Czy aktualizacje automatyczne pomogą odzyskać IE rynek przeglądarek?

W następnym tygodniu gigant z Redmond skieruje Internet Explorera 8 do aktualizacji automatycznych. Przeglądarka, które zadebiutowała w 19 marca br. nie pozwoliła Microsoftowi utrzymać pozycji lidera na rynku tego typu oprogramowania. Czy mechanizm aktualizacyjny okienek wpłynie na zmianę tej sytuacji?
IE8 tuż po debiucie podniósł nieznacznie udział programu Microsoftu na rynku przeglądarek. Nie trwało to jednak długo. Internet Explorer ciągle spada i traci zaufanie wśród użytkowników - coraz więcej z nich wybiera Firefoksa. Już na początku kwietnia br. trzecia odsłona przeglądarki Mozilli uplasowała się na pierwszym miejscu w Europie i jest obecnie najczęściej wybieranym programem tego typu.

Warto przeczytać: artykuł "Internet Explorer 8 - finalna wersja już jest!"

W następnym tygodniu IE8 trafi do mechanizmu aktualizacji automatycznych Windows XP i Visty. O dostępności nowej wersji programu zostaną powiadomieni zarówno użytkownicy Internet Explorera 7, jak i starszej edycji - 6. Czy pozwoli to Microsoftowi odzyskać utraconą dominację na rynku przeglądarek (należy dodać, że wszystkie wersje IE łącznie mają przewagę nad Firefoksem). Trudno powiedzieć, z pewnością w jakimś stopniu tak, ale próba odzyskania większej liczby użytkowników w ten sposób się nie powiedzie.
Aktualizacja: 14 kwietnia 2009 12:45
Zapytaliśmy o opinię także polski oddział Microsoftu. Oto co powiedział nam Piotr Kaniowski z działu Public Relations:

"Trudno powiedzieć, czy dodatkowym efektem umieszczenia Internet Explorer 8 w automatycznych aktualizacjach będzie zwiększenie udziału przeglądarek Microsoft na rynku. Jakiekolwiek przewidywania w tym temacie będą zwykłymi spekulacjami. Skierowanie przeglądarki Internet Explorer do kanału automatycznych aktualizacji jest podyktowane przede wszystkim troską o to, aby wszyscy użytkownicy Internetu mogli skorzystać z najnowszej wersji naszego produktu. W szczególności zależy nam na użytkownikach bezpiecznej, jednak już przestarzałej technologicznie przeglądarki Internet Explorer 6. Należy również pamiętać o tym, że Internet Explorer 8 pozwala na korzystanie z wielu nowych i przydatnych funkcjonalności, którymi na pewno warto się zainteresować oraz jest obecnie najbezpieczniejszą przeglądarka firmy Microsoft."
Oryginalny tekst został opublikowany na www.idg.pl
Ocena:
Twoja ocena:

Komentarze (37)

krzysiek

20-04-2009 17:37

"W końcu jeszcze wielu ze starszych wyjadaczy pamięta ile radości było kiedy weszła IE 6 i jaki był to przeskok od IE 5." Eeeee... to chyba jestem za stary albo za młody. Gdy wyszedł IE6 to rozszedł się jęk rozpaczy, że ledwo wyszło, a już przestarzałe. W moim subiektywnym odczuciu jako bardziej designera (HTML+CSS) niż programisty (JS), to była większa różnica między IE5 a IE5.5 niż IE5.5 a IE6.

Wesoły

19-04-2009 09:56

Wielu z nas do czegoś potrzebny jest Windows. Osobiście mam XP na Virtualbox ze względu na to że zakupiłem 3DMax. Blender fajny ale w 3DMax pracowałem sporo już w życiu. Ramoresem się nie przejmujcie. Dawno zauważyłem że chłopak wypisuje dużo słów i mało treści. Internet Explorer bym się tak nie zachwycał. Opera, Firefox, Chrome, Safari itp już od dłuższego czasu mają za sobą ACID2. W interpretacji kodu są różnice między nimi ale praktycznie tylko w sferach gdzie specyfikacja W3C nie była jasna. Jeżeli IE8 będzie aktualizowane regularnie i będzie podnosiło swoją jakość to ja jestem za. Jeżeli nie to lepiej od razu sobie z nią dać spokój. Co z tego że w porównaniu do IE 6 czy 7 które mają swoje lata skoczyła do przodu ? Do konkurencji jej bardzo daleko a ta przepaść się nie zmniejszy. Więc IE 8 za chwilę będzie tym samym co IE 6 teraz. W końcu jeszcze wielu ze starszych wyjadaczy pamięta ile radości było kiedy weszła IE 6 i jaki był to przeskok od IE 5. Nie od dzisiaj mówię że Internet Explorer jest wiecznie spóźniony. A najgorsze jest to że inni muszą na niego czekać. Ale to się zmieni. IE leci na łeb na szyje. Już nie pisze się stron pod IE. Nie stosuje się standardów MS a wszystko dzięki Firefox który pokonał IE na froncie. I wtedy Internet Explorer albo zrobi duży skok albo po prostu zginie śmiercią męczeńską co mu z całego serca życzę. PS: Kiki, w którym miejscu IE 8 jest szybsze od Opery czy Firefox ? Ani nie chodzi szybciej, ani witryn szybciej nie renderuje, ani się szybciej nie uruchamia ani nie oferuje nawet połowy tego co konkurencja. Więc ?

