3ds max po raz 7

Firma Discreet poinformowała o nowej wersji swojego sztandarowego produktu: pakietu 3ds max, jednego z najbardziej znanych programów do grafiki i animacji 3D (ponad 280 tysięcy wiernych użytkowników na całym świecie). W nowej wersji został gruntownie przebudowany i wyposażony w kilka bardzo ważnych nowości. Najważniejsza to pełna integracja pakietu animacyjnego character studio 4 z 3ds max 7. Narzędzia do nieliniowej animacji, symulacja ruchu dużych grup postaci, usprawnione korzystanie z technologii motion capture - to wszystko będzie dostępne w podstawowej wersji.

Twórcy gier, od lat wykorzystujący 3ds max do tworzenia poziomów i animowanych modeli, również nie będą mogli narzekać. To właśnie z myślą o nich siódmą wersję wyposażono w nowoczesne narzędzia do generowania map normalnych. Technologia normal mappingu stała się - wraz z premierą gry "Doom 3" - jednym z podstawowych narzędzi tworzenia ultrarealistycznej, szczegółowej grafiki 3D. W 3ds max 7 tworzenie map normalnych na podstawie bardzo szczegółowych modeli i przypisywanie tych map modelom uproszczonym, faktycznie używanym w grze, jest znacznie prostsze. Technika normal mappingu może znaleźć zastosowanie nie tylko w grach komputerowych. Jej użycie znacznie przyspiesza renderowanie złożonych scen 3D praktycznie bez utraty jakości grafiki, co może znacznie usprawnić produkcję np. sekwencji filmowych.

Podczas tworzenia 3ds max 7 dużo uwagi poświęcono wydajności pracy: nowe narzędzia usprawniają zarówno edycję pojedynczych, bardzo złożonych obiektów, jak i pracę z wieloma obiektami tworzącymi skomplikowaną scenę 3D.

Cena ok. 3500 USD

http://www.discreet.com


Zobacz również