Awaria w MultiBanku - przelewy wróciły do nadawców

Błąd systemu MultiBanku. Część przelewów zlecanych przez klientów banku nie trafiło na konta odbiorców. Usterka została już naprawiona.

Jak podaje Rzeczpospolita, w wyniku awarii systemu MultiBanku około 1 tys. przelewów zleconych 11 sierpnia przez klientów tego banku nie została zrealizowana. W polu odbiorcy pojawiały się dane nadawcy, co spowodowało, że część banków, do których były one kierowane, zwróciło je z powrotem.

Przedstawiciele banku zapewniają, że usterka systemu została wykryta i naprawiona. Do każdego klienta, który w tych dniach wykonywał przelewy, wysłano specjalny komunikat w systemie transakcyjnym, a osoby, których przelewy zostały odrzucone, są dodatkowo informowane o tym fakcie telefonicznie przez konsultantów banku.

Z informacji dziennika Rzeczpospolita wynika, że w ostatni weekend MultiBank wprowadzał zmiany w systemie transakcyjnym, poszerzając jego funkcjonalność.


Zobacz również