AOL Time Warner: trochę statystyki

Porozumienie AOL z Time Warner jest przełomowe nie tylko z powodu zaangażowanego w nie kapitału. Po raz pierwszy firma internetowa nie czekała na zainteresowanie ze strony medialnych gigantów, ale sama wykupiła jedną z największych światowych firm tej branży.

W 1994 r. z komercyjnych serwisów online skorzystało 5 mln internautów, a liderami na tym rynku były firmy: CompuServe, Delphi, Genie i Prodigy. Był to też pierwszy rok działalności America OnLine, która liczyła wtedy 531 tys. subskrybentów i jeszcze w tym samym roku przekroczyła milion.

Największy na świecie dostawca usług internetowych, firma America OnLine (AOL), oferuje dzisiaj serwisy 20 mln internautów, co stanowi 11% z ok. 175 mln użytkowników sieci na świecie. Z badań firmy Webmergers.com wynika, że ostatnie porozumienie AOL z Time Warner (wartości 350 mld USD) ze względu na wielkość zaangażowanego w nie kapitału jest 24 razy większe niż największa fuzja koncernów, jaka miała miejsce w tej branży.

W czołówce najdroższych układów pomiędzy firmami internetowymi znalazły się m.in. Porozumienie @Home i Exite warte 6,7 mld USD, Yahoo! z Broadcast.com (5,7 mld USD), Yahoo-GeoCities (4,6 mld USD) , AOL i Netscape (3 mld USD) oraz CMGI i AltaVista warte 2,3 mld USD.

Więcej informacji: www.iconocast.com


Zobacz również