Błąd w Snow Leopardzie przyczyną utraty danych

Informacje o poważnym błędzie w najnowszym systemie operacyjnym Mac OS X, powodującym utratę danych osobistych, wywołały zaniepokojenie wśród użytkowników komputerów Mac.

Utrata danych następuje po aktualizacji systemu z Leoparda do Snow Leoparda i zalogowaniu się na konto gościa. Sprawa nie jest nowa - po raz pierwszy o problemie poinformowano w zaledwie sześć dni po oficjalnej premierze nowego systemu. Szansę na odzyskanie danych mają tylko ci użytkownicy, którzy zrobili kopie zapasowe swoich danych.

Część użytkowników skorzystała z konta gościa przypadkowo. Gdy ponownie zalogowali się na swoje konto, nie znaleźli już swoich danych. Niektórzy z nich stracili wszystkie dokumenty, muzykę, itp. Informacje o całkowitym wymazaniu danych pojawiły się na forach internetowych, w tym m.in. na forum Apple Discussions i Twitterze.

Wymazywanie danych jest związane z wadliwym zarządzaniem katalogami. Po zalogowaniu na konto "Guest", katalog domowy jest zastępowany pustym, nowo utworzonym katalogiem.

Koncern Apple na całą sytuację zareagował krótkim oświadczeniem, w którym informuje, że wie o problemie (który wg firmy występuje rzadko) i pracuje nad jego wyeliminowaniem.

Najnowszy system operacyjny Apple’a Mac OS X 10.6 Snow Leopard zadebiutował 28 sierpnia 2009. Wprowadzono w nim m.in. 64-bitowość, obsługę Microsoft Exchange 2007 i technologię Grand Central Dispatch, umożliwiającą lepsze wykorzystanie możliwości procesorów wielordzeniowych.


Zobacz również