Gdzie kupić komputer: wielki test sklepów internetowych

W Polsce działa ponad 7 tys. sklepów internetowych. Wiele z nich oferuje sprzęt komputerowy. Z usług którego sklepu skorzystać? Wcieliliśmy się w rolę klienta i przeprowadziliśmy test porównawczy najlepszych z nich.

Jako zwykli internauci zawitaliśmy na strony czołowych polskich sklepów komputerowych działających w Sieci. Wśród najlepszych sklepów znalazły się przodujące w liczbie pozytywnych opinii na serwisach z ocenami sklepów, a także te wyselekcjonowane przez redakcję PC Worlda.

Sklepy ocenialiśmy z perspektywy zwykłego klienta. Dlatego szukając na stronie zaawansowanej wyszukiwarki nie przekopywaliśmy podstron aby ją znaleźć. Taka funkcja powinna być zauważalna nawet dla mało doświadczonego internauty - w końcu zakupy online mają stać się masowe. Zatem skoro my jej nie dostrzegliśmy, to znaczy, że stronę należało ocenić tak, jak gdyby była tej funkcji pozbawiona.

Zobacz również:

Czytelna strona WWW

Prezentacje wideo to oryginalny pomysł na zaprezentowanie produktu w sklepie internetowym Komputronik.pl.Kliknij, aby powiększyćPrezentacje wideo to oryginalny pomysł na zaprezentowanie produktu w sklepie internetowym Komputronik.pl.Praktyczny sklep internetowy to taki, który nie sprawia problemów klientom. Dlatego tak dużą wagę przywiązaliśmy do punktów przyznawanych za wygodną obsługę sklepu. Największe znaczenie miała czytelność strony WWW. Nie powinno na niej zabraknąć spisu kategorii, odnośników do najważniejszych informacji dla kupujących oraz krótkiej prezentacji sklepu. Wciąż bowiem wiele osób decyduje się na zakupy w danym sklepie po raz pierwszy, a brak informacji o jego historii czy dokładnym adresie może wzbudzić podejrzenia.

W tej kategorii rankingu liczył się także sam sposób prezentacji produktu. Czy opisy produktów były kompletne i czytelne, czy sprowadzały się jedynie do przepisania specyfikacji technicznej od producenta. Mile widziane były wszelkiego rodzaju dodatki, takie jak broszury w formacie PDF, odnośniki do pomocnych stron, czy nawet krótkie filmy wideo, z którymi eksperymentował np. Komputronik.

Klient odwiedzając stronę sklepu internetowego często chce dowiedzieć się jak najwięcej o produkcie i może nawet zmienić swoją decyzję o zakupie. Pomóc w tym mogą opinie innych klientów oraz polecane przez sklep produkty. Mogą to być wybrane towary z podobnej kategorii lub w podobnej cenie albo dodatki, na które zdecydowali się wcześniej inni. Te sklepy, które lepiej pojęły swoją funkcję edukacyjną, z reguły zyskiwały w zestawieniu.

Płatność i dostawa

Wzorowy przykład podstrony produktu w sklepie Agito.pl. Jest tutaj wszystko: obszerny opis, opinie klientów, polecane produkty i galeria zdjęć.Kliknij, aby powiększyćWzorowy przykład podstrony produktu w sklepie Agito.pl. Jest tutaj wszystko: obszerny opis, opinie klientów, polecane produkty i galeria zdjęć. Największym zaskoczeniem rankingu była powszechność zakupów na kredyt. Pośrednictwo w uzyskaniu pożyczki oferowała zdecydowana większość sklepów, chociaż nie wszystkie czyniły to w sposób łatwy. Często zdarzało się, że w formularzu zamówienia widniały wszystkie opcje płatności: przelew, za pobraniem lub kartą kredytową, z wyjątkiem kredytu. Jedynie od spostrzegawczości klienta zależy wówczas, czy zorientuje się, że powinien wypełnić wniosek kredytowy na zupełnie innej podstronie.

W błąd wprowadzały także regulaminy sklepów, w których brak było jakichkolwiek wzmianek o tej metodzie płatności, pomimo że była ona w praktyce dostępna.

Kontakt i pomoc

Coraz więcej sklepów internetowych oferuje możliwość kontaktu telefonicznego. Rolę czata pełni natomiast z reguły numer Gadu-Gadu lub Skype. Do rzadkości należą sklepy, które poprzestały jedynie na kontakcie mailowym.

