Windows 7 bez Internet Explorera

Microsoft zadecydował, że nowy system operacyjny będzie dystrybuowany w Europie w wersji pozbawionej przeglądarki internetowej. Firma chce w ten sposób sprostać wymogom przepisów antymonopolowych, obowiązujących w Unii Europejskiej.
Microsoft zamierza wydać Windows 7 w Europie zgodnie z ustaloną datą, dlatego też firma bierze pod uwagę europejskie realia prawne. Gdyby system trafił do sprzedaży bogatszy o przeglądarkę, producent musiałby liczyć się z groźbą kar finansowych, nałożonych przez Komisję Europejską.

KE z uwagą śledzi działania Redmond w zakresie promowania Internet Explorera. Czyni to od grudnia 2007 r., czyli od chwili, gdy norweska spółka Opera Software skierowała pozew antymonopolowy przeciwko Microsoftowi. Zarzut stosowania praktyk monopolistycznych został oficjalnie sformułowany przez KE w styczniu 2009 r. i wysłany do siedziby firmy Microsoftu w Redmond.

Chęć udziału w procesie zgłosili też inni wytwórcy przeglądarek - Mozilla i Google.

Europejskie wydanie następcy Visty będzie nosić nazwę Windows 7 E. Co ważne, system będzie na rynku europejskim dostępny wyłącznie w tej formie - w oficjalnych kanałach dystrybucji nie będzie można kupić alternatywnych, zawierających przeglądarkę wydań. Wersji E z kolei nie będzie można nabyć poza Europą. Zainstalowanie Windows 7 E będzie wymagać przeprowadzenia tzw. czystej instalacji, co wiąże się ze skasowaniem dotychczasowych danych i ustawień. Posiadaczy Visty, noszących się z zamiarem kupna "siódemki" ten problem wcześniej nie dotyczył - z czystą instalacją musieli liczyć się użytkownicy np. Windows XP (w wypadku aktualizacji Visty ustawienia i dokumenty można było zachować).

W wypadku Windows N (czyli bez odtwarzacza Windows Media Player), również skierowanej na rynek europejski, wydania z WMP jak i bez tej aplikacji, były sprzedawane równolegle.

Microsoft nie zrezygnuje jednak z zachęcania użytkowników do korzystania z IE. Firma będzie dostarczać sprzedawcom OEM zestawy instalacyjne, za pomocą których będą mogli umieszczać na nowych komputerach brakujące oprogramowanie.

Komisja nieprzekonana

Wiadomo już, że usunięcie IE z Windows 7 nie będzie dla Komisji Europejskiej wystarczającym argumentem do zamknięcia dochodzenia antymonopolowego. W reakcji na decyzję Redmond Komisja wydała oświadczenie, w którym czytamy m.in. że usunięcie IE z systemu może być "potencjalnie pozytywne", gdyż dzięki niemu sprzedawcy OEM będą mogli oferować swoje komputery z taką przeglądarką, jakiej zażyczy sobie nabywca. Na liście zastrzeżeń, przesłanej w styczniu br. do siedziby koncernu Komisja zaznaczyła, że klienci powinni mieć możliwość realnego wyboru przeglądarki. "W związku z tym, że ponad 95 % konsumentów nabywa Windows preinstalowane na komputerze, zapewnienie tego wyboru w kanale wytwórców komputerów jest szczególnie istotne" - mówi KE.

Komisji nie wszystko się jednak podoba: "Zamiast zapewnić większy wybór, Microsoft najwyraźniej zdecydował się na jego ograniczenie" (ocena ta dotyczy wpływu decyzji Microsoftu na bezpośrednią sprzedaż Windows - system bez przeglądarki może być postrzegany jako produkt niepełnowartościowy).

