Aero2 i Captcha. Firma wyjaśnia powody wprowadzenia kodów

Użytkownicy bezpłatnego internetu od Aero2 narzekają na wprowadzone 1 kwietnia kody CAPTCHA, których wpisywanie wymagane jest co godzinę ze względu na rozłączanie usługi. Firma postanowiła się ustosunkować do zarzutów i opublikowała oficjalne oświadczenie w sprawie kodów.

Od początku kwietnia użytkownicy bezpłatnego dostępu do internetu świadczonego przez Aero2 są niezadowoleni z ograniczeń wprowadzonych przez operatora. Na mocy nowych zasad połączenie internetowe jest rozłączane co godzinę. W celu ponownego połączenia się z internetem użytkownicy zmuszeni są przepisać (np. w przeglądarce internetowej) kod CAPTCHA, czyli generowany losowo ciąg znaków alfanumerycznych i następnie zresetować ręcznie połączenie. Taka operacja jest powtarzana co godzinę.

Wprowadzenie kodów CAPTCHA przez Aero2 motywowane jest dbaniem o jakość internetu. Ma to chronić przed przeciążeniem łącz przez osoby, które wykorzystują karty SIM z darmowym dostępem do internetu do ściągania ogromnych paczek danych np. przez torrenty. Oczywiście nie przypadło to do gustu użytkownikom, którym utrudnia to korzystanie z internetu.

Firma tłumacząc się ze swojej decyzji udostępniła na swoim oficjalnym profilu na Facebooku oświadczenie, w którym chwali się oferowaniem użytkownikom darmowego dostępu do internetu i przypomina, jakie musiała ponieść koszty, żeby umożliwić funkcjonowanie Aero2. Firma przypomina przy tym, że zrobiła więcej, niźli wymagała od niej tego umowa i udostępnia darmowy internet już od blisko 3 lat. Wprowadzenie CAPTCHA ma umożliwić dalsze świadczenie bezpłatnej usługi na takim poziomie, jak dotychczas. Co więcej, wprowadzenie mechanizmu weryfikacji nie spowodowało spadku liczby użytkowników.

źródło: Aero2


Zobacz również