to wlamanie napad itp gdzie jawnie lamie sie zabezpieczenia bije napadnietego i okrada sciagane z netu nigdy nie bedzie kradzieza bo wszystkie sciagane w ten sposob materialy walaja sie jak zwykle smieci na ulicy - gdyby podchodzic w ten glupi sposob ze sciaganie to kradziexz to musielibysmy zamykac za kradzieze kazdego kto znalazlby jakiekolwiek pieniadze na ulicy..... wszystko co sciagamy to tylko niezgodnie z prawem skopiowane utwory /programy /narzedzia nie ma to nic wspolnego ani z piractwem ani zlodziejstwem ramones mam w zaiksie do oderania troszke kasy od 3 lat - od 3 lat nie sa w stanie mnie poinformowac zliczyc i umowic sie na wyplate mydlac oczy ze musze wstapic do zaiksu jako czlonek(nie musze) i poniesc roczna oplate w wysokosci 50 pln(nie musze bo niby jakim prawem) i co? olewam ich - przyjdzie moment ze sie zglosze z pozwem jak mnie wkurza i jeszcze wydebie od nich 5 razy tyle......

xxxxx

19-12-2008 13:07

Krzysiospk - moze nie ma kokosow ale policzmy ok? 1.plyta od wytworni wychodzi za jakies 14 pln netto - w tym jest oplata za studio(nieraz ponad 15 tysiecy zlotych - rok nagrywania srednio),materialy reklamowe - naklejki plakaty single do stacji radiowych(okolo 2 k pln), oplaty za teledysk promujacy o ile jest(zazwyczaj jest i to tez minimum 10 k pln), do tego oplaty za muzykow sesyjnych i tym podobne sprawy jak herbatka dla artystow itp(tez jakies 2 k pln) - nie licze pracy ludzi w wytworni mamy okolo 30 000 pln !!! wydana plyta w produkcji to koszt 4 pln (okladka wkladka nadruki tloczenia pudelko itp)do tego dla artysty powiedzmy 1 pln od plyty(ma tez z zaiksow za sprzedaz jakies 10 groszy od sztuki) czyli wytwornia ma w najlepszym wypadku czyste 9 pln z plyty czyli zeby wyjsc na zero trzeba sprzedac okolo 3500 plyt - przy obecnej sprzedazy to jest naprawde sporo policzylem to wszystko bardzo skromnie bo realia sa takie ze inwestycja zeruje sie dopiero przy 5000 sprzedanych plyt i to jest ryzyko sadzisz ze to wytwornie kradna?nie !!!!czytaj dalej plyta netto 14 pln- jakies 17 pln brutto - dlaczego stoi w sklepie za 35? bo teraz jest zlodziej po drodze przez ktorego musza przejsc plyty by stanely w takim markecie - on dokleja bite 5 pln jak nie 10 empik czasem wstwia prosto od wytworni i co?dalej 35 bo ceny sa odgornie ustalone - singiel 10 zeta i taniej nie sprzedasz chyba ze wyprzedaz - plyta polska 25 za staroc 35 za nowosc w medzyczasie 30 - i nie da rady innej ceny niestety zlodzieje to posrednicy i sklepy - wytwornie swoje zarobic musza bo inaczej nie beda w stanie poniesc kosztow ktorymi artysta wogole sie nie martwi tylko nagrywa.....

ramones59

19-12-2008 10:56

A teraz Uwaga wszyscy.. Zaiks pobiera faktycznie haracz od muzyki która jest sprzedawana i puszczana publicznie wszedzie. Natomiast jest to Skandal-Afera,bo wydają papierek który defakto przyzwala na granie muzyki z pirackich-cdr płyt i nikt się już tym nie interesuje,i cały biznes Zaiks polega na tym aby jak najwiecej wydać takich dokumentów-zezwoleń opłaty za granie muzyki.. Pobrane opłaty są defakto fikcją i wcale nie są wypłacane w całosci danym wykonawcom i cała kasa jest na koncie Zaiks Policja w takiej sytuacji nie sprawdza legalnosci cd itp. ponieważ zaiks mają opłacony :) Totalna bzdura i paranoja jak Zaiks wspiera piratów i kombinatorów i pseudo dj. u których w całym kraju,walizki są pełne cdr-piratów.!!! Tak koło się zamyka i Zaiks legalizuje cdr-piraty,a policja nie sprawdza i nikomu nic nie zabiera i nalotów-akcji nie ma.:),No ale stadion i bazar oraz mieszkanie można sprawdzić bo tam zaiks nie opłacony i mozna sie wykazac na medal publiczny...:):):)