Oryginalny tekst został opublikowany na www.idg.pl
Ocena:
Twoja ocena:

Komentarze (68)

matros

30-06-2009 23:21

Byłbym w stanie zrozumieć wymagania I tej komisji i innych popierających te wymagania gdyby był na rynku Europejski dobry system komputerowy,Ale wymagać i nic z siebie nie dać to też MONOPOL

darkman

27-06-2009 01:20

Może lepiej szanowna KE zajęłaby się producentami laptopów i zestawów komputerowych, którzy zamiast dołączać system operacyjny i serowniki.Pchają w sprzęt co się tylko da a później użytkownik który musi postawić system od nowa używa oczywiście recovery partycji i z całym szmelcem walczy od mowa.Tylko można się w ten sposób komuś narazić nie ?

maq

25-06-2009 10:30

Ja uważam iż dla każdego użytkownika najoptymalniejsza była by opcja zakupu czystego systemu, nie okrojonego jak to teraz bywa bo to zostawia pełno śmieci, a od podstaw stworzonego by działał, a programy typu wmp czy ie opcjonalnie na innej płytce np. Co do wypowiedzi @qwerty: jesli widzisz na linuksie jedna przegladarke zawsze to Ci gratuluje :D bo tam ich jest niezliczona ilosc... Nie wiem jak na Macu, ale chyba tez kilka uniksowych pojdzie... Pozdrawiam!!!

tom m

22-06-2009 17:19

Dlaczego nie czepią sie dystrybucji linuxa, która jest sprzedawana za 0zł, przecież to jest nieuczciwa konkurencja bo jak microsoft ma konkurować cenowo z linuxem, musiałby zbankrutować jakby sprzedawał OS-y za 0zł

win7rc

20-06-2009 23:06

Ciekawe, w wersji RC jednak przeglądarka IE jest..

~Gość

20-06-2009 12:44

dajcie spokój to tak jakby Fiatowi kazać montować silniki Mercedesa , bo monopol jest bo tylko Fiaty sa z silnikami Fiata... bez sensu :) nikt nie zmusza do kupowania windowsa, chce to sobie kupię linuksa, czy tam ściągnę za darmo :]

Leon

17-06-2009 09:49

@ wszyscy co boją się, że nie dadzą rady zainstalować żadnej przeglądarki, nie mając IE: wystarczy, żeby na pulpicie był skrót lub plik BAT, który pobierze i uruchomi przeglądarkę. Pod Linuksem byłoby to takie coś: wget [[http://www.microsoft.com/downloads/info.aspx?na=90&p=&SrcDisplayLang=pl&SrcCategoryId=&SrcFamilyId=341c2ad5-8c3d-4347-8c03-08cdecd8852b&u=http%3a%2f%2fdownload.microsoft.com%2fdownload%2f2%2f0%2fC%2f20C9DC22-2E3E-4B3C-AC23-11C6A4E3E592%2fIE8-WindowsXP-x86-PLK.exe]] sudo IE8-WindowsXP-x86-PLK.exe Pod Windą też tak można (ewentualnie z użyciem FTP)

Mortilles

16-06-2009 19:47

Ja tam się cieszę ponieważ z IE mam tyle wspólnego co nic a przecież płacę za niego kupując Windowsa. A do kolegi qwerty to co masz na myśli czepiając się "środowiska open" masz na myśli linuxy? Którą dystrybucję? bo są takie z operą, firefoxem itd. itp. A poza tym to jak się instaluje linuxa to można wybrać czy się coś chcę czy nie a w Windowsach tak na prawdę to nie masz żadnego wyboru poza zmianą tapety...

Spt

16-06-2009 15:27

Nie ogarniam chyba. To znaczy ze taki przecietny Kowalski(co sam se zlozy kompa) bedzie musial latac i zalatwiac przegladarke zeby moc w ogole neta przejrzec? Bez sensu...nie to zebym byl fanem msa ale toz to najzwyczajniej w swiecie glupie!

31337b

15-06-2009 18:28

TO PUŁAPKA! Jak ściągnąć na takim kompie Firefoxa?

-tomekpz

15-06-2009 10:09

Qwert a czy jest wersja IE pod Linuxa albo pod Mac''a?? Nie wiedziałem... W Linuxie nie musisz instalować Firefoxa. Ktoś ci każe? Można go odznnaczyć przy instalacji... Do szkoły naucz się pisać a później się wypowiadaj.

agh

15-06-2009 08:25

@213.158.196.89 "kto jest właścicielem i pomysłodawcą systemu nakazywać co ma w nim być" - każdy ma przestrzegać prawa, dlatego np. nie możesz sobie umieścić w OS-ie treści faszystowskich... "MS ma prawo oferować własną przeglądarkę a nie konkurencji od linux lub innego systemu" - dziwne, nie wiedziałem, że Linux (jądro) ma własną przeglądarkę...

