Windows 7 z oknem wyboru przeglądarek

Komisja Europejska potwierdziła, że Microsoft zaproponował, aby europejscy użytkownicy systemu Windows 7 mieli na etapie jego instalacji możliwość wyboru przeglądarki.
Według nowej propozycji Microsoftu mieszkańcy Europy będą mogli kupić Windows 7 z Internet Explorerem. Otrzymają oni jednak podczas instalacji systemu dostęp do "okna wyboru" pozwalającego na wybór konkurencyjnej przeglądarki i wyłączenie IE. Również producenci komputerów będą mogli skorzystać z takiego rozwiązania.

W wydanym oświadczeniu Komisja Europejska poinformowała, że przyjęła z zadowoleniem nowe rozwiązanie zaproponowane przez Microsoft. Zastrzegła jednocześnie, że rozpocznie teraz śledztwo mające na celu sprawdzenie praktycznych efektów propozycji, aby się przekonać, czy użytkownicy faktycznie będą mieli taki wybór.

Microsoft poinformował również, że do czasu wydania decyzji przez KE będzie dostarczał do producentów komputerów europejską wersję systemu (Windows 7 E), który pozbawiony jest przeglądarki Internet Explorer (czytaj więcej na ten temat w artykule "Windows 7 bez Internet Explorera").





Sprawdź, jak kupić nawigację i zobacz najlepsze modele w Rankingu PC Worlda!

Promocyjne ceny nawigacji GPS w Sklepie idg.pl
Oryginalny tekst został opublikowany na www.idg.pl
Ocena:
Twoja ocena:

Komentarze (58)

~FYmFsQMvN

05-11-2011 02:52

Keep on wiirtng and chugging away!

~FYmFsQMvN

05-11-2011 02:51

Keep on wiirtng and chugging away!

~WYmGhtqRCaAnqxJVQ

05-11-2011 01:43

IMHO you''ve got the right asnwer!

~WYmGhtqRCaAnqxJVQ

05-11-2011 01:42

IMHO you''ve got the right asnwer!

~yckOrXwq

02-11-2011 11:58

I was really confused, and this anserwed all my questions.

~yckOrXwq

02-11-2011 11:58

I was really confused, and this anserwed all my questions.

~SctnGSiXR

02-11-2011 09:49

All of my questions settled-thakns!

~SctnGSiXR

02-11-2011 09:49

All of my questions settled-thakns!

Wesoły

28-07-2009 09:58

Poza tym przemyśl jedno. Tam gdzie Ci napisałem że mylisz pojęcia. Jeżeli "natrętny linuksiarz" ma pirackiego Windowsa z którego korzysta to nie jest "linuksiarzem" (cokolwiek to znaczy). Jest po prostu kolejnym złodziejem z pirackim Windowsem jakich wielu.

rusineck

28-07-2009 09:21

@ 86.46.56.161 Nikogo? No popatrz a ja czuję się przekonany. Po latach używania Windowsa na wersji 3.11 począwszy a na XP skończywszy, ze względu na konieczność częstych reinstalek pzry intensywnej pracy systemu i gromadzeniu syfu pomimo regularnej konserwacji systemu, przeszedłem na linuksa i co? i wszystkie problemy zniknęły. A co do piracenia. Czy ty się człowieku z ramonesem na łby zamieniłeś? Praktycznie każdy, kto kupuje dziś nowy komputer jest "uszczęśliwiony" obecnością Windowsa, więc nie pisz, że użytkownicy linuksa piracą windowsw, bo zostają jego użytkownikami z przymusu. A ci, którzy za niego płacić nie chcą po prostu go nie kupują i/lub nie używają. Oczywiście zawsze będzie ten margines, ale nie można cechami mniejszości określać wszystkich. Niedobry kotek!