Intruder

19-12-2008 10:54

Tak sobie to czytam i wlasnie widze jaka jest mentalnosc naszego narodu - nakrasc ile sie da, bo mu sie to nalezy. A jak jednemu z drugim ktos zawinie adidaska z szafeczki ktorego kupil za zarobione pieniazki to wtedy jest placz. Kradziez czy to przedmiotow czy praw autorskich jest OK dopoki okradamy my, a nie nas, tak? A w kwestii kierowania obecnych na gali policjantow do scigania gwalciceli - oni sa z innego wydzialu. PG czyli przestepczosc gospodarcza ni jak nie ma sie do scigania lobuzow. Do tego jest m.in. prewencja czy inne wydzialy. Tumany i zlodzieje byly i sa w spoleczenstwie...

żołd

19-12-2008 10:27

KLIKA starych dziadow nie rozumiejacych ze swiat sie zmienia

~Gość

19-12-2008 10:24

do"enzol" Tu masz rację.. artysta dostaje nawet za marny jeden występ od 20-100tys.zależy od układu gdzie ma wystep i jak menager ustalił podział kasy i może byc to dzielone na wszystkich w grupie muzycznej lub tylko dla lidera-artysty :) Sama sprzedaż płyt cd jest tylko promowaniem artysty i aby fan miał muzykę w domu dla przyjemnosci... w polskich warunkach ilosci sprzedawanych płyt danego wykonawcy..nawet nie ma pojęcia biznes ale straty,co innego w przypadku artystów-muzyków zagranicznych z top listy gdzie cd płyty są wydawane globalnie i sprzedawane w ilości 1miliona szt.na całym swiecie... sama Markowska nie sprzedała nawet 100tys.cd w polsce więc totalna miernota i muzyka też raczej z drugiej-trzeciej ligi muzycznej :) Ja sam jako zawodowy prezenter muzyczny nie gram i nie lansuje Markowskiej bo straszna"Kupa" ten repertuar.:)

ja

19-12-2008 09:23

Czy tego typu ŁAPÓWY nie powinny być karane?!

Krzysiospk

19-12-2008 08:22

Artysta że sprzedanych płyt ma marny grosz. To firmy fonograficzne zgarniają krocie i to właśnie ich kole w oczy pobieranie utworów z netu. A te blachy to zwykła łapówka. Bo czy mnie ktoś pokazuje w telewizji za to że robię co do mnie należy? I CBA powinno się zająć tymi "sumiennymi" policjantami.

Capitanemo z Canady

19-12-2008 04:29

Ukrasc , sciagnac torrenta,mp3. To zlodziej. Kowiskata komutera. Kilka tysiecy lub kilksettysiecy kary. Ukrasc setki lub tysiace miliardy dolarow. To ci doloza w ramach pomocy nastepne 800 miliardow. Sciaganie tzw piratow to nic innego jak zastraszanie maluczkich. Aby spoleczenstwo robilo za grosze, Niewolnictwo 21 wieku. Liberalizm. Grube ryby. Arystokracja bo kradna miliardy. To swiete krowy. Manipuluja spoleczenstwami, wybieraja politykow ( ostatnie wybory). A ty szaraczku. boj sie zkolekcja mp3-jek, Divx ..... . W Polsce macie POpaprane. I samim sobie to zgotowaliscie, Z Unijnym poparciem.

ŁB (red.)

19-12-2008 03:48

@Łobuz: kula w płot. Może pracuje Pan w firmie, w której wychodzi się z pracy o 1530 - ale w redakcji tak nie jest. Dziennikarze mają dyżury między 800 a 2200. Niektórzy - jak Pan widzi - siedzą nawet o tej porze. I co Pan na to? /Ł