~Gość

15-06-2009 00:35

To jakaś naprawdę bzdura i kpina aby komuś kto jest właścicielem i pomysłodawcą systemu nakazywać co ma w nim być. MS ma prawo oferować własną przeglądarkę a nie konkurencji od linux lub innego systemu... Niech sobie Opera,FF i inni zrobią własny system i tam nakazują zmiany umieszczania IE.

rusineck

14-06-2009 17:56

I tym się właśnie różni użytkowanie Windows od Linuks. Użytkownik Windowsa pozbawiony przeglądarki siada i płacze, bo producent nie zapewnia mu narzędzia, za pomocą którego, w trybie tekstowym lub graficznym, pobierze i zainstaluje wybraną przeglądarkę. Użytkownik linuksa odpala menadżer pakietów wybiera przeglądarkę (klika), zatwierdza (klika), podaje hasło i zatwierdza (klika) i za chwilę ma to co chce. Nie zrozumcie mnie źle. Nie chodzi mi o to, że przez to Windows jest gorszy. Po prostu decydując się na usunięcie IE z Windowsa MS powinien zapewnić użytkownikowi możliwość zainstalowania przeglądarki bez korzystania z dodatkowych płytek. Póki co to postępowanie to foch z przytupem skierowany do KE.

max

14-06-2009 13:56

fix napisał: "wykluczam tu pobieranie FF po przez cmd z jakichś DNS - bo to chore)" faktycznie, pobieranie plików z DNS jest chore. I jak znam życie, to CV masz napisane, że znasz się na komputerach... [[http://makostakos.mybrute.com/]]

kodżak

14-06-2009 09:47

Tylko ciekawe czy bez IE będzie możliwa aktualizacja windy? Bo może można będzie kupić windę bez IE, ale bez możliwości aktualizacji hi hi hi hi hi. Ciekawe czy kiedyś nadejdzie taki moment, gdy profesjonalne aplikacje będą w wersji na linuxa? Na razie mam dwa systemy, co prawda coraz częściej pracuję na linuxie, ale niestety są programy, które nie mają swoich linuxowych odpowiedników, ani nie dadzą się zainstalować przy pomocy wine. Gdy włączam windę to jestem chory...to tak jakby ten sam Pecet nagle zachorował na zawał serca. Ano lajf. O sposobie aktualizacji linusia i windy nie wspomnę przez litość dla mikrosyfu.

RAFAŁ

13-06-2009 22:15

@IP:212.244.6.75 13-06-2009 20:19 Nie mam nic przeciwko usunięciu z Windows IE, ale w momencie instalacji systemu powinienem mieć możliwość czy chcę instalować IE czy nie. Zresztą tak samo powinna wyglądać sprawa z innymi aplikacjami systemowymi: Poczta systemu Windows(Outlook Express), WordPad, Paint, Windows Movie Marker itd.

eider

13-06-2009 20:52

Bez sensu. Od kad mam Windowsa, używam IE, tylko do pobierania po czstej instalce np. Firefoxa, albo Opery. Teraz będę musiał mieć przygotowaną instalkę...

~Gość

13-06-2009 20:19

@ RAFAł jak byś pamiętał historię MS, to byś wiedział ze zagranie typu dołączenie IE do Windowsa było strategią MS, za którą obrywali już w roku 98. tak, że problem nie jest nowy, bo w końcu Windows to system operacyjny, czy zbiór programów, bo jeśli tak to powinien się nazywać, system operacyjny wraz z oprogramowaniem internetowym. Kiedyś ktoś przymknął oko na to i dziś padają miliony komputerów na świecie a MS nic sobie z tego nie robi, i udostępnia łatki po 6 miesiącach lub później.

RAFAŁ

13-06-2009 18:58

Widać markieting i promocja własnego oprogramowania nie jest mocną stroną Norwegów, więc zaczeli nie tylko zresztą oni, bo później do tego jęczenia przyłączyła się Mozilla) skamlać w Komisji Europejskiej żeby ta wymogła na MS wyrzucenie IE z systemu. To jakaś paranoja, nikt mnie na siłę, nawet MS nie zmusza do używania IE. Chce używam IE, nie chce ściągam i używam Fx, Operę itp. Miałbym tylko jedno pytanie do skarżących. Jak nie będzie w systemie żadnej przeglądarki to w jaki sposób ja mam ściągnąć ich produkty?

