Awaria antypirackiego systemu Microsoftu

Tuż przed weekendem nastąpiła 19-godzinna awaria systemu Windows Genuine Advantage - przez ten czas użytkownicy systemu operacyjnego Microsoftu nie byli w stanie poprawnie zweryfikować legalności swoich systemów (co jest niezbędne np. do korzystania z niektórych zasobów serwisu Microsoft Download). Koncern zapewnia, że problem został już rozwiązany - jednak na razie nie ujawniono, co było jego przyczyną.

Awaria poważnie utrudniła pracę tym użytkownikom Windows, którzy próbowali w tym czasie zweryfikować legalność systemu - każda taka próba kończyła się bowiem uznaniem systemu za nielegalną kopię i (w przypadku Windows Vista) przełączeniem go w tryb ograniczonej funkcjonalności.

"Problem został już rozwiązany. Klienci, których systemy zostały błędnie uznane za pirackie powinni odwiedzić naszą witrynę i raz jeszcze przeprowadzić proces weryfikacji oprogramowania. Następnie należy zrestartować komputer - po ponownym uruchomieniu system będzie w pełni funkcjonalny" - mówi Alex Kochis z Microsoftu.

Część użytkowników od początku głośno manifestowała swoje niezadowolenie na forach dyskusyjnych Microsoftu - dodatkowo koncern rozjuszył ich, zapowiadając wstępnie, że problemy potrwać mogą nawet 5 dni. Dopiero w sobotnią noc jeden z pracowników koncernu poinformował, że firma pracuje nad rozwiązaniem problemu i wkrótce awaria powinna zostać usunięta. I rzeczywiście - kilka godzin później wszystko wróciło do normy.

Na razie nie wiadomo, ilu dokładnie użytkowników zetknęło się z problemem - Microsoft nie podał ich liczby. Wiadomo na pewno, że wystąpił on w USA oraz co najmniej kilku innych krajach.

Warto wspomnieć, że podobny problem wystąpił już w przeszłości - w październiku 2006 r. Awaria trwała jednak zaledwie kilka godzin.


Zobacz również