Na koniec warto podkreślić znaczenie działu z informacjami dla kupujących. Począwszy od kompletnych informacji o kosztach wysyłki i metodach płatności, a skończywszy na poradnikach, który produkt wybrać.

Trudny wybór

Nasze zestawienie pokazało, że konkurencja w czołówce oraz w środku tabeli jest bardzo wyrównana. Do tego stopnia, że w przypadku trzech pierwszych sklepów, o kolejności na podium zadecydowała jednopunktowa różnica. Wracamy więc do punktu wyjścia. Klient, świadomy tego które sklepy zasługują na uwagę, może znowu zacząć kierować się przy wyborze ceną lub dostępnością produktów. Potwierdza się więc stara prawda, że klient nasz pan.

Pełne zestawienie zostanie opublikowane w numerze 2/2010 PC Worlda.

Kliknij, aby powiększyć

Jak ocenialiśmy?
Wśród zestawieniu znalazły się sklepy przodujące w liczbie pozytywnych opinii na serwisach z ocenami sklepów, a także te wyselekcjonowane przez redakcję PC Worlda.

Każdy sklep był oceniany w czterech kategoriach: Obsługa sklepu, Płatności, Dostawa, a także Kontakt i pomoc. Łącznie można było zdobyć 100 punktów. W kategorii Obsługa sklepu przyznawaliśmy oceny w różnej skali. W pozostałych kategoriach, można było zdobyć stałą liczbę punktów za samą obecność wybranej opcji (np. płatności przelewem).


59 komentarze

Dodaj komentarz

,DD

12-05-2014 12:43

NIC NIE CZYTAM

,DD

12-05-2014 12:43

NIC NIE CZYTAM

Pablo

02-12-2013 08:46

Witam, Moje ostatnie zakupy były w internetowym sklepie KRAINAKOMPUTEROW.PL kupiłem karte sieciową i antenę, wysyłka tania a paczka doszła po 2 dniach. Polecam jest OK.

nabywca

24-11-2013 06:39

No rzeczywiście, nie ma co oszczędzać złotówki, ale ja sobie chcę złożyć kompa za 4000, a te same części w Komputroniku mam po 4390 zł. Więc chętnie bym tam kupił, bo jest w moim mieście, ale nie jestem wariatem żeby tyle przepłacać. A w ogóle to dlaczego właśnie taki renomowany i nagradzany Komputronik tak ździera na ludziach?

Sillen

19-11-2013 10:29

Sklepów cała masa ale jak przychodzi co do czego to często już wybór nie jest taki prosty i duży, czasem nie warto dla swojego spokoju wybierać sklepu o złotówkę tańszego bo przejechałem się tak kilka razy - a to część zdrożała, a to nie ma na magazynie, a to jeszcze coś innego. Przestałem kombinować jakiś czas temu dla swojego spokoju, z większych sklepów chyba najwięcej kupowałem ostatnim czasem w komputroniku i nigdy żadnego problemu nie było, czasem udawało się nawet towar odebrać dzień po zamówieniu w salonie.

Hortensja

11-11-2013 21:33

Ja ostatnio kupowałam router w www.krainakomputerow.pl wysyłka mnie kosztowała 7zł a ceny niższe niektórych rzeczy niż na allegro. Więc polecam z czystym sumieniem.

Skynetkom

07-11-2013 23:20

Ja mogę zaproponować swój: http://skynetkom.home.pl

Darka

30-10-2013 12:14

Na pewno nie kupujcie tutaj: www.kurtmedia.pl/ Totalna porażka, za dostawę folii na telefon z dyskiem płacę dwa razy za dostawę na allegro - opcja poprzez dodanie do koszyka, gdzie nie ma opcji edycji kwot - masakra. Dałam z automatu, ale okazała się dla sklepu za niska i kazali dopłacić. Może i bym dopłaciła, bo to było 7 zł, ale jak zadzwoniłam na infolinię zapytać o co chodzi - ten ton kobiety, stwierdzenie, że to moja wina - ludzie, takie podejście do klienta... Konkurencja nawet nie musi się starać i tak do Was nie przyjdą. Babka nie chciała podać nazwiska. Szok, że jeszcze takie miejsca i podejście do klienta może istnieć, przy takiej konkurencji.

Jan

24-03-2013 12:05

Z sklepami które się reklamują zawsze jest taki problem że ceny są z dupy. komputer który wydaje Ci się że w komputroniku jest najtańszy ze wszystkich możliwych sklepów. możesz złożyć z nowych części za 50% ceny, tylko że nikomu się nie chce szukać.