Wesoły

28-07-2009 09:15

Lol, ja nie przekonuje do Linuksa @86.46. Ja wam pokazuje co się dzieje z Microsoftem i co się stanie jak uzyska kompletną dominację rynku i dlaczego Unia działa tak a nie inaczej. Jak tego nie rozumiesz to żal mi Ciebie. Może przeczytaj to co napisałem i to przemyśl bo skupiasz się na jednym. Widzisz słowo Linux i plujesz jak dziecko. Dla Twojej wiadomości młody (jak był byś starszy to byś napisał połowę z tego co napisałeś). Ci "najwięksi piraci" mają wszystko legalnie. Co jest chłopcze ? Boli Cie to że jeden człowiek zrobi coś dobrego i po prostu odda to innym na warunkach że jeżeli Ci to usprawnią to też to mają oddać ? Oryginalny Windows ? Mam 2. Jeden kupiłem a drugi otrzymałem jako bonus za projekt dla sklepu (webmasterem jestem). XP (który kupiłem) kurzy się na virtualbox na wszelki wypadek choć już dawno nie miałem okazji go odpalać. Visty nawet nie tykam bo to żal a nie system. Nic na nim nie można zrobić. Najwięcej się wypowiadam o nim ? Mam wykształcenie informatyczne i od małego kontakt z niemal każdym systemem operacyjnym. Pracowałem jeszcze w MS-DOS. A kojarzysz może coś takiego jak Dos Navigator dla przykładu ? Mylisz pojęcia chłopcze.

do Wesołego

27-07-2009 22:36

Wesoły, ty natrętny linuxsiarzu, skończ z tymi kazaniami na temat Linuxa bo i tak nikogo nie przekonasz! Przecież wiadomo, że linuxiarze to najwięksi piraci, którzy nie mają zamiaru za nic płacić, i którzy nigdy nie mieli oryginalnego Windowsa, a najwięcej o nim się wypowiadają LOL

Wesoły

27-07-2009 16:28

Wy jednak d*** jesteście. Wiecie *** gdzie jest różnica ? A różnica jest taka że np jak chcę Płatnika to MUSZĘ mieć Windowsa. Do kontaktów z niektórymi bankami poprzez sieć MUSZĘ mieć IE które przecież nie jest ani nowoczesne ani bezpieczne. To jest już MONOPOL a to że Płatnik jest tylko pod Windowsa jest KARYGODNE. Ale to ułomność naszego rządu i sami musimy sobie z tym poradzić. Ingerencja Unii w MS i jego produkty na IE się raczej nie skończy. W to możecie wierzyć. Unia chce stworzyć w Europie zdrową konkurencję dla systemów operacyjnych i ja temu przytakuje. Ludzie, jak za Windowsa MS zażyczył by sobie 5000zł to co zrobicie ? W domu jeszcze możecie ukraść jak wielu z Was złodzieje (kieruje to do konkretnych osób) robi a w firmie ? Zostać przy starej wersji też bóg wie ile nie można. Jak tak lubicie motoryzacje to wam dam najlepszy przykład. Jak sobie jakaś firma zażyczy 200.000zł za auto warte 4x mniej to co zrobicie ? Pójdziecie do tego kto oferuje podobne w cenie 50.000zł albo taniej. A z Windowsem ? Nie zrobicie nic. Koniec w końcu zapłacicie bo nie macie wyjścia. Chcecie inaczej ? No to trzeba ograniczyć monopolistę by zrobić miejsce innym. Wtedy monopolista będzie walczył o klientów a ceny spadną. Jak by nie ten Linux i Mac na którego niektórzy z was plują bo "coś tam" to już dawno płacili byście krocie a kolejne niekompatybilne ze sobą wersje oprogramowania ZMUSZAŁY by was na regularny zakup nowych i drogich produktów. komentarz edytowany przez moderatora

Sparcle

27-07-2009 15:04

Niniejszym zgłaszam swoją kandydaturę na członka jakiejś Komisji Europejskiej! Mam wiele ciekawych pomysłów, jak np: - Możliwośc wyboru producenta oleju w każdym kupowanym słoiku majonezu, - Rejestrację wszystkich pcheł na każdym euopejskim psie, wraz z zamontowaniem nadajnika GPS i monitoringiem każdej z pcheł w celu regulacji liczebności gatunku, - Wprowadzenia specjalnycy uprawnień w stosunku do sprzedawców zapałek - aby zminimalizować ryzyko pożaru i usprawnić niewystarczające regulacje legislacyjne w tym zakresie. I jeszcze kilka innych - których na razie nie ujawniam publicznie, aby nie przejął ich jakiś inny, równie zdolny kandydat.

