Adblock Plus wyświetli swoje reklamy

Platforma Acceptable Ads pozwoli na wyświetlanie użytkownikom wtyczki Adblock Plus uprzednio zatwierdzonych przez odpowiednią radę reklam.

Twórcy Adblock Plus uruchomili wersję beta platformy Acceptable Ads (Dopuszczalne Reklamy; nie jest to nowy pomysł; projekt Acceptable Ads powołany został do życia w 2011 roku), która pozwoli im na zwiększenie zysków. Dzięki niej reklamy blokowane przez wtyczkę będą zastępowane takimi, które zostaną zatwierdzone przez specjalną radę współpracująca z nową inicjatywą. Będą to według zapewnień twórców blockera jedynie takie treści, które nie są uciążliwe dla internauty, nie śledzą go i nie zżerają nadmiernie zasobów komputera. Ponadto działać ma system dopasowujący formę wyświetlania reklam do jego osobistych preferencji.

"Platforma Acceptable Ads pomoże wydawcom, którzy chcą prezentować nieinwazyjne reklamy użytkownikom blockerów. Dostarczy im narzędzie, które pozwoli na realizację Dopuszczalnych Reklam. Obecnie mamy dwa ekosystemy konsumentów online: jeden gromadzi ludzi, którzy blokują natrętne reklamy, natomiast w drugim znajdują się ci, którzy tego nie robią. Platforma Acceptable Ads pozwala wydawcom dotrzeć do pierwszego z nich nie zmieniając nic w sposobie dostarczania reklam drugiej grupie" - tłumaczy Till Faida, współtwórca Adblocka Plus.

Zobacz również:

Mamy tutaj do czynienia z, jak to określili twórcy blockera, "rozsądnym kompromisem". Korzystający z Adblock Plus internauci nie będą bowiem atakowani natrętnymi reklamami przeszkadzającymi w przeglądaniu stron, natomiast wydawcy co prawda w mniej efektywny niżby sobie życzyli sposób, ale jednak do nich dotrą.


Zobacz również