Boom na sieciowe zakupy

IDC przedstawia prognozy dotyczące internetowej sprzedaży komputerów na amerykańskim rynku konsumenckim.

Wynik badań przeprowadzonych przez International Data Corporation zakładają, iż w Stanach Zjednoczonych do roku 2004 blisko 40 procent komputerów będzie sprzedawanych przez Internet. Raport IDC zatytułowany "Sprzedaż Komputerów Online w Stanach Zjednoczonych" wykazuje, że obecnie tylko 1,4 mln sztuk (8 %) sprzętu komputerowego kupowanych jest w sklepach online, natomiast w roku 2004 liczba ta wzrośnie do 9,3 mln. Tak znaczny wzrost popytu spowodowany będzie głównie dynamicznym rozwojem Internetu oraz konkurencyjnością cen w sklepach online.

Badania IDC wykazują także, że nabywców komputerów przez Internet można podzielić na dwie grupy. Do pierwszej należą doświadczeni użytkownicy, którzy dokładnie wiedzą, jakiego sprzętu potrzebują. Dokonują oni wyboru, porównując konfiguracje i ceny u różnych "sieciowych" dostawców. Dla drugiej grupy początkujących użytkowników ważniejsze są natomiast doradztwo i serwis po sprzedaży - usługi te mogą być realizowane zarówno u nich, jak i przez e-mail. Dla takich klientów bardziej atrakcyjne będą wciąż oferty tradycyjnych, "rzeczywistych" sklepów.


Zobacz również