adammm

27-07-2009 11:35

paranoja. jak sie komus nie podoba windows z IE to niech sie przesiadzie na maca albo jakiegos linucha. nie jestem fanem IE, nie korzystam z tego, ale zmuszanie w podobno wolnorynkowych panstwach jakiejs firmy aby promowala konkurencje to jedno wielkie nieporozumienie. MS powinien sie wycofac z UE, zaprzestac wspierania xp i komisja po paru tygodniach na kolanach przyjdzie ich blagac by wrocili.

siwy

27-07-2009 10:12

@ 89.78.52.243 w Ubuntu przeglądarką "domyslną" nie jest FF ale Konqueror zresztą tak jest nie tylko w Ubuntu. Co do pochwały praktyk monopolistycznych to chyba przesadziłeś. Wyobraź sobie sytuację ubicia przez Intela konkurencji AMD i nVidii. Nagle pojawiają się wyłącznie komputery ze zintegrowaną grafiką i papierowym Larabee, najpopularniejsze tytuły gier to saper i quake I no może piewszy Unreal bo nic nowszego na tym nie zadziała... na szczęście dopóki Intel nie opracuje karty graficznej na poziomie współczesnych kart (kiedyś "prawie"im się udało bo i740 nie był zła kartą ale chwilę później Riva TNT postawiła poprzeczke bardzo wysoko)pozycja AMD i NVidii jest pewna i stabilna. S3 zostało w tyle za innymi ale jeszcze dycha, potencjalni klienci Matroxa wymarli lub zakupili śmieci w postaci kart Quadro lub FireGL ubijajac jedynego (no może oprócz 3DLabs który też już jest "out of business")producenta kart graficznych a nie kart do grania na których można też obrabiać grafikę. Tak więc widzisz, monopol to nic dobrego, nie daje możliwości wyboru a za to g...o które daje każe jeszcze słono płacić. Co do IE to dla mnie mógłby nie istnieć.

~Gość

27-07-2009 09:19

smutny masz rację - tylko microsoft dał ciała że nie dał 8 na win2000...to wciąż dośc popularny system - najczęściej w firmach. Szkoda że 8 tak wolno chodzi ale niestety(szczególnie start) - tyczy sie to każdej przeglądarki...spodobała mi sie safari - ale tez powolna.Póki co zadowolony hestem z IE8. kolego plutosek - Microsoft ma WŁASNy system WŁASNE programy podstawowe, WŁASNY pakiet biurowy.Generalnie CAŁY pakiet na procesory x86 i pochodne....Linuxy też jest w takich pakietach - domyślnie w ubuntu jest firefox,w mandrivie - firefox, a w fedorze firefox....fakt możesz go odinstalować co w przypadku IE nie wyjdzie ale to wciąż nie monopol.Producenci instalują linuxy w nowych kompach - t6ylko czy zauważyłeś przyjazne ubuntu?bo ja nie - same proste do bólu dystrybucje.Ubuntu jest znane - nawet bardzo - więc stałoby sie jeszcze bardziej.Tylko dobrej promocji trzeba.Gdzieś tu widzisz monopol?Intel jeszcze nie ma ale jakbyś zauważył intensywnie dąży do wybicia konkurencji - w głębokim poważaniu ma amd(w tym i ati) a nvidie też chce pocisnąć w segmencie prostych kart (larabee), spójrz co sie stało z S3 a szczególnie z matroxem.Niby jest IBM i sin(znaczy powerpc) :) no ale do domu brak.....tyle...bez szalenstw - mi wystarczy opcja bez przeglądarki a na płycie dodane wszystkie mozliwe....doinstaluję co bedę chciał ps.lubie windowsa - przyzwyczaiłem sie , nie narzekam, problemów nie mam robię co chcę....

A

27-07-2009 01:14

w sumie mi to bez różnicy, może sobie być to IE, to że nie używam to inna sprawa. KE zamiast naciskać na Microsoft w celu wprowadzenia bezsensownych zmian to powinna przeprowadzić ankietę - chociażby w internecie...