~Gość

13-06-2009 13:17

za późno microsoft zrozumiał i tak mało kto to kupi szykują się kolejne strty finansowe choć to ukłon w stronę userów to trochę se nabije no winda trochę nieco szybciej będzie działać

mDaViD

13-06-2009 10:39

Najlepiej by było, jakby podczas instalacji można było "odznaczyć" IE. A właściwie to domyślnie powinno być odznaczone. Wtedy nie będzie praktyk monopolistycznych, a Windows na życzenie użytkownika, będzie po instalacji gotów do przeglądania internetu.

agh

13-06-2009 09:16

@Artur "dlaczego domyślną przeglądarką jest FF i dodatkowo większość ma zainstalowanego Open Office" - dziwne, ale widziałem sporo dystrybucji (uwaga!) w których w ogóle Ff nie ma, a zamiast Open Office jest zupełnie inny pakiet biurowy (albo też go nie ma). Więc proszę nie patrzeć na Linuksa przez pryzmat Ubuntu. Co do meritum - mnie osobiście wystarczałaby możliwość wyboru przeglądarki podczas instalacji lub chociaż pełna deinstalacja IE (a nie tylko jego ukrycie na odpowiedniej liście).

marcin

13-06-2009 08:26

Ktoś zwietrzy interes interes na sprzedaży mini-płytek cd (50Mb) z różnymi wersjami przelądarek,np jako dodatek do prasy komputerowej.

MJ

13-06-2009 01:14

@Rafskix: Tak, problem. W ten sposób cofamy się do epoki kamienia łupanego. System ma być kompletny! Jeśli komuś nie podoba się przeglądarka dostarczona z systemem, może ściągnąć i zainstalować Fx, Operę, Chrome, czy co tam mu się podoba. A latanie po zainstalowaniu systemu po znajomych celem pozyskania instalatora uważam za żałosne. Jeśli durnie z Komisji Europejskiej nie mają nic lepszego do roboty, tylko utrudniać sobie życie - proszę bardzo. Chciałbym tylko, aby nie narzucali swoich chorych pomysłów obywatelom. Niedługo okaże się, że w nowo powstających mieszkaniach nie będzie można budować WC, bo narusza to przepisy antymonopolowe. Sracz będzie publiczny, na podwórku.

Rafskix

13-06-2009 00:04

Do wszystkich cichociemnych-bierzecie pendrive/komórkę/płytę cd/dvd,idziecie do kumpla/kafejki/pracy,ściągacie przeglądarkę i instalujecie u siebie.Taki wielki problem?

~Gość

12-06-2009 23:38

Ludziska, co wy tak bronicie tego IE. Ja go nie używam już tak dawno, że nie pamiętam jak wygląda, a prawda jest taka, że człowiek zwolniony z myślenia, nie jest lepszym człowiekiem. Teraz to przynajmniej trzeba będzie ruszyć głową i zdecydować się na coś czy to IE, FF, czy Operę, czy Chrome, czy Safari a nie klikać w pierwsze lepsze to co producent nam pod nos podsunął i to jeszcze nie dało się tego usunąć i narażało nas na szkody, swoją dziurawą i nie łataną konstrukcją. A kto się czepia Linuksa to niech wie, że Linuks to samo jądro, na którym pracuje cała dystrybucja oprogramowania, czy to dostarczonego na licencji GNU czy płatnej. Zatem Linuks nie ma żadnej przeglądarki.

ss

12-06-2009 22:19

to sie szykuje niezły zarobek. Halo, nie wiem jak zainstalowac przegladarke! A tak ogolnie jezeli system bedzie preinstalowany to nie w Europie tylko gdzie indziej, czyli IE bedzie. Ludzie myslcie troche. Produkt FPP bedzie tylko w takiej wersji, ale przeciez mało kto wie co to jest. Trzeba koniecznie sie wzburzac emocjonalnie a wiekszosc i tak tego produktu nie kupi w FPP. Teraz widac jakie niektorzy maja zaje... pojecie o Windzie. Szkoda gadac, tylko narzekac potraficie zadnej własnej inicjatywy takie Crwa prostackie. Marketing mas, sterowanie tłumem, popedzanie bydła, nowe kierunki na studiach.

