Android kontroluje już prawie dwie trzecie rynku tabletów, a udział Apple spada

Android najpierw zdobył pozycję lidera na smartfonach, a teraz umacnia swoją przewagę na tabletach. Mobilny system operacyjny Google kontroluje dziś blisko 62% rynku.

Od premiery pierwszego iPada przez kilka lat Apple było liderem segmentu tabletów, ale powoli firma z Cupertino traci to miano w ujęciu procentowym. Od premiery pierwszego tabletu Google Nexus 7, wyprodukowanego przez Asusa, udziały Androida w rynku stale rosną. Dzieje się tak kosztem iOS od Apple. Obecnie system rozwijany przez Google można znaleźć na blisko 62 procentach urządzeń, które trafiły do rąk końcowych klientów.

W zeszłym roku udział Androida był wyraźnie gorszy i wynosił tylko 45.8 procent. Mamy tutaj więc do czynienia ze wzrostem o blisko 20 punktów procentowych. W przypadku Apple udział ten spadł z 53 procent do 36 procent, ale oczywiście wzrost udziałów w rynku nie musi iść w parze ze wzrostem zysków.

W przypadku rynku mobilnego jedyne firmy, jakie naprawdę zarabiają na sprzedaży smartfonów i tabletów to nadal Apple oraz Samsung. Firma Tima Cooka ma po prostu duże marże na swoim sprzęcie. Sam rynek się rozrasta, a pomimo spadku udziału procentowego sprzedaż rośnie. Apple sprzedało w 2013 roku 70,4 miliona sztuk iPadów. W zeszłym roku sprzedaż była na poziomie 61,5 miliona egzemplarzy. Samsung z kolei sprzedał w tym samym okresie 37,4 milionów tabletów i odpowiada za 19 procent rynku.

Analizując te dane nie można zapominać też o tabletach z oprogramowaniem Microsoftu. Na razie jednak ich udział w rynku utrzymuje się na stabilnym poziomie 2,1 procent. Sprzedaż wzrosła natomiast z 1,2 miliona do 4 milionów sztuk.


Zobacz również