Creative Suite 4 - "największa premiera Adobe od 20 lat"

Minęło niespełna półtora roku od wydania pakietu aplikacji kreatywnych Creative Suite 3, a producent, Adobe, wydał następną wersję zestawu. Podczas przedpremierowego spotkania z dziennikarzami, Rafał Maciejewicz, menedżer ds. sprzedaży w polskim oddziale spółki, określił to wydarzenie mianem "największej premiery Adobe od 20 lat".

Organizacja produktów w porównaniu z CS3 nie zmieniła się - użytkownicy nadal mogą wybierać spośród 14 głównych aplikacji pogrupowanych w 6 zestawów: Design Standard i Premium, Web Standard i Premium, Production Premium oraz Master Collection. Drobne zmiany zaszły natomiast jeśli chodzi o skład paczek - Design Premium CS4 wyposażone jest dodatkowo w Fireworks, natomiast Web Premium - w Soundbooth. Jak twierdzi R. Maciejewicz, pakiet Creative Suite i oprogramowanie w nim skupione generuje 70 % obrotów firmy.

Adobe Creative Suite 4 - porównanie zawartości pakietów

Adobe Creative Suite 4 - porównanie zawartości pakietów

Ceny CS4 mają pozostać "z grubsza" na tym samym poziomie co CS3. Dodatkowo polscy klienci mogą liczyć jak zwykle na zlokalizowane wydanie zestawów. Jak przekonywał przedstawiciel Adobe, w całej Europie wersje językowe Creative Suite 4 inne niż angielska mają być droższe o kilkanaście procent od oryginału, ale uwaga - reguła ta nie dotyczyć ma wydania polskiego.

Adobe wraz z premierą nowego CS zaprezentowało także nowy model sprzedawania aktualizacji. Dotychczas można było kupić upgrade do najnowszej wersji posiadając oprogramowanie starsze maksymalnie o 3 generacje, a cena zakupu aktualizacji była zawsze stała. Teraz również będzie można kupić upgrade 3 wydania wstecz, ale cena będzie zależna od tego, ile wersji użytkownik zechce w ten sposób "przeskoczyć".

Creative Suite 4 Web Premium/Standard

Creative Suite 4 Web Premium/Standard


Zobacz również