Apple rządzi na rynku tabletów

Pisałem dziś o podziału rynku smartfonów po trzecim kwartale 2014 roku, teraz czas na tablety. Tu sytuacja odwrotna do poprzedniej - rządzi Apple, a Samsung plasuje się za nim.

Najpierw jednak informacja ogólna - globalnie w trzecim kwartale sprzedało się o 11,5% tabletów więcej niż w drugim. Najwięcej sprzedaży odnotowało Apple - 12,3 miliona sztuk, co daje mu 22,8% rynku tabletów. Samsung sprzedał 9,9 miliona, dzięki czemu jego udział wynosi 18,3%. Trzecie miejsce zajął dość niespodziewanie Asus, wyprzedzając Lenovo. Tablety Asusa znalazły na świecie 3,5 miliona nabywców (co daje mu 6,5% rynku), zaś Lenovo sprzedało w tym czasie pół miliona tabletów mniej i ma aktualnie 5,7% rynku. Na dobry wynik Asusa ma wpływ zaliczenie do kategorii tabletów modeli hybrydowych, czyli "2 w 1", jak np. Transformer.

Piąte miejsce zajęła dość niespodziewanie firma Venturer Electronics ze swoimi produktami RCA, które znalazły w sumie 2,6 miliona nabywców. Pozwala to Kanadyjczykom na kontrolę 4,9% globalnego rynku. Pozostałe 41,8% rozdzielone jest pomiędzy mniejszych producentów, których tablety nabyło ponad 22,5 miliona osób. Łącznie w trzecim kwartale sprzedano 53,8 miliona tabletów i "2 w 1". Trzeba jednak zauważyć, że rok temu Apple stał na lepszej pozycji - jego udział wynosił niemal 30%, a Samsunga - 19,3%. Największy wzrost zanotowało RCA, które rok temu miało zaledwie 1,8% rynku.


Zobacz również