Amerykanie wydali miliard dolarów na gry MMO

W ostatnim czasie wielu producentów gier komputerowych stwierdziło, że nie opłaca się tworzyć gier jedynie na PC. Zdaniem niektórych wynika to z piractwa, naszym zdaniem powód może być inny: nie tworzą oni gier MMO.

W ostatnim raporcie o grach opublikowanym przez NPD pokazano, że tylko w zeszłym roku amerykanie wydali na gry MMO ponad jeden miliard dolarów. Jest to suma, która potrafi powalić na kolana. Co więcej, kwota ta dotyczy jedynie pieniędzy wydanych bezpośrednio na abonament. Przypomnijmy, że przecież w większości przypadków grę trzeba jeszcze kupić w sklepie (co również generuje wpływy jej producentom).

Pieniądze te pochodzą od 11 milionów amerykanów, którzy regularnie grają w tego typu tytuły. Najpopularniejsze MMO w USA to: World of Warcraft , RuneScape, LotRO, FFXI oraz City of Heroes.

Wygląda więc na to, że rynek gier na PC radykalnie się zmienia. Na tą platformę powstaje więcej gier MMO, jednocześnie producenci tworzący inne tytuły stają się coraz bardziej niezadowoleni z powodu małych zysków. Stopniowo zaczynają tworzyć tytuły z przeznaczeniem na konsole. Być może już niedługo nie będziemy rozróżniać gier na PC od MMO. Będzie to bowiem synonim.


Zobacz również