MJ

12-06-2009 22:06

Idiotów nie sieją, sami się rodzą. Tylko dlaczego później dochodzą do władzy? Skończy się na tym, że będę kupował oprogramowanie bezpośrednio z USA.

Artur

12-06-2009 22:01

Linux chwali się tym, że po pierwszym uruchomieniu jest gotowy do dowolnej pracy - można używać internetu, tworzyć dokumenty, odtwarzać filmy itp. natomiast jeżeli chodzi o Windowsa systematycznie ze względu na pozycję dominującą "amputuje" mu się wszelkie dodatkowe funkcjonalności. Jeżeli już mamy do nowoinstalowanych systemów podchodzić w EU w ten sposób to moim zdaniem wymóg ten powinien obowiązywać wszystkie systemy operacyjne a nie tylko jeden z nich. Rozumiem, że jeżeli linuxowi udałoby się osiągnąć pozycję dominującą to też musiałby się ostro tumaczyć dlaczego domyślną przeglądarką jest FF i dodatkowo większość ma zainstalowanego Open Office. :)

dryniu

12-06-2009 21:58

a komu przeszkadza IE? jak ktoś chce i tak będzie używał tego dziurawca, a każdy kto ma trochę w głowie to i tak ściąga operę, FF, Chrome czy inną alternatywną przeglądarkę. To może by wypuścić oddzielne bulidy z oznaczeniami Windows O (z Operą), Windows F (z FifeFoxem) czy windows C (z chrome). Pozostaje jeszcze pytanie jak ściągnąć jaką kolwiek przeglądarkę?

magico

12-06-2009 20:53

ehh mogli by sie zajac czyms bardziej tworczym i potrzebnym... prawda jest taka ze kazdy system ma wbudowana swoja przegladarke Apple:Safari Microsoft: IE Linux: Firefox/Opera(ale to juz rzedziej) Prawda jest taka ze jak nie bedzie przegladarki to internet typu plug&play mozemy sobie wladowac w .... . Sam uzywam safari ale nie mialbym mozliwosci pobrania bez IE... Podsumowujac KE sie nudzi... i to wierutnie...

bobi_rp

12-06-2009 18:19

No to teraz tylko czekac jak pozwia Microsoft za to ze nie umieszcza zadnej przegladarki :) :)

Sparcle

12-06-2009 18:03

Komisja Europejska powinna się solidnie puknąć w głowę - a potem jej szanowni członkowie powinni rozważyć pracę bardziej odpowiadającą ich potencjałowi intelektualnemu - obieramie europejskich ziemniaków, używanie europejskich łopat do wykopu europejskich rowów itp.

Satis

12-06-2009 17:06

Tak, jak napisał emzol: "MS ma pełne prawo wsadzić do Windows IE, WMP i co tylko ze chce, bo Windows to integralny produkt, a nie tylko jądro systemu + GUI.". Zgadzam się z tym. Zresztą jak ściągniesz powiedzmy firefoxa, opery czy inną przeglądarkę? Ciekawe, może jeszcze wydadzą taką wersje Windows: "Windows 7 WFA"(WFA - without f*cking add-ons). Wyobraźmy to sobie. 1. Instalacja OK. 2. Super widzimy pulpit (kolor turkusowy! Bez żadnych zbędnych obrazków, dajmy witrynom udostępniającym tapety za free jakiś udział!). 3. Otwieramy menu start. Co widzimy? Kliknij aby zobaczyć "NOWE" menu start [[http://s6.zapodaj.net/13536830.jpg.html ]] Brak obrazków kont użytkowników - dajmy innym je stworzyć. Brak ikon - przecież idzie ściągnąć inne z internetu! Brak programów - po co komu taki niepotrzebny śmieć jak Kalkulator? Przecież idzie kupić inny, chiński za 3 zł w najbliższym kiosku! UWAGA: Microsoftowi udało się przeforsować funkcję "Pokaż pulpit"! Ale przecież w Internecie jest sporo innych takich programów o podobnej funkcji! W sumie Areo też powinno być zakazane (jest przecież wiele innych programów polepszających wygląd Windows) Mam nadzieje, że da to wielu ludziom do myślenia, a w szczególności tym z KE.

