Apple rządzi na chińskim rynku smartfonów, ale...

Przy zestawieniu słów "Chiny" i "smartfon" większości osób przychodzi na myśl Xiaomi. Jak jednak pokazują statystyki za pierwszy kwartał 2015 roku, Apple udało się wyprzedzić producenta na jego własnym terenie.

Jest tylko jedno "ale" - przewaga nad Xiaomi wynosi zaledwie 1%. Na chińskim rynku smartfonów Apple ma w tej chwili 14,7% udziału, a Xiaomi - 13,7%. Liderom depcze po piętach Huawei z wynikiem 11,4%. Nieco dalej jest Samsung - 9,7%, a za nim kolejny "chińczyk" - Lenovo. Wynik tej firmy to 8,3%. Inni producenci mają łącznie 42,2% udziałów. Informacje te zapewne cieszą Apple, ale bolą Samsunga. Rok temu podano wyniki za pierwszy kwartał 2014 roku i producent z Południowej Korei dominował z wynikiem 19,9%, wyprzedzając Lenovo, mające wówczas 10,2% rynku. Apple i Xiaomi oceniano odpowiednio na 8,7 oraz 9,2 %.

Chińska strona iPhone 6 (foto: Apple)

Chińska strona iPhone 6 (foto: Apple)

Co jednak wypada zaznaczyć, rynek smartfonów w Chinach po raz pierwszy od sześciu lat nie rozwija się, a kurczy - w stosunku do pierwszego kwartału zeszłego roku sprzedaż urządzeń spadła o 4,3%, czyli ok. 5 milionów sztuk. A wracając do sprzedaży w pierwszym kwartale 2015 roku - w tym okresie rozeszło się łącznie 14,5 miliona egzemplarzy iPhone 6 oraz iPhone 6 Plus, zaś na smartfony Xiaomi znalazło się 13,5 miliona nabywców. Huawei zaufało natomiast 11,2 miliona użytkowników.

Zobacz również:


Zobacz również