64-bitowy DirectX 9

Choć finalna wersja multimedialnych sterowników DirectX 9 jest spodziewana dopiero w pierwszym kwartale 2002 roku, już teraz światło dzienne ujrzały pierwsze informacje dotyczące zastosowanych w nim rozwiązań, m.in. 64-bitowej głębi kolorów.

Choć finalna wersja multimedialnych sterowników DirectX 9 jest spodziewana dopiero w pierwszym kwartale 2002 roku, już teraz światło dzienne ujrzały pierwsze informacje dotyczące zastosowanych w nim rozwiązań, m.in. 64-bitowej głębi kolorów.

Najważniejszym udoskonaleniem dostępnym w DirectX 9 będzie zaawansowany język programowania, Pixel Shader, przeznaczony do tworzenia wysoko wydajnych algorytmów graficznych. DirectX 9 będzie również obsługiwał technologię NURBS (Non Uniform Relational B Splines), która pozwala na znaczne zwiększenie wydajności karty graficznej. Obecnie część możliwości oferowanych przez technologię NURBS jest wykorzystywana jedynie przy układzie GeForce3.


Zobacz również