Adam

12-06-2009 16:54

"MS ma pełne prawo wsadzić do Windows IE, WMP i co tylko ze chce" Pewnie, że ma prawo. Tak samo jak producenci samochodów mają prawo umieszczać kierownicę po prawej stronie, tyle że takie samochody mogą sprzedawać jedynie w Anglii. M$ też ma prawo z Windowsem robić, co chce, ale ma też obowiązek przestrzegać europejskie przepisy antymonopolowe na terenie Europy.

~Gość

12-06-2009 16:43

Oczywiście komunistyczna KE niezadowolona i Opera, a co Orlen też sprzedaje paliwo Shella?

emzol

12-06-2009 16:33

MS ma pełne prawo wsadzić do Windows IE, WMP i co tylko ze chce, bo Windows to integralny produkt, a nie tylko jądro systemu + GUI.

~Gość

12-06-2009 16:06

Ok tylko jak ja mam wtedy sciagnac Firefoxa z netu bez przegladarki? I o co chodzi z monopolem przy darmowych programach... opera, firefox, chrome

sir radoslaw

12-06-2009 15:57

@qwerty W dystrybucjach linuksa zazwyczaj są dwią przeglądarki internetowe żadko jedna, po za tym jak Ci się nie podoba to możesz doinstalować nową i odinstalować starą przeglądarkę bez użycia żadnej przeglądarki internetowej!! A to że jesteś takim ignorantem co nie sprawdził co jest w zakładce "internet" tylko kilka w to co jest na puplpicie (jak typowy użytkownik windows") to już Twój problem

exstasy20

12-06-2009 15:28

Jeszcze wersja windows 7 core :D

tralala

12-06-2009 14:36

Ale kombinują i co będzie jeszcze więcej wersji windowsa - wersja bez IE - wersja bez WMP - wersja bez painta - wersja bez kalkulatora I tak można mnożyć. Jestem ciekaw czy rzeczywiście nie będzie IE czy będzie jedynie ukryty/wyłączony i na dysku będzie zabierał miejsce

~Gość

12-06-2009 14:06

I tak pierwsze co 7 zrobi po zainstalowaniu systemu to się "grzecznie" spyta czy zainstalować z sieci IE...

~Gość

12-06-2009 13:51

@guesswho "I dzięki tej integracji jest niebezpieczna, chociażby dzięki chorym ActiveX" ActiveX niczym się nie różni w działaniu od rozszerzeń firefoxa. Jeden i drugi kod uruchamia się w systemie z pełnymi prawami użytkownika który odpalił przeglądarkę. Jedyną różnicą jest sposób dystrybucji. W przypadku ActiveX mógł się on znajdować na dowolnej stronie a w przypadku firefoxa paczka musi znajdować się na stronie z wtyczkami. Jedyny mechanizm zabezpieczeń to opinie innych użytkowników i możliwość usunięcia takiej wtyczki ze strony gdy te opinie są negatywne. Rozwiązaniem tej sytuacji będzie wprowadzenie tzw. ''piaskownicy''. Jest to sposób na odpalanie kodu z nieznanego pochodzenia z ograniczonymi prawami. Kod taki nie może przykładowo przeszukiwać naszego dysku i wysyłać plików na zdalne serwery. Takie rozwiązanie Mozilla zaplanowała na wersję 4.0 przeglądarki Firefox. Rozwiązanie tego typu zgodnie z zapewnieniami Google będzie też w Chrome 3.0

brum

12-06-2009 13:42

Calkiem wytna IE? Ciekawe. Nie da sie w pasku adresowym "eksploratora windows" wpisac adresu www i pod niego przejsc?

guesswho

12-06-2009 13:37

exstasy20 - i w czym tu problem? nikt Ci nie broni, wystarczy ściągnąć... z IE jest o tyle różnica, że np. w przypadku WinXP jest zintegrowane z systemem. I dzięki tej integracji jest niebezpieczna, chociażby dzięki chorym ActiveX...

exstasy20

12-06-2009 13:33

to ja chce każdego linuksa bez przegladarki i wogule najlepiej same jądro. Czego oni się czepiają - to jest ich produkt - oni to zrobili - jeżeli komuś się nie podoba to ma konkuręcję.

