Ballistics

Jest rok 2090. Cywilizacja w szczytowym okresie rozwoju. Beztroskie życie, brak problemów gospodarczych, stabilna sytuacja międzynarodowa, nie ma żadnych epidemii i wojen. Na świecie panuje pokój, a razem z nim ogólnoświatowa nuda. Nie ma już nic, co mogłoby ludzi bardziej uszczęśliwić. Badziej niż... Ballistics.

Jest rok 2090. Cywilizacja w szczytowym okresie rozwoju. Beztroskie życie, brak problemów gospodarczych, stabilna sytuacja międzynarodowa, nie ma żadnych epidemii i wojen. Na świecie panuje pokój, a razem z nim ogólnoświatowa nuda. Nie ma już nic, co mogłoby ludzi bardziej uszczęśliwić. Badziej niż... Ballistics.

Wyścigi Ballistics wywodzą się od Formuły 1 z tym, że zawodnicy biorący w nich udział od dziecka trenowani są przy użyciu elektronicznych urządzeń poprawiających refleks. Jako dojrzali piloci siadają za sterami niewyobrażalnie szybkich pojazdów. Bolidy, zwane też Speederami, to zaawansowane technologicznie poduszkowce wyposażone w system odrzutu magnetycznego, który pozwala im „pływać” wewnątrz toru.

Między kolejnymi wyścigami można ulepszać pojazd. Upgrade obejmuje podwozie, nowe silniki i chłodnice. Zachowanie równowagi między osiąganą prędkością a poziomem przegrzania to największy atut Ballistics. Twój bolid musi być cały czas chłodzony, w przeciwnym razie po prostu wyleci w powietrze. Mimo że chłodnice zajmują dużo miejsca i pogarszają wyniki związane z aerodynamiką, są - niestety - obowiązkowym dodatkiem.

Kierowanie pojazdem w Ballistics odbywa się na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest utrzymywanie się w obrębie pola magnetycznego, wytwarzanego przez wewnętrzne ściany tunelu. Można wtedy dowolnie obracać pojazd wokół osi tunelu utrzymując wybrany kierunek jazdy. Sprawdza się to świetnie przy wyprzedzaniu konkurentów i pozwala na zachowanie pełnej kontroli. Drugi tryb polega na uwolnieniu pojazdu z pola magnetycznego. Masz wtedy swobodę ruchu, możesz robić pętle, beczki, obroty i wszystkie inne akrobacje; musisz tylko uważać na pojawiające się przeszkody. Wadą swobodnego ruchu, poza oczywistym utrudnieniem w sterowaniu, jest większe prawdopodobieństwo kolizji z otoczeniem. Cechą, która z pewnością zainteresuje graczy jest to, że w Ballistics nie ma absolutnie żadnych limitów prędkości!

Gra powstała w koprodukcji z firmą nVidia i wykorzystuje nowe możliwości kart graficznych z układem GeForce 3. Od strony wizualnej Ballistics prezentuje się nieźle. Chociaż gra jest symulacją lotu z prędkością ponaddźwiękową, wszystkie „mijane” detale są świetnie dopracowane. Zastosowany silnik (Diesel Engine) jest w stanie obsłużyć od 20000 do 110000 polygonów. Na siedem dostępnych torów przypada ponad 1500 tekstur! Dopracowana grafika ma rekompensować brak interaktywności ze środowiskiem gry. Chodzi tu o efekty takie jak imitowane powierzchnie chromowane, światła i refleksy świetlne generowane w czasie rzeczywistym, nie wspominając już o wykorzystaniu możliwości jakie dają pixel i vertex shading, dwa główne narzędzia do obróbki obrazu, w które wyposażone są układy GeForce 3 firmy nVidia.

Podczas rozgrywki na siedmiu dostępnych w grze torach będziemy ścigać się w tak egzotycznych lokacjach jak dżungla Belize, Wielki Kanion, czy centrum Houston (które swoim wyglądem przypomina miasto z Piątego Elementu). W grze dostępne jest aż czterdzieści różnych pojazdów, które możemy stosownie do naszych wymagań rozbudowywać. Ballistic posiada opcje rozgrywki w trybie wieloosobowym, za pośrednictwem Internetu i sieci LAN, w której może wziąć udział do ośmiu graczy jednocześnie.


Zobacz również