Apple iPhone ma coraz mniejszy udział w rynku smartfonów

Apple sprzedaje coraz więcej iPhone'ów, lecz wciąż traci udziały w rynku. W sumie jednak, jakie to ma znaczenie?

Ostatnie wyniki finansowe firmy Apple pomimo braku w ofercie nowych produktów są na dobrym poziomie. Największy wpływ na ich uzyskanie miały smartfony iPhone (warto jednak zauważyć, że dynamika wzrostu ich sprzedaży od premiery iPhone’a 5 ciągle spada), które w ostatnich trzech miesiącach sprzedały się w liczbie 35 mln sztuk, czyli większej niż rok wcześniej (31 mln sztuk).

Sprzedaż rośnie, udział maleje

Najnowszy raport firmy analitycznej IDC jasno jednak pokazuje, że pomimo dobrej sprzedaży, pozycja iPhone'a jest coraz słabsza. Okazuje się bowiem, że w II kwartale należało do niego 11,9 % rynku, czyli znacznie mniej niż rok wcześniej, kiedy to Apple mogło się pochwalić wynikiem 13,4 %.

Analitycy uważają, że uzyskany przez Apple wynik byłby lepszy, gdyby nie to, że konsumenci czekają na premierę iPhone'a 6. Wydaje się, że możemy oczekiwać rekordowej sprzedaży tego urządzenia, ponieważ nie tylko zaoferuje ono większy ekran, ale najprawdopodobniej pojawi się także w wersji phabletowej, czym może skusić wielu obecnych użytkowników phabletów pracujących pod kontrolą systemu Android.

Chińskie firmy atakują

Ogólnie w II kwartale sprzedano 249,6 mln smartfonów, natomiast rok wcześniej 186,8 mln. Kto "upchnął" te dodatkowe dziesiątki milionów urządzeń, skoro wynik Apple zwiększył się o cztery miliony, natomiast Samsung, pomimo wprowadzenia do oferty Galaxy S5, nie może być zadowolony ze sprzedaży swoich smartfonów? Odpowiedź jest jedna: chińscy producenci tanich smartfonów z Androidem.


Zobacz również