Gość

26-07-2009 22:17

@max - weź kiedyś poucz się podstaw systemów operacyjnych obecnych na rynku a nie świeć przesądami o MS Windows i jego własnościach. Zatraciłeś poczucie rzeczywistości, dlatego wydaje ci się, że masz rację?

eragonn14

26-07-2009 20:33

max - każda wersja visty jak i windows 7 posiada klienta FTP. Wystarczy wejść na "mój komputer" i w pasku adresu wpisać np. ftp://ftp.mozilla.org/ i można pobierać przeglądarkę :) Jak było gdzieś w jakimś serwisie - tylko FF i Opera mają łatwe w dostępie ftp (autorzy sami próbowali wymyślić adresy ftp przeglądarek ;) )

max

26-07-2009 13:59

telnetem niczego nie ściągniesz - to nie jest program do transferu plików. Można ładnie pogadać z serwerem, ale otworzyć dodatkowego gniazdka na przychodzący plik. Do tego używa się ftp, w którego klienta nawet Vista POWINNA być wyposażona.

~Gość

26-07-2009 13:48

Co zrobili technicy? Oddajesz komputer do naprawy? Zastanów się jeszcze [[http://www.sfora.pl/Oddajesz-komputer-do-naprawy-Zastanow-sie-jeszcze-a9502]]

AV

26-07-2009 12:57

Dla mnie taki wybór jest zbędny, bo i tak instaluję wszystkie przeglądarki (jestem m.in. webmasterem)

Wesoły

26-07-2009 12:05

Swoją drogą powiem wam że Google jest "prze" :-D Wpiszcie sobie Internet Explorer i zobaczcie co wam się pojawi na samej górze :-D

Smutny

26-07-2009 10:27

@Wesoły IE chyba jednak jest tylko działem w MS, tak jak Office. (OT) To nie komunizm wypaczył ideę socjalizmu, tylko na odwrót, to "realny socjalizm" i pseudokomuniści (czytaj: dyktatorzy) wypaczyli ideę komunizmu - ludzie jeszcze długo nie dorosną do prawdziwego jego zrozumienia (co zresztą przewidział Marks lub Engels). Moderator znowu przespał trollową wypowiedź ramonesa :( IE6/7 musi zdechnąć!!! Nie zawsze koledzy instalują windy lamerom - bardzo często po prostu kupują gotowy komputer, a sprzedawcy nie mają czasu bawić się w doinstalowanie programów, więc skończy się po staremu.

Wesoły

26-07-2009 09:07

Ja mam pytanie. A nie było kiedyś tak że Internet Explorer został rozłączony z Microsoftem ? Znaczy działa jako odrębna firma ? Bo jeżeli tak to ruch KE jest w pełni uzasadniony gdyż można by uznać że dołączając do swojego produktu IE ustawiając go jako domyślną przeglądarkę i nie pozwalając jej usunąć faworyzuje konkretną firmę. Tylko gdybam bo nie pamiętam jak to było i czy było. Ramores, linuksowi prędzej jest do socjalizmu gdzie każdy pracował na każdego, każdy był równy a dobra sprawiedliwie rozprowadzane. To że komuniści tą ideę wypaczyli to już ich sprawa. Ciebie chyba boli że ludzie robią coś dla innych bezinteresownie co sugeruje Twoje ograniczenie. Zwłaszcza bałwanku że Opera która całą aferę zaczęła ani nie ma nic wspólnego za bardzo z Linuksem w jakiejkolwiek dystrybucji czy z samym jądrem (no chyba że to że wypuścili natywnego klienta swojej przeglądarki na Linuksa gdzie Internet Explorer jako niemal jedyna przeglądarka jest ograniczona tylko do "Wielce Irytującej Nakładki Doskonale Opóźniającej Wszelkie Sprawy") ani nie jest produktem Open Source. Więc myśl zanim coś napiszesz bo Ci nie wychodzi.