Holim

22-01-2013 10:14

Swój komp złożyłem w Komputroniku i nie narzekam, wybrałem cześci samemu w konfiguratorze, sprzęt złożyli w salonie z cześci, dostawa expresowa za darmo i szybki odbiór w salonie. Bez zarzutu.

minokaj

27-08-2012 10:37

Kupuję często w komputroniku i przyznać trzeba, że pod kątem ilości asortymentu i szybkości realizacji - pierwsza liga. Sam sklep internetowy przejrzysty i prosty w obsłudze jak na taką ilość produktów.

Frans

27-11-2011 10:31

no komputronik akurat faktycznie ma największy wybór i dużo sklepów w całym kraju aby odebrać osobiście. A jeśli idzie o argument cenowy, który wiele osób przytacza to też nie jest do końca trafiony, bo często mają promocje dobre na sprzęty i nawet na allegro nie da się taniej kupić wielu pozycji choćby z ich gazetki, więc jak się wyszpera porządnie to można u nich dostać sprzęt za małą kasę.

~john

24-05-2011 09:06

W warszawie na ulicy kasprzaka 25a jest sklep z przecenionym sprentem można naprawde kupić fajny komputer za niewielkie pieniądze naprawde polecam

~marco

07-02-2010 10:15

Nie wiem. Ja lubię kupować w komputroniku.Bo jak już czegoś szukam to tylko komputronik to ma z reguły .Taak nie wyskakuje na samej górze w ceneo ale jak wybieram sklep z samej góry to z ma na stronie produkt, ale jak zadzwonie bo chce zamówić to mówią ze nie ma , nie wie kiedy bedzie itd.Padła mi myszka logitech oddałem w salonie na gwarancji to po 5 dniach dzwonili ze czeka już na mnie.Tak że nie wiem skąd te narzekania ze długo się czeka.No i dobre jest to ze sobie zamówie przez neta, albo kolne do salonu, i na drugi dzień ide po odbiór. podoba mi sie to biorę, nie to nie.kupowałem jeszcze w zadowolenie.pl tez spoko sklep. byle unikać mediaexpert, co z tego ze w gazetkach mega ceny jak nigdy nie natrafilem na te produkty jak chcialem kuić ;/

~ryba

08-01-2010 09:23

cytat: ~Gość * ocena: 5 * IP: 85.222.115.168 * 21-12-2009, 13:27 Jeżeli kogoś interesuje praktycznie wyłącznie cena, to żle trafił: to inny segment sklepów, nastawionych na innych klinetów, na tzw. slangowo u handlowców biedotę i optymistów. To podobnie jak z restauracjami (od fast foods mieniących się nimi, poprzez rózne rzeczywiste restauracje aż po lokale dla chcących coś więcej niż przeciętniacy)." Mnie interesuje wyłącznie cena. I twierdzisz, że lepiej zapłacić więcej w restauracji? Pewnie. Jest różnica między kebabem z budki, a sznyclem w restauracji, ale to jest sprzęt komputerowy. Kość RAM XYZ123 to kość RAM XYZ123 biorę gdzie taniej łącznie z przesyłką. Komputronik jest drogi i tyle! Z kolei to, że niektórzy narzekają na serwis gwarancyjny to z tym jest różnie. Nie powinno się opluwać komputronika ani innych sklepów za to. Nieraz trwa to i trwa i tak jest wszędzie. Poczytajcie u źródła gdzie jest serwis ACERa, GIGABYTEa czy innych. Towar jedzie do producenta i tyle. Nie jeździ jak ktoś napisał po Poznaniu, a później do Szczecina. Gwarancja door to door nie oznacz tego, że idziesz do sklepu oddajesz i po miesiącu wracas po to do sklepu. Door to door to siedzisz w chacie w fotelu dzwoni kurier mówi, że wpadł po paczkę i po miesiącu kurier wpada z powrotem i oddaje paczkę, a wszystko pokrywają inni nie Ty! Tekst absolutnie reklamowy. Sklepów internetowych jest takie multum, że powinno się wziąć pod uwagę minimum setkę, a przynajmniej z 50! I najważniejsze cenę pod uwagę i jeszcze częstotliwość moderacji starych towarów. Najlepiej w porównywarce powpisywać co się chce albo aukcje KUP TERAZ i jazda!

