Amerykański serwis VOD Netflix wygrywa w Stanach z HBO

Polski rynek VOD jest dopiero w powijakach, ale w Stanach Zjednoczonych strony zajmujące się cyfrową dystrybucją materiałów wideo rozwijają się w zawrotnym tempie. Jeden z wiodących serwisów tego typu o nazwie Netflix może pochwalić się nie lada sukcesem. Liczba płacących za treści użytkowników tej usługi przegoniła... liczbę amerykańskich abonentów stacji HBO.

Przez ostatnie kilkadziesiąt lat w domach ludzi na całym świecie rządziły telewizory, a stacje telewizyjne mają nie tylko oddane grono fanów, ale też wyłączność na najlepsze audycje i seriale. Nie sposób jednak zaprzeczyć, że ostatnia dekada należy już do podłączonych do sieci komputerów, tabletów i smartfonów, które zabierają użytkownikom coraz więcej czasu i wszystko wskazuje na to, że w niedalekiej przyszłości internet będzie ważniejszy od telewizji.Pierwsze oznaki tej zmiany widzimy już teraz. W Stanach Zjednoczonych serwis VOD o nazwie Netflix przegonił pod względem liczby płacących za usługę klientów amerykański oddział stacji HBO. Pod koniec września z Netfliksa korzystało 30 milionów płacących użytkowników, podczas gdy stacja HBO może pochwalić się 28,7 miliona abonentów.

Serwis Netflix zdobywa serca i portfele Amerykanów, ponieważ oferuje bardzo atrakcyjny model zbliżony do obecnych w Polsce serwisów strumieniujących muzykę. W ramach stałej i zryczałtowanej opłaty abonamentowej użytkownik może oglądać ile tylko chce materiałów wideo z bogatej oferty serwisu. Co więcej, nie są to tylko treści wykupione od stacji telewizyjnych. Netflix nakręcił własny wysokobudżetowy serial House of Cards, który okazał się niesamowitym sukcesem.


Zobacz również