~Gość

26-07-2009 07:30

@plutosek ""może pomyśl zanim coś napiszesz ? Apple ma WŁASNE komputery na których ma WŁASNY system ze SWOIMI programami w systemie, i NIE JEST monopolistą na rynku. Kupując komputer z jabłuszkiem wiesz że tam jest ich system z ich programami i na dodatek NIE MOŻESZ na tym komputerze zainstalować innego oprogramowania a oprogramowania Apple NIE MOŻESZ instalować na komputerach PC - taka jest licencja. "" HAHAHHAAAAAA i pewnie dlatego apple proponuje instalacje Windowsa na swoich komputerach i ma go oficjalnie w swoim cenniku. Sam pomysl zanim cos napiszesz

plutosek

26-07-2009 02:09

# 213.77.116.61 A może pomyśl zanim coś napiszesz ? Apple ma WŁASNE komputery na których ma WŁASNY system ze SWOIMI programami w systemie, i NIE JEST monopolistą na rynku. Kupując komputer z jabłuszkiem wiesz że tam jest ich system z ich programami i na dodatek NIE MOŻESZ na tym komputerze zainstalować innego oprogramowania a oprogramowania Apple NIE MOŻESZ instalować na komputerach PC - taka jest licencja. Kupujesz zestaw od danego producenta akceptując licencje i tyle. Co do Linux to... jakiego firefoxa ? większość dystrybucji pozwala zaraz przy instalacji wybrać komponenty systemu w tym i przeglądarkę, ostatecznie możesz zainstalować kilka na początku lub zaraz po instalacji w banalny sposób doinstalować inne (przeważnie nawet nie odpalając neta). Chyba tylko na płytach Live-CD nie ma podczas instalacji zbyt wiele wyboru, ale jeśli ten sam system masz w wersji DVD z paczkami to na starcie możesz wybierać co chcesz. MS natomiast przez dobre kampanie, chamskie zagrywki (w tym i opłacanie dystrybutorów / producentów komputerów, by pojawił się na nich Windows) oraz w głównej mierze głupocie użytkowników i ich totalnego braku obeznania z komputerami i systemami, stał się monopolistą. Skutkiem tego, jak to było w przypadku przeglądarki IE jest zdominowanie rynku, "zamrożenie" konkurencji (nie mogła się przebić na rynek) doprowadza do tego że jedyną osobą która dostaje po dupie jest użytkownik. Przykład z IE jest chyba książkowym brak konkurencji = IE6 przez długi długi czas nic... Jak się konkurencja pojawiła pojawiło się i nowe IE (które później znów ewoluowało) Gdyby nie konkurencja dalej byście używali czegoś takie jak IE6 które teraz wszyscy starają się wytępić bo tylko szkodzi. Brak konkurencji prowadzi do zatrzymania rozwoju w danej dziedzinie, pogorszenie się jakości produktów, wyższych cen, oraz traktowania klienta jako "uzależnionego" - który nie ma wyjścia więc i tak przyjdzie do nas a my mu damy byle co, bo po co się starać skoro wszyscy mają to samo byle co a nikt nie wymyślił nic lepszego. Co do innych programów to poza IE chyba nie ma takich które mogły by się pochwalić dużym udziałem w rynku, nie mając jednocześnie godnego konkurenta.

~Gość

25-07-2009 23:47

Rozumiem ze skoro Ms pozbyl sie IE to... Apple pozbedzie sie safari a linux firefoxa.... kolejny krok KE to wywalenie z Ms WMP, a z Apple iTunes.... wywalmy tez z Windowsa OE, a z MacOS Maila.... a moze wywalimy tez .... wywalmy wszystkie systemy i zainstalujmy KE-OS ;)

Gość

25-07-2009 22:54

Zarządajmy aby każdy element systemu (i każdego pakietu, każdej aplikacji MS) był do wyboru w wariantach od różnych producentów - bo inaczej to faszyzm niedopuszczalny w Unii.