Adam

12-06-2009 13:23

@KoWaL Uważasz, że ludzie w Europie są tak mało inteligentni, tak niezaradni, tacy nieudacznicy, że sobie nie poradzą? Coś bardzo nisko oceniasz Europejczyków.

mateczek

12-06-2009 13:13

brakuje odpowiedzi za nic nie kupił bym Windowsa :)

KoWaL

12-06-2009 12:32

Hahahaha to ciekaw jestem jak ktoś po instalacji systemu ściągnie sobie przeglądarkę inną niż IE :p

Aldo

12-06-2009 12:28

Też uważam, że to idiotyczny pomysł, w końcu to ich produkt, niech sobie sami zdecydują co będzie zawierał. A KE powinna jedynie nakłaniać producentów sprzętu, by na swoich produktach instalowali również inne przeglądarki. Lepiej tę kasę, którą wydali na proces, przekazaliby na reklamę innych programów, żeby uświadomić konsumentów o istnieniu alternatywy.

~Gość

12-06-2009 12:20

Polecam niezależny test przeglądarek stworzony przez twórców 3DMarka: Futuremark Peacekeeper. Testuje on nie tylko JavaScript jak proste testy typu SunSpider, V8 etc. ale cały proces renderowania strony typu operacje DOM etc. Futuremark Peacekeeper [[http://service.futuremark.com/peacekeeper/index.action]] Aktualny ranking szybkości przeglądarek jest następujący: [[http://service.futuremark.com/peacekeeper/browserStatistics.action]] Safari 4.0 - 4435 Chrome 2.0 - 3896 Opera 10 - 2537 Firefox 3.5b4 - 2443 Opera 9.64 - 1636 Firefox 3.0 - 1493 IE8 - 1071 IE7 - 849

~Gość

12-06-2009 12:13

Jak to bez IE? To jak ja ściągnę Firefoxa? "rz"al

~Gość

12-06-2009 12:06

No to IDG powinno zrobić teraz konkurs ''Jaka będzie popularność przeglądarek w przyszłym roku''. Na dziś mamy następujący podział: NetApplications: [[http://marketshare.hitslink.com/browser-market-share.aspx?qprid=0]] Internet Explorer 65.50% Firefox 22.51% Safari 8.43% Chrome 1.80% Netscape 0.74% Opera 0.72% Moim zdaniem: FF +10% (dobrze rozreklamowany, konfigurowalny choć dosyć wolny), Safari +5-10% (najszybsza przeglądarka - ponad 2x szybsza niż FF 3.5), Chrome +5% (najstabilniejsza), Opera +5% (marka), IE -30% (świadomy wybór) Chyba Mozilla, Google, Opera powinny zacząć reklamować swoje produkty :)

Adam

12-06-2009 12:01

Tylko że w przypadku Linuksa: 1) bardzo daleko mu do monopolisty, 2) jest do wyboru wiele dystrybucji z różnymi przeglądarkami, a są nawet i takie bez żadnej przeglądarki. Po zainstalowaniu na czysto Windowsa zawsze, jak do tej pory, masz tylko IE. Nikt by M$ pod tym względem się nie czepiał, gdyby Windows miał ok. 50% udziału w rynku. Skoro małym firmom, ostro konkurującym ze sobą jest trudno zarabiać pieniądze, to dlaczego monopolista ma mieć łatwo? Niech się też pomęczy z przepisami antymonopolowymi w ramach uczciwości społecznej.

d4rq00z

12-06-2009 11:21

Dla mnie to co robi Komisja Europejska jest szczytem chamstwa. Przecież jak firma Microsoft zrobiła Windowsa to ma prawo wrzucić tam co jej się podoba. Równie dobrze mogą doczepić się do Linuxa, że po instalacji mamy przeglądarkę i odtwarzacz wideo, albo do nero, że instaluje masę badziewia które nie służy do nagrywania tylko np. do muzyki. To jest zwykłe ud*** Windowsa... komentarz edytowany przez moderatora

~Gość

12-06-2009 11:21

Moim zdaniem to jest bez sensu pomijając moje uczucia do IE wielu użytkowników będzie korzystać z IE bo nic innego nie znają i nie chcą znać po prostu chcą miec spokoj, najlepszym rozwiązaniem był by wybór podczas instalacji czy chcesz IE, WMP itd. albo chociaż mozliwość pozniejeszego odinstalowania tych programow.

