Amerykanie nie radzą sobie z obsługą urządzeń elektronicznych

Blisko 50% dorosłych Amerykanów potrzebuje pomocy w skonfigurowaniu lub obsłudze nowo zakupionego elektronicznego urządzenia - wynika z badań przeprowadzonych przez organizację Pew Research Center.

Amerykańska organizacja Pew Research Center w ramach projektu pt. Internet & American Life Project przeprowadziła badania (objęto nimi 2054 dorosłych osób), które miały na celu sprawdzenie jak Amerykanie radzą sobie z nowymi technologiami oraz urządzeniami elektronicznymi. Wynika z nich między innymi, iż 48% ankietowanych potrzebuje pomocy przy skonfigurowaniu lub obsłudze nowo zakupionego sprzętu.

"Żyjemy w czasach, w których nowe technologie pojawiają się prawie codziennie. Nowe gadżety oraz usługi stają się popularne zanim przeciętny użytkownik zrozumie zasadę ich działania" - tłumaczy Sydney Jones, współtwórca raportu.

Badania pokazały również, iż 44% respondentów odnotowało w ciągu ostatnich 12 miesięcy awarię sprzętu uniemożliwiającą połączenie z Internetem, 39% musiało zmagać się z problemami jakie stwarzały wadliwie działające komputery (stacjonarne i przenośne), natomiast 29% skarżyło się na swoje telefony komórkowe. Co interesujące, zaledwie 29% z nich potrafiło samemu rozwiązać powstały problem (15% nie było w stanie tego dokonać w żaden sposób, natomiast reszcie udało się to przy pomocy znajomych/rodziny lub fachowej pomocy obsługi technicznej).


Zobacz również