Aplikacje na Androida będą wyświetlać mniej uciążliwych reklam

Sklep Google Play pełen jest najróżniejszych aplikacji na Androida. Znaleźć tam można mnóstwo mniej lub bardziej przydatnych programów. Niestety, niektóre z nich są pełne reklam i potrafią nawet bez wiedzy użytkownika dodać nowe zakładki w systemowej przeglądarce przenoszące na strony pełne treści reklamowych. Google postanowił z tym procederem walczyć i zmienił w tym celu regulamin swojego sklepu.

Twórcy aplikacji na Androida przed umieszczeniem swojego dzieła w sklepie Google Play muszą zaakceptować regulamin o nazwie Developer Content Policy. Google ma prawo usunąć ze sklepu aplikację, jeśli będzie ona łamać chociaż jeden z jego punktów. Sam dokument nie jest przesadnie długi, ale jego ostatnia aktualizacja przynosi szereg istotnych zmian. Mają one szanse poprawić ogólną jakość aplikacji na Androida w sklepie Google Play.

  

Do najważniejszych zmian z punktu widzenia użytkownika można zaliczyć punkt, który zabrania umieszczania treści reklamowych w systemowym pasku powiadomień, ingerowania w zakładki w przeglądarce oraz umieszczania na pulpicie skrótów do materiałów reklamowych. Z punktu widzenia twórców aplikacji zaś dużą zmianą jest zabronienie wykorzystania przez deweloperów innych sposobów płatności za cyfrowe treści niż system płatności Google Play, czyli np. PayPala.

“Zasady programu dla programistów w Google Play”, czyli wspomniany wyżej regulamin oficjalnego sklepu z aplikacjami o nazwie Developer Content Policy dostępny jest także w języku polskim. Deweloperzy dostali 30 dni na dostosowanie obecnych już wcześniej w Google Play aplikacji na Androida do nowych wymogów. Jeśli tego nie zrobią, a aplikacja nadal będzie łamać te podpunkty, to po tym czasie ich gra lub program mogą zostać usunięte.


Zobacz również