Badania - ponad połowa internautów klika w reklamy

Ponad 50 proc. internautów klika w wyskakujące reklamy online. Im starszy użytkownik tym większy procent klikalności. Im młodsza osoba tym większa nieufność wobec tej formy marketingu.

Z badań przeprowadzonych przez amerykańską firmę CrowdScience wynika, że ponad połowa internautów w ciągu ostatnich 6 miesięcy kliknęła w jakąś reklamę online. Wyniki pokazują jednoznacznie, że im starszy użytkownik, tym większa klikalność.

W grupie wiekowej 15-24 do kliknięcia w reklamę przyznało się 58 proc. użytkowników. 65 proc. osób w wieku 25-44 zadeklarowało, że pozwoliło przekierować się na stronę reklamowanego produktu.

Wśród osób od 45 do 54 roku życia wskaźnik ten wynosi 72 proc. a w przypadku osób powyżej 55 lat aż 76 proc.

Przyczyny dla których internauci nie klikają w reklamy są różne. Wśród najczęstszych powodów podawane są nieufność wobec reklam oraz brak zainteresowania daną tematyką.

Najbardziej nieufni są najmłodsi użytkownicy. Badani z tej grupy za przyczynę podają także wyjście z aktualnie przeglądanej reklamy wskutek kliknięcia. Ten powód wskazują częściej kobiety niż mężczyźni.

Mamy nadzieję, że nie jesteście nieufni wobec reklam zawartych na stronie IDG.pl ;).


Zobacz również