~Gość

12-06-2009 11:19

@Adam Operze to już nic nie pomorze jak widać, nawet młodszy FF ją już dawno prześcignął. Dlaczego mamy bronić Opery? A czy Opera złamaną złotówkę wydała na reklamę? Kolego, reklama dźwignią handlu, a nie chowanie się za plecami KE i płacz, że MS im zagraża!

~Gość

12-06-2009 11:15

a ja już mam dość całej zakichanej KE, co ich to interesuje? Tak trudno zainstalować inną przeglądarkę? Jak widać, NIE! Widać to po FF. KE robi syf jak nie wiem, podobnie było z krzywizną banana. Komunistyczna demokracja, możesz robić pieniądze, bylebyś nie był za bogaty, bo wtedy dobierzemy ci się do tylnej części ciała, cała KE.

eth

12-06-2009 11:02

co to znaczy bez IE? czy bez ikonek do przeglądarki (jak w XP niby-deinstalacja) czy wycięty całkowicie z systemu (razem z kontrolkami)?

Kornelia

12-06-2009 10:52

No fajno, tylko jak potem ściągnąć Safari czy Firefox''a?

qwerty

12-06-2009 10:41

Kolejna bzdura od wolniejszych umyslowo urzedasów z brukseli... Nie jestem za jakimkolwiek monopolem ale nikt nie karze kupowac ludziom kompa z windowsem i ie. Niech sobie kupi linuxa albo apple i po sprawie. Dlaczego nikt nie sciga apple czy srodowiska open tam tez jest tylko jedna przgládarka. Jesli byli by sprawiedliwi apple i open source powinni oferowac ie jako alternatywer czyz nie ?

fix

12-06-2009 10:35

no dobra, fajnie ale nasuwa się pytanie, jak kupię sprzęt(składak) + system na płytce(nie zainstalowany) to rozumiem że nie mając drugiego kompa + pendriva, nie będę mógł mieć żadnej przeglądarki (wykluczam tu pobieranie FF po przez cmd z jakichś DNS - bo to chore), więc cały ten zapis jest wymysłem jakiegoś kompletnego idioty, bardziej racjonalne było zmusić M$ do dystrybucji wraz z nowym systemem, IE, Opere, FF i Safari, i wybór jednej z nich w czasie instalacji, a nie w ogóle wywalenie przeglądarki...

Adam

12-06-2009 10:17

I słusznie. Amerykańska firma, chcąc sprzedawać swój produkt na terenie Europy, musi przestrzegać europejskich przepisów. Nie mają racji ci, którzy uważają, że prywatna amerykańska firma może w innych krajach robić sobie, co chce. Jeśli chce działać na innym terenie, musi przestrzegać prawo obowiązujące na tym terenie. W sumie to obowiązkiem UE jest chronić europejskie firmy, jak np. Operę, przed nieuczciwą konkurencją ze strony zewnętrznych firm. Więc KE spełniła swoje zadanie.

Rafi

12-06-2009 10:17

Po amputacji Windows Media Playera, klienta poczty przyszła pora na IE. Pytanie jakie ciśnie się na usta to dlaczego szanowna komisja europejska nie wymusi wypuszczenia Windows z IE i bez, tak jak ma to miejsce z Windows XP N oraz Vistą N (w przypadku obecności WMP). Zobaczylibyśmy wówczas jaką popularnością cieszyłby się system "N" - podejrzewam, że tak jak w przypadku poprzedników - nikłą. Nie jestem jakimś zwolennikiem IE, ale szczerze mówiąc - powiedzcie mi który z producentów OEM nie wrzuci IE na komputer? Tak jak wrzucają na siłę 150 różnych nikomu nie potrzebnych programów, spełniających zupełnie niepotrzebne funkcje.

optymista

12-06-2009 09:56

pierwszy dzisiejszy news i jaki pozytywny. to bedzie piekny dzien

~Gość

12-06-2009 09:44

bo Apple nie jest monopolistą?

Adamello

12-06-2009 09:28

A ciekawe dlaczego nie przyczepili się do Apple...

Polecane

PC World z prezentem!

Tak, zamawiam 12 wydań PC World po 14,09 zł każde (zamiast 19,90 zł) od numeru 6/2012.
Dodatkowo program Panda Antyvirus Pro 2012,
chroniący aż 3 komputery, dostanę za darmo.

PC World 6/2012
Nowy numer PC World 6/2011
Razem: 169


  • Z darmową wysyłką
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »