AVG: kontrowersje wokół nowej polityki prywatności

Firma AVG zaliczyła poważną wpadkę wizerunkową. Mowa o kontrowersyjnych zapisach nowej polityki prywatności zakładających sprzedaż firmom trzecim informacji na temat aktywności użytkownika.

17 września firma AVG opublikowała nową politykę prywatności, która miała być przede wszystkim bardziej otwarta i przejrzysta. Niestety okazało się, że zawiera ona przy okazji bardzo kontrowersyjne zapisy. Zakładała bowiem m.in. zbieranie "danych innych niż osobowe" (takie jak np. historia wyszukiwania i przeglądania Sieci) i sprzedaż firmom trzecim. Pozwolić to miało AVG zarabiać na "bezpłatnej ofercie".

Nowa polityka prywatności wywołała ogromne poruszenie wśród internautów. W odpowiedzi na nie firma AVG opublikowała uspokajający komunikat, z którego wynika, że:

- zbierane dane nie będą udostępniane firmom trzecim

- użytkownik będzie musiał wyrazić zgodę na udział w programie pobrania danych

Dodatkowo zmieniła nieco niektóre zapisy: zbierane dane nie służą już do zarabiania na darmowym produkcie, ale mają pozwolić na "usprawnianie produktów i usług".

Nowa polityka prywatności AVG "zacznie obowiązywać od 15 października.

AVG - duża popularność

Przy okazji warto dodać, że według firmy Opswat AVG jest dostawcą trzeciego najpopularniejszego na świecie antywirusa (I miejsce: Avast, II miejsce: Microsoft). Należy do niego obecnie 8,6% rynku.


Zobacz również