plutosek

25-07-2009 22:52

Rafskix: " Cały ten wybór przeglądarki to nie najlepszy pomysł,ale i tak lepszy niż brak przeglądarki w ogóle.Pamiętajcie,że takie działania nie są podejmowane bez powodu.Ms wykorzystuje swoją pozycję monopolisty bez skrupułów i dlatego Unia usiłuje go trochę poskromić. " Ale MS nie ma JUŻ monopolu jeśli chodzi o % udziałów jego przeglądarki w rynku. To całe zamieszanie spowodowane jest przez Operę i jej nieudolność w przejmowaniu coraz to większych części rynku przeglądarek. KE jest za to naiwne i na prośbę Opery postanowili coś zrobić (czyli wymusić brak przeglądarki IE) tylko po co to robią skoro IE nie jest już "jedyną przeglądarka z poważnymi udziałami". Fakt fajnie jeśli można wybrać sobie inna przeglądarkę na starcie i nie zaśmiecać "Systemu niepotrzebnymi rzeczami" ale niestety takie coś na Windows się nie uda, bo pewnie spora część programów zacznie się sypać i źle działać bez IE w systemie w skutek czego IE i tak będzie musiało być. KE walcząc z monopolem MS (a nie IE) powinna wymusić sprzedawanie komputerów bez systemu operacyjnego (chyba że MS sobie zrobi "własny jak Apple") kto by chciał MS wtedy kupuje płytę (z IE) w tym samym sklepie i sobie instaluje, inni wybierają alternatywy i instalują. A że większość użytkowników IE to osoby pozbawione obeznania z branża IT i komputerami nie potrafili by nawet zainstalować systemu więc muszą się zdać na kolegę / informatyka, który i tak najprawdopodobniej zainstaluje / zaproponuje inne programy jak i przeglądarki (i ustawi je domyślnie, a IE niech se siedzi nieużywana). ramones: STFU albo idź dobrze naładować telefony bo Ci się na odbieraniu sms''ow bateria rozładuje.

ramones

25-07-2009 22:23

Tylko i zawsze IE. :) Linuksiarze i komunistyczne OpenSorce precz z łapskami i tandetami beta od MS. Jak ktoś syf i konia trojańskego jak ff3 lub Opera,chrome zechce instalować to sobie sam zainstaluje na własne ryzyko. :D

inż. informatyk

25-07-2009 22:03

Może to i wygoda, cóż jednak z tego, skoro IE i tak pozostanie, gdyż jest domyślną (i jedyną) aplikacją pozwalającą na przglądanie katalogów w Windows? Jeśli M$ z instalowaniem OS-a dołączy do niego coś w postaci menadżera plików i nie będzie to IE - to dopiero będzie coś!

MaveRick

25-07-2009 21:48

To teraz podzekujmy ukochanej KomisjiEuropejskiej za pilnowanie naszych interesow i ze chca tak dobrze dla nas. Tylko nie zdziwmy sie ze W7 bedzie drozszy w Europie niz w USA :).

sdaj

25-07-2009 21:19

To w końcu chodzi o mieszkańców Europy, czy Unii? To spora różnica, bo KE nie ma wpływu np. na Rosję, Serbię, czy Norwegię, które też przecież leżą w Europie. Czemu jest tak, że wszystkie instytucje unijne używają słowa "europejski" tylko w odniesieniu tego, co dotyczy Unii? Proszę redaktorów o poprawienie artykułu.

Rafskix

25-07-2009 20:43

pk-ue też ma swoich informatyków,którzy nie są w ciemię bici i nie dadzą się zrobić na numer z "brakiem ikonki". Cały ten wybór przeglądarki to nie najlepszy pomysł,ale i tak lepszy niż brak przeglądarki w ogóle.Pamiętajcie,że takie działania nie są podejmowane bez powodu.Ms wykorzystuje swoją pozycję monopolisty bez skrupułów i dlatego Unia usiłuje go trochę poskromić.

pk

25-07-2009 19:17

przecież ie będzie się instalowało tak jak teraz, tylko ikonki nie będzie na pulpicie i w menu programy .... To jest jedna wielka ściema .... pół systemu to ie więc on poprostu się zainstaluje a ikonki nie będzie ;)

plutosek

25-07-2009 16:01

Wybór przeglądarki przy instalacji systemu w wydaniu MS to nic dobrego, nie bardzo wiem jak oni chcą to zrobić, zakładam że przykładowo ani FF ani Opera nie będą dołączone na płycie więc trzeba będzie je pobrać z neta po "ftp?" Tylko jak już ktoś wcześniej zauważył nie każdy podczas instalacji systemu ma dostęp do neta. Więc prawdopodobnie zaraz po zainstalowaniu systemu (i sterowników) będziemy musieli wybrać przeglądarkę. Zapewne nawet jeśli wybierzemy FF to będą nas nękać informacje o aktualizacji w której będzie IE (i opcja "odznacz i nie pokazuj" - może nagle przestać działać) Sporo programów zapewne będzie miało problem gdy w systemie zabraknie IE ale MS to nawet na rękę - użytkownik się podda i zainstaluje też IE. Opera "dopięła" swego (ale MS jak zawsze swoje 3 grosze dodał) Windows bez IE tylko co to jej da ? My (użytkownicy) jak na razie mamy więcej problemów z tego powodu jak korzyści. Niepewność stabilności działania różnych programów jeśli w systemie braknie IE, większa cena systemu bez IE, brak możliwości upgrade z Vista itd. Nie do końca rozumiem czemu KE zabrała się za "monopol w przeglądarkach" którego tak naprawdę nie ma. Opera ma problemy z wybiciem się i to jest jej sposób na zdobycie większej ilości rynku (FF dał sobie radę jednak bez tego). Ciekawe co jeśli teraz każda firma zechce mieć takie możliwości jak opera... po instalacji systemu lista 30 albo i więcej przeglądarek do zainstalowania?

mario

25-07-2009 15:33

@drox: popieram! Eurokomuna pełną parą!

TaQ

25-07-2009 14:38

@manonfire tu ani troche nie chodzi o prestiz - tu chodzi o rynek. firefox zdobyl duzy udzial na rynku = koszt wykupienia strony startowej przez google jest wiekszy. opera zdobywa wiekszy udzial na rynku = przyciaga wieksza ilosc sponsorow. chrome zdobywa wiekszy udzial = google dostaje wiecej informacji na temat ogladanych przez ciebie stron. safari zdobywa wiekszy udzial = przekonuje do swoich produktow wiecej osob. ie zdobywa wiekszy udzial = ? a kto zna ich pobodki? na poczatku po prostu chcieli zniszczyc netscape. teraz pewnie zbieraja informacje na podobe google''a

Momus

25-07-2009 14:16

Pomimo iż nie znoszę IE, to obawiam się o jedno. Przecież wiele programów korzysta z jego silnika, GG (do pewnego buildu wersji 8.0 gdzie przeszli na WebKit), Visual Studio, czy wtyczka do Mirandy do okna rozmów, WinAmp i wiele innych. Co się stanie z tymi programami jeśli M$ wytnie z systemu totalnie wtyczkę. Oznaczać to będzie tylko że tak czy siak będę musiał zainstalować IE by nie mieć problemów, chyba że M$ inaczej to rozwiąże, zostawi silnik do dyspozycji takich programów. Jak to ma dokładnie wyglądać?

manonfire

25-07-2009 13:21

Mimo, że nie jestem fanem MS, to po przemyśleniu sprawy nie rozumiem, o co jest cała afera. Spór dotyczący dołączania IE do systemu Windows miał sens wtedy, gdy Netscape Navigator (i Communicator) oraz Opera, jako przeglądarki alternatywne do IE były programami płatnymi. Firmy, które je tworzyły mogły się wkurzać, że skoro MS dołącza do systemu przeglądarkę, to ludzie nie będą mieli ochoty kupować ich produktów. Gdy teraz dostajemy je za free, to o co chodzi? Konkurencja jest tylko w sferze prestiżu. Tak zwane "udziały w rynku przeglądarek" to jakiś dziwaczny konstrukt słowny. Jaki to rynek, skoro nikt nie bierze za swój produkt kasy? Jeśli Windows bez IE będzie kosztować tyle samo, co z IE, nie widzę tutaj powodu, by zabraniać MS sprzedaży swojego systemu w takiej formie, w jakiej on sobie zażyczy.

~Gość

25-07-2009 12:58

kayo: a w czym widzisz problem? Wystarczy go zainstalować w panelu sterowania.

jfc

25-07-2009 12:42

te komuchy z KE juz calkiem na glowe upadly - producent SO musi dostarczac cudze przegladarki (!!) - kompletna paranoja. Nie podoba sie Windows - nie uzywaj.

Marios

25-07-2009 12:22

Będą nas zmuszać do używania jednego środowiska graficznego?

