Co dzieciaki robią w sieci?

Z badań PricewaterhouseCoopers wynika, że nastoletni internauci aktywnie korzystają z Internetu, jednak zakupów online dokonują znacznie rzadziej niż dorośli.

Według raportu firmy

PricewaterhouseCoopers, nastoletni użytkownicy Internetu są w równym stopniu co dorośli zainteresowani wieloma dziedzinami aktywności sieciowej. W przypadku zakupów online, w związku z ograniczeniami w dostępie do kart kredytowych, siła nabywcza "internetowych dzieciaków" jest jednak znacznie mniejsza od możliwości pełnoletnich internautów.

Głównym powodem, dla którego nastolatki odwiedzają sieć, jest poczta elektroniczna, a nie sklepy - tylko 2% spośród ankietowanych młodych internautów wybiera się w cyberprzestrzeń przede wszystkim na zakupy. W Internecie kupuje 31% ankietowanej młodzieży w porównaniu z 76% z przebadanej grupy dorosłych, a kolejne 25% nastolatków wprawdzie odwiedza internetowe sklepy, ale nic w nich nie kupuje.

Okazuje się także, że zainteresowania nastolatków i dorosłych, jeśli chodzi o zakupy online, są takie same: książki, płyty CD, oprogramowanie, zabawki i ubrania. Różnice występują jedynie w stopniu zainteresowania konkretnymi produktami: wśród młodzieży odzież zajmuje drugie miejsce po płytach i kasetach audio, dorośli natomiast najczęściej kupują książki, na ostatnim miejscu zaś ubrania.

Według raportu firmy eMarketer, około 6 mln młodych Amerykanów (53%) zadeklarowało, że dokona zakupów online w 2000 roku. W związku z brakiem możliwości korzystania z kart kredytowych ich sieciowe wydatki wyniosą jedynie 710 mln USD, co stanowi 0,61% ogólnej kwoty wydanej przez konsumentów w sieci.


Zobacz również