Batman: Arkham City - nietoperz powraca

Batman: Arkham City to kontynuacja wielkiego hitu z człowiekiem nietoperzem w roli głównej. Na tegorocznym GDC dowiedzielismy się wielu ciekawych rzeczy o tej produkcji. Zobaczcie sami.

O czym mówimy: o Batman: Arkham City, wyczekiwanej kontynuacji najbardziej udanej gry z superbohaterem w roli głównej. Produkcja ta okazała się ogromnym sukcesem finansowym, zdobyła również wiele nagród i wyróżnień.

Gdzie to widzieliśmy: Warner Bros. Interactive zorganizowało prywatne spotkanie oraz pokaz gry Arkham City w hotelu, niedaleko Game Developer Conference.

Co wiedzieliśmy: By przygotować się do tego pokazu, grałem całkiem sporo w Arkham Asylum. Unikałem jednak wszelkich informacji o tworzonym sequelu, by mieć świeże spojrzenie na ten tytuł.

Co powinniście wiedzieć:

- Wersja demonstracyjna prezentowana była przez przedstawiciela studia Rocksteady: Daxa Ginna. Pokazał on ma kilka ciekawych miejsc w mieście Arkham. Wszystko zaczęło się podobnie jak w poprzedniej zapowiedzi Batman: Arkham City. Zamaskowany bohater ratuje Catwoman. W dalszej części, w trakcie poszukiwań Jokera, Batman trafił do katedry gdzie spotyka Quinna. Ten więzi naszego herosa i pozostawia go pod opieką kilku mniej zdolnych kompanów - czterech twardzieli z karabinami.

- Został zaprezentowany nowy gadżet jaki znajdzie się w arsenale Batmana - granat dymny. Umozliwił on ucieczkę z niewoli i dostanie się w bezpieczne miejsce. Czterech twardzieli posłużyło do prezentacji nowych ruchów. Jeden z nich został podduszony, innego zaatakowaliśmy przez mur (bez korzystania z wybuchowego żelu), a pozostali dwaj zaliczyli nokaut. Po dostaniu się na szczyt katedry, Batman odnalazł pokój z którego Joker strzelał do kobiety-kot. Jednak sadystycznego clowna już tam nie było, a zamiast niego znaleźliśmy... bombę zegarową. Zmusiła ona Batmana do skoku prze okno.

Batman: Arkham City

Batman: Arkham City

- Nowa mechanika ślizgu umożliwia znacznie przyjemniejsze i płynniejsze zwiedzanie obszarów. Batman może przełączać się pomiędzy szybowaniem i nagłym nurkowaniem, które ponownie może być przełączone w ślizg powietrzny. Jeśli kiedykolwiek używałeś power-upa z peleryną w Super Mario World, to z pewnością wiesz o co chodzi.

- Nie będzie żadnych pojazdów należących do Batmana. Ludzie z Rocksteady chcieli skupić się na podstawowych umiejętnościach Człowieka-nietoperza. Nasz bohater będzie mógł jednak podróżować przez miasto przyczepiając się do pojazdów wroga.

- Gra przez 80% czasu dzieje się na otwartej przestrzeni.

Punkt w cyklu developerskim: gra zostanie wydana w wakacje. Chociaż widziałem tylko drobny wycinek, produkcja ta wydawała się dopracowana. Podczas prezentacji pojawiło się kilka błędów związanych z dźwiękiem, jednak nie było to nic znaczącego.

Moim zdaniem: Ewolucja arsenału człowieka-nietoperza oraz jego umiejętność latania to zdecydowane plusy nadchodzącej gry. Pozostaje nam jedynie czekać na jak najszybszą premierę Batman: Arkham City.


Zobacz również