Barterowe szaleństwo

Reklama-za-reklamę to bardzo powszechny sposób promocji własnej marki wśród firm działających w Internecie. Analitycy przewidują, iż praktyki te z czasem staną się jeszcze bardziej popularne.

Wymiana banerowa to bardzo popularny sposób reklamowania się w sieci, chociaż wartość tych transakcji nie stanowi zwykle więcej niż 5 % obrotu reklamowego firm działających w Internecie. Badania rynkowe przeprowadzone przez SolomonSmithBartney dowodzą, iż tego typu handel barterowy stanowi niekiedy znaczną część oferowanych w Internecie usług reklamowych. Przykłady kilku bardzo popularnych portali internetowych świadczą o tym, iż wymiany banerowe traktowane są obecnie jako strategiczne narzędzie promowania własnej marki.

Yahoo.com przyznaje, iż barter to ok. 8 % obrotu "reklamowego" firmy. W przypadku popularnego serwisu CNET, wartość ta wynosi 5 %, portal Starmedia "przyznaje" się do 26 %, natomiast przedstawiciele CBS MarketWatch twierdzą, że w ogóle nie stosują praktyk barterowej wymiany powierzchni reklamowych. Z analiz wynika jednak, że w najbliższym czasie tego typu forma reklamy zyska na znaczeniu. Przedsiębiorstwa internetowe będą starały się ograniczać koszty związane tradycyjnie pojmowaną reklamą, a poszukiwać będą innych możliwości promowania marki.

Więcej informacji: www.iconocast.com


Zobacz również