Captcha w Aero2 – UKE interweniuje w sprawie nieczytelnego kodu

Problemem nieczytelnych kodów w mechanizmie Captcha wprowadzonym przez spółkę Aero2 zajął się Urząd Komunikacji Elektronicznej.

1 kwietnia spółka Aero2 wprowadziła do świadczonej przez nią usługi bezpłatnego dostępu do Internetu mechanizm Captcha. Firma od początku twierdziła, że wszystko idzie zgodnie z planem, zaś użytkownicy "bardzo sprawnie wprowadzają poprawne kody". Z Waszych komentarzy wynikało jednak zupełnie co innego:

"Udało się ! połączyłem się! ale kody z obrazków w większości nawet po dużym zbliżeniu nieczytelne" - napisał "wzrokowiec".

Koniec końców problemowi nieczytelnych kodów postanowił się przyjrzeć Urząd Komunikacji Elektronicznej, który wcześniej stwierdził, że wprowadzenie mechanizmu Captcha jest zgodne z zapisami decyzji rezerwacyjnej.

"W ciągu kilku pierwszych dni od wprowadzenia mechanizmu do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wpłynęły liczne wnioski i zapytania użytkowników BDI dotyczące jego funkcjonowania. Z ich treści oraz przeprowadzonej przez Urząd wstępnej analizy funkcjonowania mechanizmu wynika, że sposób prezentacji kodu captcha stanowić może istotne utrudnienie nie tylko dla osób z dysfunkcją wzroku, słabo widzących oraz głuchoniemych, ale również dla użytkowników nie posiadających żadnego stopnia niepełnosprawności narządu wzroku." - czytamy w komunikacie UKE.

UKE zażądał od spółki Aero2 wyjaśnień oraz przedstawienia końcowych efektów rozmów z organizacjami zrzeszającymi osoby niepełnosprawne. Zasugerował też rozważenie zmian formy prezentowania kodu.


Zobacz również