Battlefield 2 dopiero w drugim kwartale 2005

Podczas konferencji prasowej, którą zwołano w związku z ogłoszeniem wyników finansowych Electronic Arts za ostatni kwartał ubiegłego roku, przedstawiciele firmy zdradzili, że niecierpliwie oczekiwana kontynuacja gry "Battlefield 1942" trafi do rąk graczy prawdopodobnie wiosną tego roku wraz z nową odsłoną gry "Medal of Honor: Dogs of War".

Oczekiwana w marcu tego roku premiera "Battlefield 2" nie dojdzie na pewno do skutku. Przedstawiciele EA poinformowali, bowiem że gra trafi do sklepów w pierwszym kwartale przyszłego fiskalnego roku firmy - czyli w drugim kwartale 2005 roku. Co ciekawe odpowiada, to pierwszym zapowiedziom firmy według, których "Battlefield 2" miała trafić do sklepów na wiosnę 2005 roku. Powodów opóźnienia gry, firma EA nie podała.

Konsolowy odpowiednik gry "Battlefield: Modern Combat" ma znacznie większe opóźnienie - gra początkowo zapowiadana na kwiecień ubiegłego roku, ma trafić do sklepów nie wcześniej niż listopadzie 2005 roku.

Jeśli chodzi o wyniki finansowe firmy, zgodnie z oczekiwaniami specjalistów z branży, wartość sprzedaży produktów EA w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku spadły o 3,2 % z 1,48 miliarda USD do 1,42 miliarda USD. Największy spadek przychodów wydawca zanotował na terenie USA - około 8 procent - gdzie firma uzyskała przychody w wysokości 692 milionów USD. W Europie natomiast sprzedaż wzrosła o 1 procent osiągając pułap 666 milionów USD. Na rynku azjatyckim przychody firmy również wzrosły, i to o aż o 9 %, do 70 milionów USD.

Informując o wynikach sprzedaży poszczególnych tytułów, przedstawiciele EA, zwrócili szczególną uwagę na "Need for Speed Underground 2", której sprzedano ponad 8,4 milionów sztuk w 2004 roku, mimo, że gra została wydana dopiero 9 listopada. Dzięki tak znakomitym wynikom, od chwili wprowadzenia marki NFS na rynek w 1995 roku, zarobiła ona ponad miliard USD. Kolejne przeboje firmy to "FIFA 2005", której sprzedano ponad 4,5 miliona sztuk oraz seria "The Sims", która dzięki drugiej odsłonie gry przekroczyła pułap 16 milionów sprzedanych egzemplarzy.


Zobacz również