~były

02-01-2010 12:01

Ten tekst to bzdury , jestem byłym pracownikiem KT i dobrze wiem o co chodzi. KT współpracuje z wydawcą IDG. KT daje Panom z IDG fajny sprzęcik a ci w zamian piszą fajny ranking. To powszechna praktyka w tej branży. Najlepsze jest to jak zarząd KT wysyła maila do swoich pracowników z rozkazem głosowania w ankietach na korzyść firmy KT :]

~Gość

30-12-2009 16:46

Ciekawe ile zapłacił komputronik za ten test?

~rosomak

30-12-2009 12:13

ProLine ma fajne ceny, ale mam wrażenie, że towar nie pierwszej jakości!. Ostatnio kupiłem u nich dysk twardy; sprawdziłem jego "kondycję" i okazała się być gorsza, niż dyski pracujące u mnie non stop od dwóch lat! Więc może ceny nie są najważniejsze?

~robi

30-12-2009 10:45

Okaże się ile reklam zamieścił Komputronik w czasopiśmie. Interface Komputronika to masakra. Wymóg rejestracji przy zakupie i kiepska wyszukiwarka, opis produktu taki jak w większości sklepów - jak się mają opisane metody oceny do stanu faktycznego?

~Zygmunt

29-12-2009 18:41

Test wydaje się porządny i rzetelny [[www.komputronik.pl]] [[www.proline.pl]] [[www.agito.pl]] - to bardzo znane sklepy i na wysokim poziomie. Ale ta reszta to jakieś krzaki. Szczególnie Mixmedia

~Wacek

29-12-2009 02:37

Ja zawsze kupuje w Proline, na komuterach znają się najlepiej i na razie się nie zawiodłem!

~Maq

27-12-2009 22:05

Pozdrowienia dla serwisu Proline we Wrocławiu. Dzięki Wam już nigdy nie kupię nic w tym sklepie!

~uqash

26-12-2009 10:30

Komputronik to faktycznie chyba najlepszy sklep internetowy w Polsce. Świetna obłsuga w salonach (miałem przyjemność w kilkoma bo często jeżdżę po kraju, pozdrawiam Łódz i Płock). Jak odbierasz sprzęt zamówiony przez net w salonie nie płacisz. Faktycznie jak napisał markac warto te kilka złotówek poświęcić i mieć spokój że sklep nie zniknie a zawsze dobrze doradzą, serwis jest taki jak wszędzie, ceny normalne to tańsze tamto droższe....ale jak ktoś woli zaoszczędzić 3 zł a na przesyłkę wydać 10 więcej to okej niech oszczędza po swojemu:)

~Jakub

23-12-2009 21:57

Nie tylko zabrakło cen, ale również dziennikarz nie zauważył recenzji produktowych. A coraz więcej sklepów zabiega o to by klienci zostawiali recenzje do produktów które kupią. To samo można dostać z [[www.peryskop.pl]], ale to inna historia.

~Dźwiedziu

23-12-2009 16:03

But za nieuwzględnienie cen.

~Gość

23-12-2009 13:14

@dod: - sprawdź co piszesz, komputronik jest na Linux z Apache/2.2.13 i lighttpd/1.4.20 (postawione od lutego do listopada br.) - przynajmniej tak się przedstawiają odpytane ich serwery, język jak widać ledwie php (z dodatkami), "architektura" tylko szkoleniowa, czego chcieć więcej... Widzę wielkie przesądy u wroga rozwiązań poprawnych, konsekwencje wiadome.

~Gość

23-12-2009 13:11

@dod: - sprawdź co piszesz, komputronik jest na Linux z Apache/2.2.13 i lighttpd/1.4.20 (postawione od lutego do listopada br.) - przynajmniej tak się przedstawiają odpytane ich serwery... Widzę wielkie przesądy, konsekwencje wiadome.

~Adam

23-12-2009 02:42

Czy aby przypadkiem Agito.pl nie jest w stanie upadłości?

~wyciu

22-12-2009 14:33

Co wy gadacie że komputronik ma wyższe ceny, to totalna bzdura, jeżeli kupujecie sprzęt do 200, 300 zł cena jest albo taka sama albo wyższa o 2 do 5zł. W przypadku odbioru osobistego jest to chyba na plus nie? Poza tym bezproblemowa gwarancja produktu. Żeby nie być gołosłownym interesuje się zakupem gps larka 43.2. W kompt kosztuje 259zł a w agito 291!! W przypadku dysku twardego samsung f3 500GB nawet go nie mają w agito w ofercie, a podobny jest droższy o 20zł. To tylko przykłady i nie zawsze tak jest, ale nie piszcie że wszystko w nim jest droższe. Dzieci neo normalnie...

