Filesonic "wymięka". Atak FBI na Megaupload już przynosi korzyści

Serwis FileSonic podjął decyzję o zablokowaniu możliwości dzielenia się plikami. Oczywiście pomogły mu w tym ostatnie działania służb federalnych Stanów Zjednoczonych.
Ostatnio we wszystkich serwisach pojawiają się złowróżbne skróty SOPA, PIPA i ACTA, które oznaczają zapisy prawne mające na celu walkę z piractwem. Jak pamiętamy, w reakcji na te dwa pierwsze, które oznaczają projekty kontrowersyjnych amerykańskich ustaw, wiele witryn postanowiło przeprowadzić protest. Znalazła się wśród nich m.in. anglojęzyczna Wikipedia, która 18 stycznia przestała działać, natomiast oczom odwiedzających ją internautów przedstawiała komunikat:

"Wyobraź sobie świat bez darmowej wiedzy"

oraz link do podstrony wyjaśniającej przyczyny protestu.

Pierwszy cel - Megaupload

Tuż po wspomnianym proteście Federalne Biuro Śledcze (FBI) przystąpiło do ataku. Na cel wzięło Megaupload, czyli bardzo popularny serwis online, który pozwala na przechowywanie i dzielenie się plikami pomiędzy internautami. Został on zamknięty, natomiast w Nowej Zelandii wraz z kilkoma współpracownikami zatrzymano jego założyciela, znanego pod pseudonimem Kim Dotcom (obecnie oczekuje na ekstradycję do USA).

Filesonic "wymięka"

Jak się okazało, wystarczyło zamknąć jeden z tego typu serwisów, aby przestraszyć inne. Serwis Filesonic poinformował bowiem dzisiaj na swojej stronie, że nie będzie już pozwalał na dzielenie się plikami pomiędzy użytkownikami.

"Wszystkie funkcjonalności związane z dzieleniem się plikami zostały wyłączone. Nasz serwis może być wykorzystywany jedynie do ładowania i odzyskiwania plików, które sami wysłaliście" - czytamy na stronie głównej serwisu Filesonic.

__________
Ciekawi mnie tylko, czy podjęte przez właścicieli serwisu Filesonic działania spowodują, że Federalne Biuro Śledcze USA im "odpuści"? Myślę, że nie...A wy jak sądzicie?

Aktualizacja: 23 stycznia 2012 23:59
Okazało się, że "wymiękli" również właściciele serwisu FileServe. W odróżnieniu od Filesonic, nie zamieścili oni jednak żadnego komunikatu. Po prostu zaczęli usuwać pirackie pliki oraz blokować płatne konta użytkowników udostępniających tego typu pozycje. Dodatkowo zawiesili działanie programu partnerskiego.

Krzysztof Lech

Tagi: Megaupload, Filesonic, FBI, SOPA, PIPI, ACTA
Ocena:
Twoja ocena:

Komentarze (29)

x2Fast4u

08-02-2012 16:49

Nazir50 - jestes typowym przykladem czlowieka ktory "w du..ie byl i g..no widzial" 1- nikt mi nie powie ze pozyczenie przezemnie kupionej ksiazki/ filmu koledze do obejrzenia jest nielegalne .K.U.P.I.L.EM moja sprawa co z tym z robie nikt niema prawa mi mowic co moge robic z moja rzecza jesli niepobieram za to oplat TAKA JEST PRAWDA . ACTA i ich projekt probuje swoim postepowaniem ograniczyc swobody/prawa uzytkownikow internetu w celu zwiekszenia korzysci finansowych tworcow danych pilikow. 2- chcesz zeby bylo zgodne z prawem ok TO UDOWODNIJ OSOBIE OSKARZONEJ ZE SCIAGNELA PLIK I POSLALA GO DALEJ lub OSOBIE DZIELACEJ ZE POBIERA Z TEGO BEZPRAWNE KORZYSCI FINANSOWE to jest ZGODNE Z PRAWEM a karanie za samo sciagniecie jest CALKOWITYM BEZPRAWIEM . 3- Prawo powinno byc tworzone dla ogolu ..... PRAWO ktore chce ustanowic ACTA jest prawem tworzonym dla kregu osobo majacych na jego podstawie zarabiac pieniadze kosztem twoich swobod 4- NIE wszystko co dobre prawo przyzwala 5-to bedzie na to jeszcze jeden przyklad czyli zmarnowanie zycia mlodemu czlowiekowi ktory moze zostac np : ordynatorem szpitala /inzynierem / prawnikiem /sedzia itd a po odsiadce w wiezieniu za UDOSTEPNIENIE PLIKU zostanie BANDYTA . NAZIR50 JESLI NIEWIDZISZ PROBLEMU W SZERSZYCH PERSPEKTYWACH to NIEWYPOWIADAJ SIE WOUGLE dla mnie jak narazie piertolisz bzdury jak OSTATNIE DZIECKO BABY JAGI dziekuje dobranoc x2fast4u \/peace

cyberzbójnik

28-01-2012 14:52

Także nie popieram piractwa, no chyba, że sam ściągam:)) a tak w ogóle Ci co zarabiają (ogromne sumy) na tzn. twórczości mają tak mało wspólnego z aktem jej tworzenia (wydawnictwa, pośrednicy itp.) że nie hańba piracić a wręcz to ;Janosikowanie" :)

fab2

25-01-2012 21:16

STOP ACTA!, nazir50 czlowieku ogarnij sie

Wolny

25-01-2012 06:07

Nie popieram piractwa, ale interesuje mnie jedynie to jaki ACTA będzie miało wpływ na ceny oryginałów. Nie od dziś wiadomo, że brak konkurencji robi swoje.

ANTY TUSK

25-01-2012 04:17

PODATKI - przecież o to tylko chodzi urzędasom

OPTIMUS

24-01-2012 20:02

Nazir50 ty to jesteś jakimś urzędasem albo dzieckiem granatem od pługa oderwanym masakra co ty piszesz za bzdury ludzie zawsze ściągali piracili kopiowali przesyłali i dalej to będą robili mi żaden Baran z USA nie będzie mówił co ja mogę robić w sieci a czego nie tak samo jak i ty a jeśli chcesz mieć bezpieczny internet to radzę zrobić tak : jak posiadasz jeszcze dyskietki to zgraj sobie wszystkie strony internetowe które oglądasz dziennie na tą właśnie dyskietkę i ODETNIJ KABEL od neta inaczej się nie da wtedy będziesz miał swoją intymna i bezpieczną sieć co do filesonic to też miałem prekme na 1rok zakupiłem ją teraz 05 01 2012 :/ nie nacieszyłem się a szkoda

jebac nazira50

24-01-2012 16:14

ja pier........ chlopie zastanow sie co mowisz!!

jebac nazira50

24-01-2012 16:14

ja pier........ chlopie zastanow sie co mowisz!!

Nazir50

24-01-2012 10:48

Żałosny protest piraciarzy i gówniarzy.! ACTA nic nikomu nie zabrania ale właśnie reguluje zasady co legalne a co nie. Dziś jest sytuacja że osoby w wieku gimnazjum-studenci nie rozumieją co to są prawa autorskie i legalne produkty. Problem tych protestujących oraz was komentujących polega na tym że nie macie zielonego pojęcia kto wami manipuluje a walka jest nie o wolność słowa w necie ale o biznes dla szarej strefy. To że ktoś ściąga film do oglądania w domu a potem kupi orginał to nie jest piratem, ale dalsze dzielenie się tym filmem z innymi lub czerpanie dodatkowych zysków...to jest piracenie i podobnie jest z plikami mp3. Portale które pośredniczą w wymianie plików są jak paser i biorą czynny udział w przestępstwach bo często dodatkowo pobierają opłaty za konto i dostęp do nielegalnych plików. Jeżeli masz kupiony utwór to masz do niego prawo aby go słuchać w domu lub na telefonie ale nie masz dalej go prawa dzielić się-rozdawać innym przez sieć lub fizycznie przegrywać z wyjątkiem osoby spokrewnionej.! To właśnie również reguluje ACTA , kto kupuje i ma legalne pliki nikomu nic nie zagraża z nowych zapisów prawa... Straszne jest jak przestępcy i cyber terroryści chcą wymusić na wszystkich stare zasady korzystania z netu i bezprawie. Z gówniarzami i przestępcami terrorystami nie należy negocjować ale ścigać za cyber ataki i skazywać aby zaprowadzić ład i prawo. Internauci w różnym wieku kradną na potęgę i to należy ograniczyć... Nie kupujesz nie korzystasz...a nie kombinujesz jak za free dostać coś co ktoś sprzedaje lub próbujesz się wymieniać tym co kupiłeś za coś innego... na złodziejstwie zarabia się miliardy w necie i to należy zablokować i od tego jest ACTA. Lobby złodziejskie właśnie w tej sprawie prowadzi całą akcję i wykorzystuje naiwnych gówniarzy pod hasłem wolność internetu. Polska stała się polem wojny dla przestępców piraciarzy bo właśnie u nas 90% plików jest bezprawnie powielana i rozpowszechniana wszystkim... około 60% firm używa nadal pirackich programów lub systemu MS. Jakby ten chaos przenieś na grunt realny to jakby to było jakby pewna grupa degeneratów wszystko kradła wokół nam wszystkim i nic nie można było by zrobić... Tego właśnie nie rozumieją Ci protestujący i ohydne jest to że portale przyłączają się do protestów o złodziejstwo dalsze w necie.

hm

27-01-2012 21:41

No kolego, zapoznaj się z pzrepisami, a później komentuj :) Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego. Przepis ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu architektonicznego i architektoniczno-urbanistycznego oraz do korzystania z elektronicznych baz danych spełniających cechy utworu, chyba że dotyczy to własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem zarobkowym. 2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z pojedynczych egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego.

delta

07-03-2012 00:57

Twoja matka musiała się chyba puścić z jakąś małpą. I to nie z tych naczelnych. Twój stary to chyba pił denaturat przed zrobieniem ciebie, baranie. Chyba jesteś z PO ? Weż sznurek i się powieś.

E

30-01-2012 16:04

Kolego hm naucz się czytać - dokładnie przeliteruj definicję użytku osobistego. Wiesz - ja też umiem czytać i interpretować w wygodny dla siebie sposób akty prawne. nazir ma rację - to wielki krzyk GÓWNIARZY i LAMERÓW - ACTA nigdzie nie definiuje cenzury i inwigilacji. No normatywy do walki ze złodziejstwem gospodarczym i tyle.

kogoskarcićza

28-01-2012 22:44

TO TY ZBYSIU ?

kurde jakbym słyszał "prezesa" hehe

27-01-2012 18:25

Kliknij, żeby dodać komentarz

nick...

27-01-2012 18:24

Kliknij, żeby dodać komentarz

jeme

24-01-2012 20:01

Nie jestem ani 'piraciarzem' ani 'gówniarzem', a protestuje. Twoja wypowiedź jest obraźliwa, merytorycznie pusta, a na dodatek pełna sprzeczności i przekłamań. Proponuje zebyś przeczytał tekst ACTA, a dopiero potem się wypowiadał. ACTA w swojej 'antypirackiej' wymowie jest mniej precyzyjna i bardziej liberalna niż obecnie funkcjonujące polskie prawo. Ale za to po oczach bije uprziwilejowana pozycja 'Posiadacza Praw [autorskich] któty na przykład ma prawo rządać ujawnienia wszystkich danych identyfikujących konkretną osobę lub instytucję na podstawie DOMNIEMANIA naruszenia własności intelektualnej. Na podstawie DOMNIEMANIA może także żądać 'zabezpieczenia' sprzętu czy towarów. A także informacji od kogo, do kogo, z kąd i dla czego. Czyli zasadniczo jesli dajmy na to firma X bedzie miała widzimisie, może zarządać informacji jak się nazywasz i gdzie mieszkasz. Nie Policja, nie prokuratura, a 'Posiadacz Praw'. Co więcej, może nasłać na ciebie smutnych panów którzy wyniosą ci z domu komputer, kolekcje płyt i kaset wideo, a ty będziesz musiał udowodnić swoją niewinność - wtedy ci może oddadzą. A firma Y może zatrzymać na granicy transport trampek bo maja podobny pasek i dowiedzieć się kto i od kogo je kupił i komu będzie sprzedawał.

nick...

27-01-2012 18:23

Kliknij, żeby dodać komentarz

nick...

24-01-2012 19:59

Nie jestem ani 'piraciarzem' ani 'gówniarzem', a protestuje. Twoja wypowiedź jest obraźliwa, merytorycznie pusta, a na dodatek pełna sprzeczności i przekłamań. Proponuje zebyś przeczytał tekst ACTA, a dopiero potem się wypowiadał. ACTA w swojej 'antypirackiej' wymowie jest mniej precyzyjna i bardziej liberalna niż obecnie funkcjonujące polskie prawo. Ale za to po oczach bije uprziwilejowana pozycja 'Posiadacza Praw [autorskich] któty na przykład ma prawo rządać ujawnienia wszystkich danych identyfikujących konkretną osobę lub instytucję na podstawie DOMNIEMANIA naruszenia własności intelektualnej. Na podstawie DOMNIEMANIA może także żądać 'zabezpieczenia' sprzętu czy towarów. A także informacji od kogo, do kogo, z kąd i dla czego. Czyli zasadniczo jesli dajmy na to firma X bedzie miała widzimisie, może zarządać informacji jak się nazywasz i gdzie mieszkasz. Nie Policja, nie prokuratura, a 'Posiadacz Praw'. Co więcej, może nasłać na ciebie smutnych panów którzy wyniosą ci z domu komputer, kolekcje płyt i kaset wideo, a ty będziesz musiał udowodnić swoją niewinność - wtedy ci może oddadzą. A firma Y może zatrzymać na granicy transport trampek bo maja podobny pasek i dowiedzieć się kto i od kogo je kupił i komu będzie sprzedawał.

użytkownik premium filesonic

24-01-2012 08:39

Niech ich wszystkich wyzamykają. Miałem wykupiony do czerwca abonament i w ogóle nie odpowiadają na maile. Złodzieje, należy im się kara, bo że zwrócą mi pieniądze to nie wierzę...

ella

24-01-2012 02:40

szkoda ze nadal pobieraja pieniadze ten serwis nie zostal zablokowany

Nazir50

24-01-2012 01:44

Skuteczna walka z cwaniakami kombinatorami piraciarzami to najlepszy i skuteczny sposób. Popieram szybkie podpisanie ACTA i ściganie wszystkich przestępców z netu. Czas też skończyć z atakami gówniarzy i cyber hackerów przestępców na serwery i strony urzędów państwa i jego bezpieczeństwa. Z terrorystami i złodziejami nie nalezy negocjować i dłużej pozwalać na bezkarność

ja60

24-01-2012 08:08

Co to są "strony urzędów państwa i jego bezpieczeństwa"? Czas skończyć z komentarzami w języku "wolskim" :))

znudzony tym scierwem

24-01-2012 02:32

nazir50 - czekaj o ile dozyjesz jak ci wsczepia chip i na sama "zakazaną" mysl bedziesz sie agonalnie zwijał w konwulsjach pod wpywem automatu bedacego w rekach tych co teraz siedzą na wall street i manipuluja fbi i tym calym gownem. acta to dopiero poczatek zeby takich jak ty( wole sie powiesic osobiscie niz niz w takim swiecie) zniewolic i potem zmusisz do dzialan z ktorych korzysci beda mialy jednostki. filmy sf z kilku lat wstecz powoli nie sa już sf. i ie chodzi tylk o to ze zrobie rip filmu czy jakegos albumu puszcze go w siec i pobierze go 100 czy 1000 osob bo i tak nikt od tego nie umrze a powiem wiecej: wiele artystów muzykow zyje na krawedzi ubostwa chociaz nagrali mnóstwo plyt znani sa na calym swiecie i pomimo to np szef island rec niejaki blackwell doslownie sra milionami a muzycy z jamajki kombinuja jak przezyc z dnia na dzien(nie wszyscy) . o co ty na to nazir50 ? czy mam podac link na blog niejakiego bunny wailer ktory dosyc konkretnie odslania matactwa szefa island rec na jego wlasnych produkcjach? a daje sobie obie rece i nogi obciac ze takich muzykow "wydymanych" sa setki jak nie tysiace tych mniej znanych. i na czyja korzysc to acta zadziala? muzyk dostanie gowno a oblowi sie otyły wasaty buc , tak bylo jest i bedzie. amen.

phi

24-01-2012 01:22

Cóż, będą archiwa o nazwie file001.zip zawierające jeden plik solidnie zaszyfrowany. Hasło będzie w innym miejscu, trudniejsze do znalezienia. Tego się już nie da zatrzymać.

Bartek

23-01-2012 22:24

Bez emocji. Życie nie znosi próżni. Powstaną nowe serwisy, a jak będą szybko zamykane to zmieni się metoda dystrybucji, będzie więcej mocnego szyfrowania. No chyba, że zabronią szyfrowania ruchu...

Rafał

23-01-2012 20:09

Potęga żydowskich pieniędzy która kontroluje USA jest wprost wszechogarniająca. Smutne.

jacko

24-01-2012 11:28

mała korekta, może nie żydowskich ale naszych, od lat kradzionych przez "naród przebrany"

użytkownik premium filesonic

24-01-2012 08:43

Powstaną w krajach, które mają w dupie Amerykę i ich prawa....

aka

24-01-2012 12:55

Yup. I tylko w tych krajach będą dostępne ;)

Polecane

PC World z prezentem!

Tak, zamawiam 12 wydań PC World po 14,09 zł każde (zamiast 19,90 zł) od numeru 6/2012.
Dodatkowo program Panda Antyvirus Pro 2012,
chroniący aż 3 komputery, dostanę za darmo.

PC World 6/2012
Nowy numer PC World 6/2011
Razem: 169


  • Z darmową wysyłką
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »