Amazon nie narusza prywatności

Amerykańska Federalna Komisja Handlu stwierdziła w śledztwie, iż Amazon.com, udostępniając dane osobowe swych klientów firmom zewnętrznym, nie złamał prawa.

Amazon.com, największy sklep internetowy świata, został oskarżony o złamanie prawa poprzez pogwałcenie prywatności swoich użytkowników. W ubiegłym roku firma zmieniła stosowaną przez siebie politykę prywatności i w rozesłanych we wrześniu do klientów e-mailach poinformowała, iż będzie udostępniać ich adresy oraz dane osobowe innym przedsiębiorstwom. Decyzja ta miała przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa oraz zmniejszenia liczby oszustw i wyłudzeń towarów. Organizacje, zajmujące się zachowaniem prywatności w Internecie - Electronic Privacy Information Center oraz Junkbusters - skierowały w tej sprawie wniosek do Federalnej Komisji Handlu USA. We wszczętym postępowaniu obie strony przedstawiły swój punkt widzenia, a przedstawiciele pozwanego zaprezentowali praktyki wymiany danych. Ostatecznie FTC wyraziła opinię, iż Amazon nie naruszył przepisów amerykańskiego prawa.

Jak stwierdziła Jodie Bernstein, szefowa Biura Spraw Konsumenckich FTC: "Z przedstawionych materiałów wynika, iż chociaż Amazon zmienił politykę w kwestii respektowania prywatności, to jednak nie złamał prawa". Jedynym zastrzeżeniem była sprawa niedziałania nowej regulacji wstecz. Oznacza to, iż dane osób, które wcześniej nie zgodziły się na przedstawianie informacji na swój temat innym firmom, muszą nadal pozostać poufne. Obie pozywające organizacje nie są zadowolone z werdyktu i zapowiedziały przeprowadzenie kampanii mającej uświadomić internautom szkody, jakie mogą przynieść swobodne regulacje w kwestii prywatności.


Zobacz również