~dod

22-12-2009 09:17

@ Scandall - filtr czasem działa a czasem nie - skutek użycia serwerów M$ 2008 dosłownie namacalny, jednak jeżeli ktoś szuka to znajdzie, a jak sądzę jakość usług posprzedażnych jest mimo wszystko najważniejsza :)

~dod

22-12-2009 09:07

@ Gość IP: 80.48.189.4 - święta racja.... Załóżmy że mieszkamy w Białymstoku, Olsztynie czy może Lublinie, kupujemy tam sprzęt w salonie np Komputronika i psuje się on nam po tygodniu, więc czym prędzej lecimy do salonu, by mili panowie załatwili za nas formalności - co nas interesuje door to door - niech sprzedawca ponosi odpowiedzialność, skoro inkasuje sporo zyli (to po co ja jako klient mam się jeszcze wykosztowywać na opakowania, zabezpieczenia itd); sprzęt trafia więc nie do serwisu docelowego najpierw a do np Poznania - gdzie Komputronik ma swoją bazę. Później jedzie do Warszawy np lub Szczecina (jeżeli akurat serwisu tejże marki/firmy nie ma u nas w mieście). Reklamacja zajmuje dłużej o tydzień, dwa. I nic w tym strasznego, jeżeli sprzęt dojeżdża do nas sprawny, ale gdy np jest uszkodzony w innym miejscu niż zgłaszane, lub reklamowana usterka jest nieusunięta zaczynają się kłopoty. Najlepiej kupować w sklepach mających jednocześnie swój serwis w mieście w którym mieszkamy - znacznie łatwiej dochodzić swoich praw a i ceny bywają niższe. Co się zaś tyczy samego artykułu - cytat:"W Polsce działa ponad 7 tys. sklepów internetowych. Wiele z nich oferuje sprzęt komputerowy. Z usług którego sklepu skorzystać?" Rozumiem że resztę autor zna osobiście z zamówień i te, które wybrał są w 1000% najlepsze? Bo ja bym polemizował... Nie chcę robić kryptoreklamy, ale do grudnia 2009 w jednym z białostockich sklepów internetowych można było zakupić np Win.XP-HE SP3 za mniej niż 280zł, gdzie cena rynkowa sięgała około 360 - jak np w komputroniku. To samo się tyczy innych sklepów w naszym mieście a i napewno w innych miastach sytuacja wygląda podobnie... zatem śmiem twierdzić iż artykuł traktuje bardzo wybiórczo i może wprowadzać w błąd - jeżeli ktoś tylko od wielkiego dzwona robi zakupy w sieci.

~Scandall

22-12-2009 09:06

A mnie zastanawia kto mógł stwierdzić, że strona kompuronika jest przyjazna użytkownikowi, bo np. strona główna tego sklepu to jest koszmar jakiś, naćpane wszędzie, tak jakby najpierw zaprojektowali stronę a później myśleli o tym co na nią wstawić. Pomijam już takie podstawowe rzeczy jak niedziałający filtr produktów czy tez sortowanie.

~margo

22-12-2009 08:29

Cena jest najważniejsza i to ona jest pierwszym czynnikiem na który zwracam uwagę.Następnie oceny użytkowników i czas wysyłki.No i oczywiście gwarancja i zwroty.Przecież najczęściej wiemy co chcemy kupić i tego szukamy a gdy różnice w cenie są nieduże to kupujemy z tego sklepu który oferuje dobrze zapakowany towar szybko go wysyła gwarantując jego zwrot i w miarę przyzwoitą cenę.Takim sklepem niestety nie jest komputronik a szkoda bo poza ceną jest przyzwoity.Niestety ceną są tak wysokie że przyzwoitość zakazuje kupna..

~max

22-12-2009 00:14

Komputronik wygrał? To pewnie buty u Minge kupujecie, meble tylko Klera, a ciastka jedynie u Sowy? No nie róbcie żartów z ludzi. Za kiepską obsługę, długi czas dostawy, miganie się od gwarancji, ten sklep ma u mnie najwyżej 3/5.

~als

21-12-2009 22:51

esc.pl kirk.pl icomp.pl.. ale tylko artykuly z gwarancja producenta

~Wesoły

21-12-2009 22:47

Bo by im w artykule sponsorowanym wynik końcowy zmalał :P Cena ceną. Osobiście wolę coś załatwić szybko i wygodnie a wydać parę złotych więcej jak tracić czas na zaoszczędzenie 50zł. Osobiście zaglądam do lokalnego sklepu. Znam się z właścicielem dość dobrze, bywało że mu w tym czy owym pomogłem. Części załatwia mi po cenach hurtowych, nie ma problemu z wymianą jak by coś było nie tak. Dostawa na dzień następny albo tego samego dnia (kwestia czy ma co trzeba na sklepie) a jak przyjdzie coś co zamawiałem to i sms''a puści. Tylko w laptopach u niego nie poprzebiera się. Twierdzi że kompletnie nie idą. Dlatego dobra rada. Jeżeli macie lokalnie jakiś sklep o przyzwoitych cenach to korzystajcie. Latanie czy czekanie parę dni zanim sklep zatwierdzi zamówienie, puści to kurierem itp itd etc nie jest warte swojej ceny. Chyba że wam się nigdy nie śpieszy.

~aaa

21-12-2009 22:04

a gdzie Arest i PS Computer ?? i czemu nie porownanie po cenach

~andy

21-12-2009 19:47

Potwierdzam opinię większości, komputronik zwycięzcą, to jakaś pomyłka. W ulotkach reklamowych przedstawiają między innymi kmputerami, również te z logo Apple. Niestety, tylko przedstawiają, ale bez jakiejkolwiek specyfikacji. Nie widziałem żadnego komputera tej marki w żadnym sklepie "stacjonarnym", zaś w internetowym komputroniku oferta firmy Apple jest niekompletna. W zakładce iMac, znalazłem dwie pozycje pod nazwą "pakiety rozszerzające gwarancję"...

~vald

21-12-2009 17:47

podstawowym atutem zakupów w internecie jest cena,nie interesuje mnie ładna szata graficzna sklepu,komputronik.pl zwycięzcą- to kompromitacja oceniających

~esik

21-12-2009 17:19

Ceny- komputronik odpada plus jeśli chodzi o komputery to zabrakło chyba gracza ze ścisłej czołówki, znanego każdemu specowi ESC.PL Ceny boskie, miła obsługa, szybka dostawa, towar 1 klasa.

~JustMe

21-12-2009 16:52

Ja kupuje na [[www.kombo.krakow.pl]] I nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów. Raz zdarzyło mi się reklamować RAM, to w ciągu 4 dni miałem nowe kości. Osoba prowadząca sklep zna się na rzeczy i z chęcią doradzi odnośnie doboru sprzętu, OC itp. Ceny także są jak najbardziej przystępne, przynajmniej dla mnie, dlatego kupuję całe zestawy w jednym sklepie, bo jak zsumuję koszty przesyłki z wielu sklepów, to gra nie jest warta świeczki. Nie raz kupowałem i czasami nadal kupuję głównie pojedyncze rzeczy na [[www.morele.net]], jednak większe zakupy zawsze na kombo.

~ramones59

21-12-2009 16:45

Laptop kupuje tylko w sklepie w stosownej specyfikacji a cena jest mało istotna. Obecnie jestem zadowolony z HP Pavilion i Asus eeePc. Pozdrawiam..

~konrad

21-12-2009 16:36

oł jea, komputronik (wasz firmowy sklep) oczywiście ma najwięcej punktów. Mogliście chociaż zachowac pozory obiektywizmu. poza tym ceny w komputroniku są za wysokie

~bolec

21-12-2009 14:47

Eeee nie zgadzam się, cena ma dla mnie drugorzędne znaczenie i uważam, że jeśli ktoś pod uwagę bierze tylko cenę to to jest dosyć żałosne i typowe dla Polaków. Ja tam bardzo sobie cenię pewność, wygląd sklepu, obsługę klienta, łatwość w użyciu. Nie czuję się pewnie płacąc kartą kredytową w sklepie zrobionym przez 18latka w programie zrobsobiesklep.pl za 50 zl ;-/

~Gość

21-12-2009 13:27

Jeżeli kogoś interesuje praktycznie wyłącznie cena, to żle trafił: to inny segment sklepów, nastawionych na innych klinetów, na tzw. slangowo u handlowców biedotę i optymistów. To podobnie jak z restauracjami (od fast foods mieniących się nimi, poprzez rózne rzeczywiste restauracje aż po lokale dla chcących coś więcej niż przeciętniacy).

~googiel

21-12-2009 12:33

a CENA?

~Xd

21-12-2009 12:29

Jak już to kupić komputer w częściach i samemu go złożyć.Przynajmniej wiemy co mamy w środku,a nie kupić gotowca z zasilaczem czy pamięciom ram -NO NAME

~seba101

21-12-2009 11:22

Techplanet - od dłuższego czasu tylko tam kupuje, ceny niskie, obsługa fachowa i bezproblemowa, no i co dla mnie ważne, mam blisko :)

~RRybak

21-12-2009 11:20

Fakt, Komputronik był zawsze dobry pod kątem informacyjnym. Gdy się czegoś szukało, to sprawdzało się opisy, zdjęcia i opinie właśnie u nich. W tej chwili więcej i dokładniejszych opinii jest w pierwszej lepszej porównywarce cen, a Komputronik - niestety - im dalej w czasie, tym bardziej staje się mniej atrakcyjny cenowo. Cieszy Proline w zestawieniu, ale naprawdę - jest tyle dobrych sklepów "z pierwszych miejsc porównywarek", które mają bardzo dobre interfejsy, świetny kontakt i ZNACZNIE niższe ceny, że Komputronik na prowadzeniu niestety mnie przeraża....

Marucins

21-12-2009 11:06

Pytanie. Kto kupuje cały komputer w jednym sklepie? Po to jest internet i dużo różnych sklepów, co sklep to cena abyśmy mogli sobie złożyć jak najlepiej, jak najtaniej. Odradzam kupowania CAŁOŚCI w jednym sklepie. Tym bardziej komputroniku! ps. Reklama, nic innego. Co to za konkurencja?

~piki

21-12-2009 11:04

Akurat przez tą obsługę unikam Komputronika jak ognia. Ponad miesiąc czekałem na płytę główną, którą oddałem na reklamację, wrócił inny gorszy egzemplarz (z wyjącym wiatrakiem zamiast radiatora) i na dodatek bez oplecionych kabli, które oddałem (a wróciły zwykłe płaskie)

markac

21-12-2009 10:50

@Wotan. Cena nie jest najważniejsza dla mnie, a jakość. Co z tego, że inne sklepy mają taniej, jeśli mają gorszą obsługę gwarancyjną, albo w ogóle jej nie mają? Mnie w Komputroniku przekonała nie cena, a obsługa klienta i to, że wysyłając im towar, nie ponoszę kosztów transportu, nawet jeśli wysyłam sprzęt, który się do naprawy nie kwalifikuje, a w regulaminie jest wyraźnie napisane, że wtedy ja ponoszę koszty. To jest warte tych dodatkowych złotówek i wiem, że sklep nie zniknie i ma filię praktycznie w każdym większym mieście.

~yas

21-12-2009 10:47

cenowo sie nie da porownac, ja preferuje agito, ale czasem (rzadko) komputronik ma lepsze ceny. Wszystko zalezy od tego jaki towar w danej chwili chce wypromowac dany sklep. Choc w ceneo zwykle agito laduje jako pierwsze.

~Gość

21-12-2009 10:35

Artykuł na zamówienie...

~Gość

21-12-2009 10:27

Też mi się wydaje, że brakło oceny pod względem cen. Komputronik spadłby na łeb ba szyję.

~Wotan

21-12-2009 10:15

Moim zdaniem zabraklo najwazniejszego kryterium jakim jest cena produktow. Co mi z tego ze Komputronik jest naj naj jesli nigdy tam nie kupilem jakiejkolwiek czesci bo byly nieporownywalnie drozsze niz w innych sklepach. Pozdr

~66,5

21-12-2009 10:01

hmm a nie lepiej byłoby zrobić ocenę pod wzg. CEN ? Bo w sumie tylko to interesuje konsumenta... np. 20 produktów, takich które są we wszystkich ocenianych sklepach... porównać, wyciągnąć średnią i gotowe ^^

~kskiba

21-12-2009 09:47

przez net kupuję tylko peryferia, chyba że mam coś wymienić i w razie nie działania zakupu mam zapas

~Gość

21-12-2009 09:36

mi się w morele podoba odbiór osobisty niedaleko mieszkam :) pozdrawiam pracowników sklepu w Krakowie