Badania potwierdzają, że iPad ma pozytywny wpływ na proces nauczania

Naukowcy z Abilene Christian University przeprowadzili badania, z których jednoznacznie wynika, że iPad pozytywnie wpływa na naukę w szkołach.

iPad pozytywnie wpływa na naukę

Abilene Christian University prowadzi obszerne badania nad wpływem urządzeń dotykowych na proces kształcenia. Obejmują one okres ponad trzech lat, kiedy to do rąk pierwszaków trafiły iPhone'y oraz iPody touch. Z czasem zagościły w nich natomiast tablety iPad.

Z badań jednoznacznie wynika, że zaprzęgnięcie tego typu urządzeń do procesu nauczania ma na niego pozytywny wpływ. Jedno z badań wykazało np. że uczniowie, którzy sporządzali notatki za pomocą swojego iPada, uzyskiwali o 25% lepszy wynik w zakresie pytań dotyczących przekazywania informacji.

Naukowcy nadzorujący wyniki pierwszej całkowicie cyfrowej klasy twierdzą, że iPad promuje proces, który pozwala uczniom na bardziej efektywne wykorzystanie czasu.

Apple "atakuje" szkoły i uczelnie

Wiele szkół w Stanach Zjednoczonych rozpoczęło już pilotażowe programy, mające na celu wprowadzenie iPadów do klas i sal wykładowych. W zeszłym roku Apple zaoferowało specjalne edukacyjne zniżki na aplikacje w App Store, którymi dodatkowo chce zachęcić do korzystania ze swojego sprzętu instytucje edukacyjne.

Apple udostępniło też w 2007 roku iTunes U, czyli część sklepu iTunes Store, która pozwala za darmo na dostęp do różnych materiałów edukacyjnych takich jak wykłady, dyskusje, lekcje języków, książki audio, czy podcasty. Do tej pory iTunes U zanotował 600 milionów pobrań.

Firma z Cupertino potwierdziła ponadto, że jest zainteresowana technologiami, które przy wykorzystaniu iPada mogłyby pomóc w edukacji uczniom niepełnosprawnym. Na potwierdzenie tych słów przedstawiła wraz z premierą iPada 2 film prezentujący pozytywny wpływ tabletu na na postępy dzieci, które są dotknięte autyzmem.

"Dzięki iPadowi jest on szczęśliwy i niezależny. Jest to coś, czego nie zaznał wcześniej" - powiedziała matka chłopca występującego w filmie.


Zobacz również