m_gol

16-04-2009 21:41

Dobrze, że MS się ocknął i coś zrobił z tym swoim IE8. Może za dwa-trzy lata będzie można w końcu nie pisać pierdyliarda arkuszy CSS po to, by prosta strona jakoś w IE wyglądała. Choć patrzenie na to, jak szybko IE6 (sic!) traci rynek nie nastraja pozytywnie... A ramones-LUKA to chyba sądzi, że każdy Linuksowiec pała wielką nienawiścią do całego świata, który dotknie czegokolwiek należącego do MS. ;) To się leczy. Ja np. używam na co dzień Ubuntu, ale nie przyszło mi z wielkim psychicznym trudem kupienie świetnych Age of Empires 1&2 tej jakże zbrodniczej firmy. ;) Czasem się przelogowuję na Win i gram.

kiki

16-04-2009 19:07

Jestem pod wielkim wrażeniem po zainstalowaniu IE-8 .Przeglądarka jest szybsza od opery i Firefox Pozdrawiam.

reflexone

15-04-2009 18:41

ramoneso-LUKA nie dobijaj tymi emotkami, prawie do każdego zdania je wpychasz, ale przynajmniej to pokazuje twój poziom intelektualny. Co Ty takiego możesz powiedzieć o IE co? napisałeś jakąś stronę www, listę xml, cokolwiek? Myślę, że nie. Więc nie masz pojęcia o czym mówisz. Śmiało mogę stwierdzić nawet, że wiem więcej o windowsie i jego architekturze niż Ty, ale to szczegół. [Ty jesteś taki "hakier", że nawet głupiego ubuntu nie potrafisz zainstalować]. Ja z kolei wcale nie jestem fanatykiem linuksa, moja chęć wstawienia snapshota MBRu jest nadal aktualna - ale no tak... ty wiesz lepiej co ja mam na dysku zainstalowane. Trolem ty jesteś, bo to ty każdego wyzywasz - chociażby ostatni komentarz, było trzeba od kmiotów od razu? innego zasobu słów nie masz, czy tak ograniczony jesteś? Zresztą jesteś do granic możliwości opryskliwy i prędzej byś się rzucił z mostu niż przyznał komuś rację, ale cóż, taka trola prowodyra i [prawdziwego] dziecka neo dola. Jestem prawie pewien, że jesteś dzieciakiem, którego mama sznurem od żelazka wali po głowie, za byle co. Masz straszną radochę pokpić, zbluzgać kogokolwiek i patrzeć jak innym rośnie adrenalina we krwi, snujesz irracjonalne domysły i myślisz, że to zawsze ty masz rację. W gruncie jednak rzeczy, jesteś człowiekiem wiedzącym absolutnie wszystko o niczym, a najgorzej, że próbujesz swoją niewiedzę wcisnąć innym na siłę, jako aksjomaty..

15-04-2009 15:08

Nie od dzisiaj wiadomo, że LUKA to twoje alter-ego, nie trzeba się tego doszukiwać nawet w takim samym tonie / budowie zdań. Widać to po prostu po IP [ i nie chce mi się słuchać / czytać tłumaczeń o providerze..]. "A jak nie potrafisz dziecko neo pisać-programować stron i osadzać ich w necie poprawnie to każda przegladarka bedzie zła.:D " - Sralalala powiedział co wiedział; ale to nie ty musisz sobie zadawać trudu, aby zmusić IE do wyświetlenia strony tak jak sobie ktoś życzy. PS. nie mam linuksa, mam starego poczciwego windowsa XP - co łyso ci? Możesz chcesz na dowód snapshot głównego sektora rozruchowego mojego dysku aby uwierzyć? Ty masz normalnie jakąś manię prześladowczą, wszędzie widzisz żydo-masonersko-linuksowy spisek przeciwko M$, opanuj się człowieku i lepiej podlej kwiatki przy obrazku Billa..

ramones

15-04-2009 13:49

A tym pseudo webmasterom,proponuję douczyć się w informatyce a nie pisać bzdury o IE. A jak nie potrafisz dziecko neo pisać-programować stron i osadzać ich w necie poprawnie to każda przegladarka bedzie zła.:D Jak komuś nie pasuje IE to nie musi używać.:)

ramones

15-04-2009 13:39

@"IP: 83.23.40.112" 14-04-2009, 16:17 Kup sobie okulary dziecko szkieła na oczka, czy gdzieś widzisz post ramones? bo Ja nie pisałem nic linuksiarzu. Nie życzę sobie mieszanie mnie w zabawy i posty których nie pisałem. Jak masz problem z czytaniem nick i IP to do lekarza proponuję się udać po swiętach.:D

Leon

15-04-2009 11:33

@anonim # IP: 83.29.215.236 Myślę, że KDT nie miał nic złego na myśli pisząc "nakradł pomysły", zwłaszcza, że ujął to stwierdzenie w cudzysłowy. Chodzi o to, że chłopcy z MS po kilku latach zorientowali się, że to już nie oni wytyczają trendy i musieli wprowadzić do IE7 rozwiązania znane z Opery i FF od kilku lat. Tu nie chodzi o kradzież, tylko o wzorowanie się na innych.

~Gość

15-04-2009 11:18

KDT: "nakradł pomysły". Czyli jesteś za patentami na oprogramowanie? Gdyby nie, jak to nazwałeś, "kradzieże pomysłów" to istniałaby tylko jedna przeglądarka.

max

15-04-2009 10:18

re Rafi: ależ ma zysk. Promując IE Microsoft uzależnia odbiorców od swoich rozwiązań. Nie na darmo IE jest kompletnie niezgodny ze standardami i wspiera technologie, których nie ma co szukać na innych platformach. Gdyby nie to "uzależnienie", IE zatonąłby jeszcze wraz z wersją 6. Życzmy mu tego chociaż od wersji 8.

Rafi

15-04-2009 07:42

Ja się zastanawiam po co w ogóle MS wypuszcza tą swoją "przeglądareczkę". Są lepsze produkty, a i zysku z tego nie ma żadnego.

fffatman

15-04-2009 01:13

LUKA: Ktoś mówił o Linuksie?

fffatman

15-04-2009 01:11

Od końca 2006 roku wiadomo, od kiedy są do stępne poważne dane statystyczne, z których da się ekstrapolować, że koniec IE to tylko kwestia czasu, czasu, któryb MS zmarnował. Od 2006 roku IE traci liniowo na rzecz Ff niezależnie czy był to IE6 czy 7. Przez rok nikt nie zainteresował się IE8, więc nie ma powodu uważać aby nadał on IE jakiejś dynamiki. 2003 był ostatnim rokiem, kiedy używałem IE jako głownej przeglądarki. Od 2008 gł. jest Ff. Od 2007 Win nie jest moim gł. systemem a do zmiany podchodziłem lat 5. Są w interternecie młyny, które mielą powoli.

Kamin

14-04-2009 23:35

Ja używam IE do ściągania FF :D. Według mnie każda przeglądarka jest dobra nawet IE ma swoje zalety. Ale jako twórca stron internetowych mam zawsze nie mały problem z przystosowaniem wyglądu strony. FF, Opera i Chrom wyświetlają pięknie wszystko i w ogóle ale IE to zupełnie co innego. Tworzenie stron pod nią to jest dobry sposób na wyrwanie sobie kilku godzin z życia :D

~Gość

14-04-2009 22:01

ja tam juz nie pamietam kiedy użytkowałem IE. Nie jest mi to to do niczego potrzebne a juz na pewno nie do internetu. Dillo to jest fajna przeglądareczka

~Gość

14-04-2009 21:50

FunF33l Rozumiem, że na co dzień zajmujesz się tworzeniem stron internetowych. Czy wg ciebie, obecny sposób tworzenia stron internetowych dla przeglądarki Internet Explorer nie został stworzony tylko po to tylko, aby została utorowana pewna droga do zaspamowania takiej strony?

ruth

14-04-2009 19:36

Pozycja IE jako takiego jest nie do uratowania. Całkiem niedawna informacja o zwolnieniach w Microsofcie dotknęła w dużym stopniu właśnie ludzi tworzących ten produkt. To dość wyraźny sygnał dla biznesu i ludzi zajmujących się tym poletkiem profesjonalnie. Microsoft MUSI teraz wypromować i sprzedać za wszelką cenę Windows 7, scenariusz z Vistą nie może się powtórzyć ponieważ to wróżyłoby poważne kłopoty. Jakkolwiek wg ankiety przeprowadzonej przez Dimension Research 84 % profesjonalistów nie planuje instalacji Windows 7 ani w tym ani w przyszłym roku, a nawet połowa z nich zastanawia się nad systemami alternatywnymi od rozwiązań Microsoftu mimo iż obecnie tylko 1% ma z nimi stałą styczność (czyli średnia statystyczna). Nie wygląda to dobrze Panie Ballmer.

Eik tu šykt

14-04-2009 17:07

Nikt, poza tad''em, nie używał określenia "kanapowy" w kontekście oprogramowania. I gdzie się podziała ta jego rzekoma odwaga cywilna? Lewaczek - nieboraczek, całkiem niepoważny i niedojrzały!

14-04-2009 16:17

"..IE to najlepsza przeglądarka.." Bo padnę... a pisałeś ramol, jakąś stronę starając się zachować wszystkie standardy? Bo z przeglądarkami opartymi o Gecko / Presto nie ma problemu, ale porównując tą samą stronę z którymkolwiek silnikiem wymienionym wcześniej z tym od IE, to nic tylko żyletkę wsiąść i się pociąć. Więc jak się nie znasz, to zamilcz.

LUKA

14-04-2009 15:40

@"KDT" Tak masz rację i zobacz jak linux naśladuje i kradnie pomysły MSWin.,aby ten linuks super syf był do czegoś podobny i garstka fanatyków go instalowała do zabawy :D IE to najlepsza przeglądarka,aczkolwiek każdy wybiera swoje preferencje.:) Moim zdaniem linuksiarze to nie jest grupa która cokolwiek ma do powiedzenia o IE i MSwin. A ujadać i biadolić to typowy schemat dla linuksiarzy.:D

emzol

14-04-2009 14:57

IE jest dla emo, bo to oni poszukują pretekstów, żeby się okaleczać albo popłakać... O! Znowu mi się jakiś syf zainstalował i ciach żyletą po łapie... IE traci popularność, bo "subkultura" emo traci popularność.

KDT

14-04-2009 14:48

Ponieważ IE8 "nakradł" dużo pomysłów z innych przeglądarek, plus konserwatyzm przyzwyczajenia, spowoduje to, że IE nadal będzie miało duży procent na rynku. Takie życie. Osobiście mam nadzieję, że w końcu IE8 zmiecie ze statystyk IE6, a nawet i IE7 i będzie mniej męczenia się przy robieniu stron, bez oglądania się na tamte buble.

Yamaneko

14-04-2009 13:44

A da się adblocka zamontować pod IE ?!?! ...odpowiedź brzmi - NIE ! Tak więc IE jest IMHO dobre dla masochistów lubiących wszelkiego rodzaju badziewne reklamowe...

Marucins

14-04-2009 12:38

Z czym do ludzi?

Zeke

14-04-2009 12:09

@autor "należy dodać, że wszystkie wersje IE mają przewagę nad Firefoksem" Proponuję dopisek _na_początku_: Artykuł sponsorowany, napisany przez pracownika MS.

c

14-04-2009 12:01

"Czy aktualizacje automatyczne pomogą odzyskać IE8 rynek przeglądarek?" Odzyskać?? To IE8 już miało jakiś rynek i go utraciło? Powinno być: "Czy aktualizacje automatyczne pomogą zdobyć IE8 rynek przeglądarek?" ewentualnie "Czy aktualizacje automatyczne pomogą odzyskać Microsoftowi rynek przeglądarek?". Proszę o korektę bo tytuł wprowadza w błąd czytelników! "należy dodać, że wszystkie wersje IE mają przewagę nad Firefoksem" - w jakim zakresie mają przewagę? Zasięgu? Standardów? Szybkości działania? Dlaczego wszystkie wersje IE są porównywane do jednego Firefoksa? (w dodatku nie wiadomo do którego, może do jakiejś jednej wersji?) Proszę o uściślenie bo trochę mętna ta dygresja autora.