~Gość

19-12-2008 01:38

@t "Jak to wydedukowales?" To chyba logiczne, że powinno się zwalczać głównego winowajcę. Walka jedynie z bezpośrednim przeciwnikiem (lokalni watażkowie, piraci, etiopskie wojsko podczas interwencji inspirowanej przez USA) na niewiele się zda, ponieważ Stany Zjednoczone, w zależności od chwilowych interesów czy ogólnie sytuacji, lubią zmieniać swoich sojuszników. Wielokrotnie udowodnili, że w pogoni za własnymi celami są w stanie wspierać największych wrogów pokoju i stabilizacji, zarówno finansowo i militarnie jak i politycznie (nawet pomimo sprzeciwu takich państw jak Francja czy Niemcy). To mocarstwo bezpodstawnie przypisuje sobie prawo do realizowania swoich interesów metodami niezbieżnymi ani z prawem międzynarodowym (m.in. poprzez popieranie agresji zbrojnej) ani opinią części znaczącej i powszechnie szanowanej społeczności międzynarodowej. Zupełnie nie przejmuje się również konsekwencjami takich posunięć, które nie dotyczą ich bezpośrednio. @B_u_b_a "a co Somalia do ściągania muzyki czy programów z internetu ?" Nie wiem jaki związek ma Somalia z nieprzestrzeganiem licencji na oprogramowanie czy naruszaniem praw autorskich. Pewnie taki sam jak to ostatnie z piractwem.

gaballus

19-12-2008 01:03

O rany ludzie, widać ze już późno się zrobiło. Przecież Ahmed wyraźnie napisał skąd wzięły się współczesne PIRACKIE GANGI. ;) Definicja sensu stricte: "Pirat - osoba, która napada w celu rabunkowym używając statku lub łodzi. Piraci atakują zwykle inne statki, ale mogą również napadać cele nabrzeżne."

kazik

19-12-2008 00:57

ahmed: na Kapitana Haka nie ma bata!!!

B_u_b_a

19-12-2008 00:51

@Ahmed a co Somalia do ściągania muzyki czy programów z internetu ? ja tam nie wiem czy oni tam prąd mają :P

t

19-12-2008 00:37

mialem napisac: "...Uważa on również, że zwalczanie przestępczości intelektualnej powinno zaś być traktowane jako jeden z priorytetów w dziedzinie całej gospodarki..." pffff jasne... ... ale ejak przeczytalem tego posta Ahmed, to niewiem co napisac :| po tym całym texcie o somali nagle: "Jak widać jednym sposobem na walkę z piractwem jest obalenie rządu USA " Jak to wydedukowales?

ok

19-12-2008 00:33

dobre...bardzo dobre

Ahmed

18-12-2008 23:37

"«Złote Blachy 2008» - wręczono nagrody za zwalczanie piractwa" Od kiedy to nagradza się kogoś za mierne osiągnięcia czy wręcz porażki? W tym momencie zakończyłem lekturę tego steku bzdur. Całą odpowiedzialność za obecną sytuację ponosi USA. To oni są winni destabilizacji regionu Somalii, a co za tym idzie - szerzeniu piractwa w tym rejonie i w ogólności - na świecie. Wszystko zaczęło się w 1991 roku, kiedy to obalono komunistycznego prezydenta Siada Barre. Od tego momentu kraj ten nie posiada efektywnie działającego rządu centralnego przez co jest pogrążony w totalnym chaosie, pomijając rządy islamskich fundamentalistów z tzw. Unii Trybunałów Islamskich. Otóż od pewnego czasu coraz większą rolę w Somalii zaczęli odgrywać przywódcy religijni, którzy od końca 2005 roku, mając poparcie większości ludności, zaczęli wprowadzać porządek oparty na prawie koranicznym. Powstała Unia Sądów Szariackich, która sukcesywnie kontrolowała coraz większy obszar kraju. Nie spodobało się to żądnym dominacji w tym regionie Amerykanom. Postanowili oni posłużyć się zbrojnymi grupami watażków, którzy zjednoczyli się pod nazwą Sojuszu Antyterrorystycznego na rzecz Przywrócenia Pokoju w celu odebrania władzy fundamentalistom. Po raz kolejny mocarstwo tytułujące się "Największą Demokracją Świata" dało wyraz swojemu cynizmowi. W pogoni za swoimi celami było gotowe wspierać największych wrogów pokoju i stabilizacji w Somalii. Wkrótce okazało się jednak, że nawet przy wsparciu Amerykanów lokalni watażkowie są zbyt słabi by pokonać oddziały islamistów. Latem 2006 surowo karzący bandytyzm islamscy fundamentaliści zajęli niemal cały południowy obszar Somalii wraz ze stolicą - Mogadiszu. Na zajętych przez siebie terenach zaprowadzili porządek i stabilizację. Niestety, zainspirowana i wspierana przez USA etiopska interwencja wojskowa obaliła islamski rząd i osadziła w Mogadiszu marionetkowy Tymczasowy Rząd Federalny a realną władzę nad resztą kraju znowu przejęli lokalni watażkowie oraz przywódcy klanowi. Wraz z nimi ponownie pojawiły się pirackie gangi, które opanowały okalające Somalię wody i do dzisiaj bezustannie atakują przepływające w pobliżu jej wybrzeży statki. To nie jest żadna teoria spiskowa tylko fakty. Nawet Human Rights Watch oskarżyła Stany Zjednoczone o podsycanie konfliktu w Somalii. Jak widać jednym sposobem na walkę z piractwem jest obalenie rządu USA lub przynajmniej zmniejszenie wpływów Stanów Zjednoczonych, które są winne destabilizacji wielu regionów na świecie.

XV

18-12-2008 21:48

NA PEWNO PO TYM BĘDZIEMY CZUĆ SIĘ BEZPIECZNIEJ ..

marian

18-12-2008 21:24

Kodować dyski i olewać płatnych pachołków z policji!!! Markowskiej płyty nie chciał bym nawet za darmo, poziom jej wypowiedzi jest bliski dna. Kupuje tylko to co uważam za warte wydanych pieniędzy. Wiele razy zaciągałem różne płyty, gry czy programy i po któtkim teście dziękowałem Bogu że nie kupiłem bo kaszana była totalna. Pięknie zareklamować w mediach HAŁE i wcisnąć klientowi, niech sie powścieka po zakupie lub oglądnięciu gniota w kinie, to koncerny medialne umieją najlepiej.

invisible picture

18-12-2008 20:39

Policja sama kradnie. Mam kilku policjantów-kolegów. Nikt z nich nie ma żadnych legalnych programów. Wszystko skadzione. A u "członków" rządu - też wszystko od piratów. Wiadomo - złodzieje ścigają złodziei. A panowie prezudenci (Wałęsy, Kwaśniewskie i tam Kaczyńskie różne) - ile milionów w szwajcarskich bankach macie?!?!?! N.p. Jegomość Putin (prezydent Rossiji) nakradł aż 7 miliardów dolarów. I też sobie szczęśliwie walczy z piractwem. A w Polsce to chyba podobnie?

zip

18-12-2008 20:21

Ciekawe co ma w kompie Pani Markowska ? pełen legal?

C55

18-12-2008 18:42

Ja nie zamierzam bronić piractwa, ale przyjmowanie przez utrzymywaną przez państwo policję nagród od osób prywatnych za konkretne działania wydaje się co najmniej nieetyczne. Gratyfikacje finansowe, a w każdym razie materialny system motywacji instytucji państwowych przez osoby prywatne i instytucje trzecie na pewno nie jest w porządku, niezależnie od celów tych działań. Jakby nie patrzeć, policja przyjmując nagrody od ZPAV-ów i innych ZAiKS-ów przyjmuje ich sposób interpretacji prawa (a więc osób zainteresowanych), a to już zalatuje korupcją. Polecam ten artykuł: [[http://prawo.vagla.pl/node/6888]]

Łobuz

18-12-2008 17:53

Komentarze pojawiały się ze średnią częstotliwością ok. 10 minut. Od 15:39 do 16:49 nie było ani jednego. W tym czasie panowie kończą pracę w pc worldzie. Zwykle po powrocie do domu, panowie z pcw dalej kontynuują swoje działania. tym razem, po zwróceniu stosownej uwagi, komentarze znowu zaczęły się pojawiać. normalnie kino... z was mam.

buba

18-12-2008 17:36

"emzol "Złote Blachy" przyznano za zamknięcie serwisu napisy.org... Gratuluję polskiej policji zamknięcia groźnego gangu! Teraz czuję się bezpieczniej i mogę wyjść wieczorem z dziewczyną na spacer bez obawy, że podchmieleni ją zgwałcą, a mnie zabiją!" Dobrze żeś to ujął , cała prawda w kilku słowach , szacunek stary . Taka prawda jak jakaś większa grupka robi burde na ulicy to policja ich omija a jak stoi 2 i spokojnie nikomu nie przeszkadzając piją sobie piwko to od razu podbijają z mandacikiem !!

ccc

18-12-2008 17:25

darth po prostu brak mi slow - strzal w dziesiatke!!!! i widzicie kto kradnie? dodam jeszcze do tego wyludzanie oplat i rejestracji przez zaiks by odebrac tantiemy - nie musimy ani nic placic ani sie rejestrowac a zaiks musi nam wyplacic nalezna kase

~Gość

18-12-2008 16:49

panowie z pc worlda są już chyba po pracy, bo nikt już nie wrzuca nowych komentarzy...

ZzackK

18-12-2008 15:39

Co z złotą blachą za serwis z napisami, bo tłumacze zostali oczyszczeni z zarzutów. Czy ktoś mógłby dokładnie to wyjaśnić?

darthmarhev

18-12-2008 15:35

ZPAVY i ZAIKSY nie odrąbią przecież gałęzi, na której siedzą. Zbierają przecież haracze od knajp i innych wszelkich lokali gdzie jest puszczana muza publicznie. Oczywiście mało ich obchodzi legalność nośników. Skoro więc biorą kasę za muzę puszczaną z piratów sami stają się de facto paserami. Tylko że to jest OK bo robią to oni. To tak jak z powiedzeniem "nie kradnij, bo władza nie lubi konkurencji"

emzol

18-12-2008 15:29

@ramones59 No, wreszcie żeś napisał coś normalnego, a nie tylko marne prowokacje :) Markowsiej napisanie kilkunastu błachych piosenek zajmuje dwa lata? W dwa lata Mickiewicz napisał "Pana Tadeusza", a jakim dziełem jest ta księga, a jakim kilkanaście pustych pioseneczek... Muszę sobie trochę pokalkulować, ale wydaje mi się, że za jeden, czy dwa koncerty "artysta" dostaje znacznie więcej kasy, niż z legalnie sprzedanych płyt, więc biorąc pod uwagę to, że koncertów jest od kilku do kilkudziesięciu w roku, sprzedaż płyt jest zwyczajnym przejawem chciwości, bo i tak mało się na tym zarabia, ale za to targa się po sądach fanów. Mówię tu o znanych zespołach, bo wiadomo, że jak zespół jest małoznany i/lub do bani, to jakoś muszą zarobić.

ramones59

18-12-2008 15:08

do @"enzol" Uważam że coś jednak robią byle jak ale robią minimum :) Fakt zblokowali sprzedaż na dużych bazarach dla efektu i poklasku i za to medale:) Ale w allegro nadal piraty-promo jest sprzedawane przez cwaniaków za przyzwoleniem allegro bo opłate pobierają od takich biznesów.Totalny Skandal i nie ma na to bata i silnej policji aby takie tranzakcje zablokować i ukarac winnych a sa z nazwiska-adresu i pośrednika-pasera jakim jest allegro.:) Co do bandytów na ulicach to jest oddzielna sekcja i zasoby osobowe... Fakt jak widzę to policja zaczepia spokojne osoby do kontroli na ulicach,a obok kolesie i panienki nacpane z browarem i bluzgami idą ulicami dalej wolno i nikt nie reaguje... Bo łatwiej jest się wykazać na spokojnych ludziach i tak jest z tym pokazem siły i sprawnosci walki z piratami na bazarach. Jakby zrobili kontrolę w całym kraju po pabach-knajpach i tanc budach... to by się okazało że pseudo dj.maja wiecej piratów-cdr niz cały bazar :) dodam że jak przekazałem listę do g.p.zpav/zaiks w tej sprawie to od 4lat nikt zadnego lokalu nie sprawdził i wszystkie piraty-cdr są puszczane na głosniki do tanca i słuchania...o tak działa policja w konkretnej walce z pitatami i tymi co to używają...

max

18-12-2008 14:42

Ośmieszacie się, ZPAViany, ośmiesza się pani Patrycja, której sukcesem jest żerowanie na sławie ojca. Ośmiesza się też policja, przyjmując nagrody od lobbystów. Emzol wszystko już w zasadzie napisał. Ukłony dla niego.

emzol

18-12-2008 14:38

@ramones59 A ty jak zawsze wszystkim na przekór... gdybyśmy napisali, że jesteśmy z nich dumni i popieramy ich działania, to ty byś pisał, że oni martwią się takimi pierdami, a na ulicach jest anarchia...

ramones59

18-12-2008 14:33

Wszystko super fajnie ale za mało ostrgo działania ze strony policji mimo już przyzwolenia całego społeczeństwa na zrobienie wrescie blokad i zamykania tych osób które świadomie i celowo udostepniaja pirackie i klonowe wersje muzyki i programów-gier. Nadal mamy cwaniaków-kombinatorów którym kardzież-pobieranie -rozsyłanie dalej uchodzi płazem i czas aby policja wręczyła sobie ordery za rok ale własnie za efekty zablokowania tych cwaniaków i przestepców i skończyły się dalesze darmowe kombinacje... Hasło dla wszystkich: CHCESZ UŻYWAĆ i SŁUCHAĆ TO KUP LEGALNY ORGINAŁ.

emzol

18-12-2008 14:31

"Złote Blachy" przyznano za zamknięcie serwisu napisy.org... Gratuluję polskiej policji zamknięcia groźnego gangu! Teraz czuję się bezpieczniej i mogę wyjść wieczorem z dziewczyną na spacer bez obawy, że podchmieleni ją zgwałcą, a mnie zabiją!

emzol

18-12-2008 14:24

A kiedy wręczane będą blaszki za zwalczanie gwałcicieli, pseudokibiców/dresiarzy/skinheadów/neonazistów (jakiej by to nie miało ideologi, to i tak chodzi o walenie bezbronnych po mordach), mafiozów, złodziei (ZŁODZIEI nie złodziejaszków), piratów drogowych, porywaczy? Pewnie nigdy, bo łatwiej wejść do domu pryszczatego chudzielca w okularkach i zabezpieczyć mu komputer niż zgarnąć z ulicy kolesia bez szyi trzymającego jednej ręce bejsbola, a w drugiej jabola! Strach z domu wyjść, a oni zgarniają dzieciaków z kilkoma piosenkami twierdząc, że przez nich cierpi przemysł muzyczny, chociaż taki "artysta" zarabia grubą kasę na trasach koncertowych i z głodu nie zdechnie. A teraz kilka słów do "artystów": zwalczcie piractwo, a po roku na kolanach będziecie ludzi błagali, żeby ściągali wasze piosenki za darmo!

vvvv

18-12-2008 14:22

buractwo - ale to ze ja musze ciezko pracowac 10 godzin na jedna plyte to nikt nie wezmie pod uwage - a taka markowska wielce sie zali - skoncz babo te brednie bo akurat ty za koncert dostajesz taka kase ze ja przez rok tyle nie uciulam....... dziadostwo zlodzieje i mafia - lobbowanie to sie nazywa - cbz powinna sie przyjrzec pracy policji w tym zakresie bo na allegro bez problemu kupisz podrobki adidasa ipoda iphone nokii i paru innych - a to jest tez chronione prawami autorskimi i podobnymi - i co robi allegro i policja?nic...kompletnie nic

srak

18-12-2008 14:19

markowskiej zajmuje sklecenie 15 kawałków dwa lata?! Ciekawe co miała z polskiego na maturze pisemnej? W jej czasach trzeba było nastukać parę ładnych stron tekstu, a tylko 3 godzinki czasu na to ;] Pieniądze i czas panów policjantów powinien być przeznaczony na inne działania: poszukiwanie gangów zajmujących się przechwytywaniem danych osobowych, pedofilów itp. PS. W prawdziwym życiu znacznie niebezpieczniej dla szarego obywatela jest na ulicy niż w internecie. I jeszcze dla pani markowskiej, Homer nie pobierał tantiem ;]

peter

18-12-2008 14:08

Nagrody wręczali tłuści z obżarstwa przedstawiciele mafii, pardon, biznesu.

Polecane

Kariera w IT 2012

Kariera w IT 2012
Uczelnie, rynek pracy, rekrutacja, pracodawcy, rozwój zawodowy - czyli wszystko, co chcielibyście wiedzieć o pracy specjalistów IT w Polsce. Piszemy jakie uczelnie wybrać, dlaczego warto studiować informatykę i kierunki techniczne, jak wygląda proces rekrutacji i jak dobrze wypaść przed pracodawcą, opisujemy pracodawców - firmy IT - i możliwe ścieżki kariery.

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »