Brytyjscy internauci namawiani do pomocy znajomym w "aktywizacji online"

W Wielkiej Brytanii rozpoczęła się nowa kampania pod hasłem "Give an hour". Ma ona na celu zachęcenie Brytyjczyków do poświęcenia godzinki czasu na zapoznanie z Internetem znajomych osób, które jeszcze nie miały takiej okazji.

Kampania "Give an hour" to ostatnia propozycja inicjatywy "Race Online 2012", którą w poprzednim roku uruchomiła współzałożycielka Lastminute.com i powołana przez brytyjski rząd na stanowisko UK Digital Champion Martha Lane Fox.

Ma ona za zadanie aktywizację obywateli online dążąc do tego, aby wszyscy pracujący Brytyjczycy korzystali z Internetu przed końcem kadencji tego parlamentu.

Jak to osiągnąć? Najlepiej wspólnymi siłami! Dlatego kampania zachęca dziesiątki milionów brytyjskich internautów, aby poświęcili do 30 października zaledwie godzinkę swojego cennego czasu i pomogli bliskiej (lub po prostu znajomej) osobie, która nie korzysta z Internetu nieco poznać tę oplatającą praktycznie całą kulę ziemską sieć.

Z przedstawionych przez Lane Fox danych wynika, że jest jeszcze sporo do zrobienia w tej kwestii, gdyż obecnie blisko 9 milionów dorosłych Brytyjczyków nigdy "nie było online".

Wchodząc na stronę poświęconą kampanii można przeczytać:

"Jeżeli znasz osoby, które są nieobecne w Internecie, brakuje im mnóstwa sposobów, aby zmienić swoje życie na łatwiejsze i przyjemniejsze. Godzina twojego czasu może naprawdę coś zmienić. W rzeczywistości może zmienić ich życie."

Na stronie znajduje się również "licznik przyrzeczeń", z którego wynika, że brytyjscy internauci obiecali poświęcić na aktywizację online swoich bliskich i znajomych w sumie już 5992 godziny (oczywiście jest to liczba aktualna w momencie pisania tego tekstu).

Co sądzicie o tej inicjatywie? Moim zdaniem jest świetna:)


Zobacz również