TaQ

25-07-2009 12:13

@luki100011 gorszego porownania nie mogles dorwac. silnik to silnik - jesli chcesz cos w systemach porownywac do silnikow, to np jadro systemu. przegladarka tutaj jest jak system audio - mozna korzystac z fabrycznego, mozna korzysac ze sprzetu firm trzecich. a co do sprawy ie - windows 7e nie bedzie posiadal zadnej przegladarki i bedzie kosztowal XXX-XXXX zl. normalny windows 7 bedzie posiadal mozliwosc wyboru przegladarki i bedzie kosztowal o XX-XXX zl wiecej. warto doplacac ilestam zlotych za mozliwosc wyboru przegladarki na starcie? ja wole nagrac sobie plyte dvd z wszystkimi sterownikami i najwazniejszym oprogramowaniem i co roku tworzyc kolejna - z nowszymi wersjami - kosztuje to 1zl rocznie.

kayo

25-07-2009 12:12

@153.19.210.6: to spróbuj sobie tym telnetem ściągnąć cokolwiek na viście home... Powodzenia.

Kwpolska

25-07-2009 12:06

FAIL. Nie pomyśleli o Neostradzie przez modemy Neostradowe.

drox

25-07-2009 11:50

KE to juz nie ma na prawde nic do roboty innego, niech sobie MS wydaje winde jak dawniej, kto bedzie chcial to i tak zainstaluje sobie inna przegladarke (czyli wszystko po staremu), a ludzie przyzwyczajeni do IE i tak majac opcje wyboru wybiora to co juz znaja ale od dawna wiadono, ze jak KE nie ma co robic to wymysla sobie jakiekolwiek bzdury, zeby tylko pokazac, ze cos robia... biurokracja MUSI byc

~Gość

25-07-2009 11:49

@luki100011 Bez sensowne porównanie. Nie zapominajmy, że silnik jest nieodłączną częscią auta a jak napisałeś "Kto nie chciał używać IE i tak tego nie używał" IE taki nie jest. Więc nie możesz IE do silnika porównywać. Co najwyżej do jądra systemu. Jeżeli już koniecznie coś na aucie byś chciał to raczej z jakiej firmy chcesz opony. Możesz używać standardowych a możesz je zmienić na innego producenta. Tak samo jak przeglądarka

Krzysztof

25-07-2009 11:46

Pamiętam czasy Windows 98 gdy to podczas instalacji wybierało się składniki systemu Windows. Kto chciał - miał wygaszacze ekranu, kto nie - odznaczał. To samo było z instalacją Outlook Express i Internet Explorerem.

luki100011

25-07-2009 11:41

Bez sensu to tak jakby AUDI miało dać możliwość wyboru silnika z AUDI czy z NISSANA chcemy. Kto nie chciał używać IE i tak tego nie używał tak samo notatnika, kalkulatora czy Painta ..... i innych "programików" standardowych dostarczanych z windowsem

gosc

25-07-2009 11:39

telnet, troche wiedzy i jedziesz :D powodzenia XD

rl

25-07-2009 11:38

W tym wszystkim microsoft musi mieć jakiś interes...

Elektryk

25-07-2009 11:26

Dobrze, że bedzie wybór bo system bez przeglądarki i bez możliwości pobrania przeglądareki (bo jak przeciętny user ma to zrobić bez niej) jest nielogiczny.

robert

25-07-2009 11:23

to jest po prostu p***, niedługo producenci kalkulatorów zaprotestują bo w systemie jest takowy. Komisja europejska to twór późnego komunizmu nie mający nic do roboty poza wydawaniem pieniędzy europejczyków - powinno się tą hołotę rozgonić w cholerę. komentarz edytowany przez moderatora

~Gość

25-07-2009 11:16

co z tego że się da?to bezprawna ingerencja w czyiś wyrób nie mająca nic wspólnego z ochrona naszego zdrowia czy środowiska naturalnego......(bo tylko wtedy bym to zrozumiał)

pozytywnie

25-07-2009 10:44

no i widać sie da, ten wybór przeglądarki to dobra rzecz

Polecane

PC World z prezentem!

Tak, zamawiam 12 wydań PC World po 14,09 zł każde (zamiast 19,90 zł) od numeru 6/2012.
Dodatkowo program Panda Antyvirus Pro 2012,
chroniący aż 3 komputery, dostanę za darmo.

PC World 6/2012
Nowy numer PC World 6/2011
Razem: 169


  • Z darmową wysyłką
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »