Nowy cennik na Allegro już 18 listopada - będzie taniej czyli drożej?

Allegro poinformowało, że w wyniku dużej popularności Akcji Taniego Wystawiania, portal aukcyjny postanowił wprowadzić rewolucyjne zmiany w cenniku. Ma być taniej, ale czy faktycznie na tym zyskamy?

18 listopad już za pasem, więc warto przyjrzeć się nowemu cennikowi w serwisie aukcyjnym Allegro - zwłaszcza, że okres przedświąteczny to najlepszy czas na wystawianie aukcji.

Allegro wprowadza tańsze wystawianie

Już 18 listopada Allegro obniży opłaty za wystawianie przedmiotów w większości kategorii aż o 50 proc. W niektórych kategoriach opłaty za wystawienie będą jeszcze niższe (m.in. Odzież, Obuwie, Dodatki, Książki i komiksy i Komputery). Ale to nie wszystko - bo jeżeli uda się sprzedać przedmiot, to Allegro zwróci opłatę za jego wystawienie (!). Jeżeli chodzi o sklepy na Allegro to jedyna różnica polega na tym, że w przypadku udanej sprzedaży, Allegro nie zwróci sklepowi opłaty za wystawienie.

Zobacz również:

Allegro wprowadza większe prowizje

Są plusy tej oferty, ale są też minusy. Allegro zmienia jednocześnie prowizje od zakończonych aukcji. A dokładniej podwyższa je o 1-2 punkty procentowe w pierwszym progu cenowym (do 100 zł). Ceny prowizji od sprzedaży droższych towarów również wzrosną.

Allegro obniżając ceny, zarobi więcej...

Allegro wie jak robić biznes - tu obniży, tam podwyższy, a w istocie zarobi więcej niż przedtem. Dla przeciętnego użytkownika najbardziej zauważalna jest właśnie kwota za wystawienie - wielu zniechęca do wystawiania - zwłaszcza, że są już alternatywne opcje sprzedaży takie jak np. Tablica.pl, Sprzedajemy.pl czy GameTrade.pl. Nowy cennik jest tak skonstruowany, żeby zachęcić jak najwięcej osób do wystawiania, a jednocześnie zarobić dużo więcej pomimo obniżki cen. Prowizja to niewidoczna część, płacimy ją wchodzi dopiero na końcu aukcji.

Dlaczego Allegro jest wciąż na topie?

Allegro dobrze to sobie policzyło i wyliczyło, że o wiele więcej można zarobić na prowizjach, na które ludzie zwracają mniejszą uwagę.To się nazywa udany marketing - obniżyć ceny, by wyciągnąć więcej z kieszeni użytkowników. Pewnie dlatego Allegro jest wciąż na szczycie, będąc najpopularniejszym serwisem aukcyjnym w polskim internecie.