Badanie: 82% użytkowników lubi reklamy umieszczone w grach

Wbrew pozorom, gracze wcale nie narzekają na reklamy umieszczone w ich ulubionych produkcjach. Najnowsze badania wskazują, że jest wręcz przeciwnie - większość użytkowników lubi w wirtualnym świecie zobaczyć np. billboard znanej marki.

Wygląda na to, że nie należy wierzyć we wszystko, co obecnie słyszy się o reklamach. Okazuje się, że istnieje dość znaczna grupa odbiorców, która nie jest wrogo nastawiona do tej części kultury masowej. Mowa o graczach komputerowych.

Reklama w grze? Jak się okazało większość nie ma nic przeciwko

Reklama w grze? Jak się okazało większość nie ma nic przeciwko

Badania przeprowadzone przez Nielsen oraz IGA Worldwide dowodzą, że aż 82% graczy czerpało dokładnie taką samą przyjemność z zabawy niezależnie od tego czy w danej grze były reklamy innych produktów czy nie. Co więcej, 61% z 1300 łącznie biorących udział w badaniu później oceniało te produkty lepiej od innych.

Najważniejszy wniosek dotyczy jednak postrzegania reklamowanej marki przez użytkowników. Badania wykazały, że aż 33% graczy znacznie lepiej postrzega firmę, której reklamę ujrzeli w grze komputerowej.

Trzeba przyznać, że wyniki są dość szokujące. Jeśli jednak nikt ich nie zweryfikuje, to niebawem możemy spodziewać się, że branża reklamowa szybko zadomowi się na rynku elektronicznej rozrywki.


Zobacz również