BlackBerry ma ochotę na polski rynek

Polski rynek jest obiecujący - twierdzą przedstawiciele Research in Motion, producenta terminali i dostawcy usługi BlackBerry, dostępnej w sieciach operatorów komórkowych. Jednym z największych jej użytkowników stał się ostatnio Elektromontaż Poznań, który będzie korzystał z 210 urządzeń. Zainteresowanie wykazuje także polska administracja rządowa.

Ulf Baltin

Ulf Baltin

"Polska jest dla nas bardzo istotna. To bardzo atrakcyjny rynek - pod względem rozmiaru i potencjału - jednego z największych w tej części Europy. Polska to także "młody" rynek jeżeli chodzi o korzystanie z usług mobilnej transmisji danych" - mówi Ulf Baltin, szef RIM na region Europy Centralnej i Wschodniej.

Research in Motion po raz pierwszy zorganizował w Polsce konferencję prasową. Kanadyjska spółka w Europie ma centralę w brytyjskim Egham. W Polsce zatrudnia kilka osób, które wspierają lokalnie operatorów przy sprzedaży usługi. Spółka nie ma planów większych inwestycji w Polsce w postaci uruchomienia biura czy placówki badawczo-rozwojowej. Promocję usługi BlackBerry prowadzi wraz z operatorami komórkowymi przede wszystkim poprzez organizację pokazów i szkoleń.

BlackBerry pojawiło się w Polsce około półtora roku temu. Jako pierwsze zaczęły z niego korzystać duże międzynarodowe instytucje finansowe mające swoje oddziały w Polsce. Dzięki temu, mogą usługę zakupić u lokalnego operatora nie ponosząc wyższych kosztów stosując urządzenia i karty SIM i taryfy zagranicznego operatora. Research in Motion nie ujawnia liczby klientów w Polsce, podkreślając, że te dane należą do operatorów, a ci niechętnie się nimi dzielą. Niechęć być może wynika z faktu, że zainteresowanie jest umiarkowane.


Zobacz również