FunF33l

14-04-2009 11:50

@Ktoś gadający jak tad, ale jeszcze bardziej zamknięty na fakty Podczas tworzenia stron internetowych zawsze najwięcej problemów mam z IE. Wszystko jest napisane poprawnie, Firefox i Opera wyświetlają właśnie tak jak chciałem, a IE jak chce :|. Między obrazkami pojawiają się przestrzenie, nie stosuje styli CSS do tekstu... Chyba, że stronę robimy w edytorze graficznym, który wstawia całą masę niepotrzebnych mogłoby się wydawać, śmieci do kodu strony. Te nielogiczne śmieci sprawiają jednak, że strona wyświetla się dobrze w IE. Do domorosłych twórców stron apeluję o to żeby olewać IE hacki i pisać zgodnie z normami. Podróbo tada. Mógłbyś podać jakieś przykłady na to, że "standardy" MS jeśli chodzi o WWW, są bardziej przystosowane do potrzeb ludzi niż standardy świata?

AzMoDaN

14-04-2009 11:42

„należy dodać, że wszystkie wersje IE mają przewagę nad Firefoksem”, ale chyba w redakcji IDG, bo według Gemiusa w pierwszym tygodniu kwietnia Fx miał 45.8%, a IE 44.2%. I tak oto upada popularność badzIEwia… i chwała mu za to :>

emzol

14-04-2009 11:36

@tad "Kolesie z W3C siedzieli pewnie sobie przy piwku, tudzież czymś mocniejszym i dewagowali: „jak myślisz... width to co to może być?”, „hmm... może to co w środku + border..?”, „nie, nie, nie... lepiej to co w środku + tylko lewy border”." Pomyliłeś się, to nie kolesie z W3C tylko kolesie z MS :P

Zeke

14-04-2009 11:26

@tad "teraz to się dopiero zacznie zabawa w wersje CSS na przeglądarki niszowe. " Niszowe = udział poniżej 50%, jak IE? :)

agh

14-04-2009 11:09

@tad "IE8 aktualnie spełnia prawie 100% testów W3C (IE7 < 70%, nowy FF, nowa Opera, Chrome, po ok. 85-90%)" - tak, a świstak siedzi i dalej zawija w te sreberka... Może jakieś źródła, zestawienia i wyniki, co? "ACID3 włóżcie między bajki jako kompletny tester" - tak, bo nie spełnia tezy (o wyższości IE i spełnianiu przez nią wszystkich standardów), którą tad sobie założył i musi teraz dowieść.

max

14-04-2009 11:02

do tadzia: prosimy o podanie linkow do "testów w3c", które najnowsza opera spełnia w 85%.

mateczek

14-04-2009 10:58

"należy dodać, że wszystkie wersje IE mają przewagę nad Firefoksem" Tego w ogóle nie powinno się komentować ale szlak mnie trafia jak czytam takie zdanie. Jak wcisną IE-8 na siłę użytkownikom to na pewno udział podskoczy oj to już znana praktyka M$

Gość

14-04-2009 10:57

IE8 aktualnie spełnia prawie 100% testów W3C (IE7 < 70%, nowy FF, nowa Opera, Chrome, po ok. 85-90%). ACID3 włóżcie między bajki jako kompletny tester - wystarczy go poanalizować i już widać. Z jednej strony oczywiście fajnie, z drugiej: teraz to się dopiero zacznie zabawa w wersje CSS na przeglądarki niszowe. Swoją drogę ciekawe jak można wymyślać standard, którego nikt nie spełnia? Kolesie z W3C siedzieli pewnie sobie przy piwku, tudzież czymś mocniejszym i dewagowali: „jak myślisz... width to co to może być?”, „hmm... może to co w środku + border..?”, „nie, nie, nie... lepiej to co w środku + tylko lewy border”. Chore kanapowe, wiadomo prowiniencja oderwana od realiów.

~Gość

14-04-2009 10:33

87.205.173.78: no co to za brednie? Nie wiem, o co Ci chodzi.

~Gość

14-04-2009 10:31

głupoty piszecie, mam Vistę ulti x64 i wczoraj ściągnąłem IE 8 z Windows Update, i to nie jakis RC czy beta tylko finalna wersja

Polecane

PC World z prezentem!

Tak, zamawiam 12 wydań PC World po 14,09 zł każde (zamiast 19,90 zł) od numeru 6/2012.
Dodatkowo program Panda Antyvirus Pro 2012,
chroniący aż 3 komputery, dostanę za darmo.

PC World 6/2012
Nowy numer PC World 6/2011
Razem: 169


  • Z darmową wysyłką
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »