Bertelsmann kupuje CDNow

Niemiecki potentat branży medialnej Bertelsmann przejmuje jeden z największych sieciowych sklepów muzycznych.

Koncern medialny Bertelsmann AG, realizując przyjętą strategię e-commerce, wykupi firmę CDNow Online, prowadzącą jeden z największych i najpopularniejszych w Internecie muzycznych supermarketów.

Kierownictwo CDNow szukało kupca już od marca bieżącego roku, kiedy to nie doszło do skutku planowane połączenie z Columbia Music, a firma stanęła w obliczu braku funduszy na dalsze działanie. Sklep od dłuższego czasu borykał się z poważnymi problemami finansowymi i przynosił straty. Jeszcze dwa lata temu cena jednej akcji CDNow wynosiła 16 USD, teraz Bertelsmann za każdą akcję przejmowanej firmy zapłaci 3 USD. Nabywca będzie też musiał przeznaczyć dodatkowo 42 miliony USD m. in. po to, by spłacić zaciągnięte przez CDNow pożyczki.

Część analityków rynkowych jest zdziwiona postępowaniem niemieckiego koncernu, który jest już właścicielem dwóch innych sklepów internetowych - Barnesandnoble.com w Stanach Zjednoczonych oraz BOL.com w Europie. Zdaniem Carstena Schmidta, eksperta z holenderskiej Garten Group, utrzymywanie trzech konkurencyjnych sklepów internetowych nie ma sensu. Przedstawiciele niemieckiego koncernu utrzymują jednak, iż wszystkie trzy firmy mają ugruntowaną pozycję na rynku i będą się dobrze uzupełniać.

Nowy właściciel zapewnia, że CDNow będzie działał dalej pod dotychczasowym szyldem, ma być jednak włączony do utworzonej ostatnio Bertelsmann e-commerce Group. Serwis CDNow, mający 4 miliony zarejestrowanych użytkowników i około 700 000 klientów dziennie, jest w tej chwili jednym z najbardziej znanych i najczęściej odwiedzanych przez internautów sklepów oferujących muzykę.


Zobacz również