Bankowy rekordzista

Przedstawiciele Bank of America ogłosili, że liczba ich klientów korzystających z usług bankowych online przekroczyła już 2 mln.

Przedstawiciele drugiego co do wielkości banku w Stanach Zjednoczonych, nowojorskiego Bank of America, oświadczyli, że obsługują obecnie 30 mln klientów w całym kraju, z czego 2 mln, czyli 7% korzysta z oferowanych przez bank usług online. Według rzecznika prasowego banku Scotta Scredona, Bank of America zostawił już daleko w tyle konkurencję nie tylko ze względu na to, że posiada największą bazę klientów, ale przede wszystkim dlatego że większość z nich mieszka w Kalifornii.

"Idea transakcji online jest prawdopodobnie bardziej popularna w Kalifornii niż w jakimkolwiek innym amerykańskim stanie, co nam znacznie pomaga, bowiem w istocie Bank of America to właściwie największy bank Kalifornii" - twierdzi Scott Scredon.

Nie wiadomo ile konkretnie wyniosła Bank of America inwestycja w system umożliwiający świadczenie usług online. Przedstawiciele banku stwierdzili, że koszty były "bardziej niż znaczne", choć według wiceprezesa banku Susan Baumann, już zaczynają się zwracać: "Stwierdziliśmy, że klienci korzystający z naszych usług online otwierają więcej kont, przynoszą nam większe zyski i dłużej pozostają nam wierni".

Scott Scredon przewiduje, że do końca tego roku liczba klientów posiadających "wirtualne" konta w Bank of America i korzystających z serwisów online, za pomocą których można prowadzić wszystkie bankowe transakcje - od opłacania rachunków po dokonywanie inwestycji giełdowych, przekroczy 3 mln.


Zobacz również