Blender - mistrz trzeciego wymiaru

Ukazała się nowa wersja pakietu do tworzenia grafiki trójwymiarowej Blender 2.34. Aplikacja oferuje modelowanie, animacje, renderowanie, post-produkcję, a także tworzenie gier 3D w czasie rzeczywistym.

W najnowszej wersji 2.34 przede wszystkim poprawiono działanie wiekszości podstawowych modułów, dodano również kilka nowych opcji. Dotyczą one m.in. duplikowania obiektów i poddawania ich przekształceniom, czy tworzenia siatki modelowanych powierzchni. W programie wykorzystano również zaawansowaną metodą raytracing'u, w przypadku tworzenia gier gotowy produkt można od razu zapisać, jako plik .exe (Windows), .app (Mac OS), lub plik binarny dla systemu Linux. Nowa kontrolka pozwala na ustawienie zakresu kolorów dla modelu oraz poszczególnych komponentów, a także ustalenie sposobu przenikania, oddziaływania ze względu na wykorzystany materiał, co pozwala na tworzenie bardziej realistycznych powierzchni. Większa, niż dotychczas, integracja z językiem skryptowym python pozwala z kolei na tworzenie i dodawanie do menu własnych narzędzi. Program na licencji GPL, dostępny na platformy Windows, Linux, Mac OS X, Irix, Sun Solaris, oraz FreeBSD można pobrać ze strony producenta.

Więcej informacji

http://www.blender3d.org


Zobacz również