[Aktualizacja] Orange dotknęła ogólnopolska awaria. Nie działają telefony i internet

Klienci usług pomarańczowego operatora mają od wczorajszego wieczoru wiele powodów do niezadowolenia. W wyniku poważnej awarii na terenie całego kraju użytkownicy zostali odcięci od usług telekomunikacyjnych. W niektórych przypadkach nie działały nawet połączenia z numerem alarmowym 112.

Orange świadczy w Polsce szerokie spektrum usług. Klienci mogą zamówić u jednego operatora internet stacjonarny w postaci Neostrady, internet mobilny oraz abonament na telefon komórkowy. Orange Polska oferuje również usługi na kartę. Do pomarańczowej sieci należy także marka nju mobile.

Wczoraj około godziny 22:30 klienci z terenu całego kraju zostali odcięci od usług telekomunikacyjnych. Telefony i modemy nie mogły złapać sygnału, a routery Neostrady nie były w stanie połączyć się z siecią zewnętrzną. Awaria była na tyle poważna, że w niektórych przypadkach nie dało się nawet wykonać połączeń na numery alarmowe.

Zobacz również:

Orange poinformowało o problemach w nocy na portalu Facebook

Orange poinformowało o problemach w nocy na portalu Facebook

Operator od 22:30 przez trzy godziny milczał. Strona internetowa orange.pl była w tym czasie z nielicznymi przerwami niedostępna. Klienci nie mogli dodzwonić się do biura obsługi klienta w celu uzyskania informacji na temat niedostępności usług i wyrażali swoje niezadowolenie na portalach społecznościowych.

Dopiero po pierwszej w nocy na profilu Orange Polska w portalu Facebook pojawił się wpis informujący o tym, że pracownicy sieci szukają rozwiązania problemu. Nie wiadomo jeszcze, kiedy Orange upora się z przywróceniem infrastruktury do poprzedniego stanu oraz kiedy problemy zostaną całkowicie zażegnane.

Aktualizacja - 25.03.2015

Wygląda na to, że Orange poradził sobie z awarią. Komunikat o jej usunięciu pojawił się wczoraj w ciągu dnia i z naszych obserwacji wynika, że faktycznie klienci przestali się już skarżyć na niedziałające telefony i internet.


Zobacz również