Czwartkowy Przegląd Prasy

JTT będzie zabiegać o układ. Matrix pomógł Atari. Pekao chce od RIP dodatkowych 3 mln zł za sprzedaż długu El-Netu. IBnGR prognozuje, że wpływy budżetu będą o 3,6% niższe od zakładanych ustawą.

PULS BIZNESU

JTT pada prosząc wierzycieli o układ

Do końca tygodnia bankrutujące JTT złoży wierzycielom propozycje układowe. Największym wierzycielem jest Kredyt Bank, cały dług sięga 66 mln zł. Nie wiadomo jeszcze o jakiego rzędu redukcje długu wystąpi JTT. Spółka czeka na zwrot od izby skarbowej 23 mln zł nadpłaconych - zdaniem spółki - podatków. Szanse na reaktywację spółki są niewielkie - jej obroty spadły w tym roku dziesięciokrotnie. "Wznowienie zatrzymanej produkcji wymaga otworzenia przez sąd postępowania układowego i ochrony przed rabunkową egzekucją" - powiedziała PB osoba zbliżona do spółki. (s. 6)

IBnGR: niższe dochody budżetu

Według oszacowań Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową dochody budżetu wyniosą 151 mld zł, tj. o 3,6% mniej niż przewiduje ustawa budżetowa. Oznaczałoby to, że deficyt nie przekroczy 38,7 mld zł tylko jeśli wydatki wyniosą nie więcej niż 188,8 mld zł, ok. 3% mniej niż zakłada dokument rządowy. Niska prognoza IBnGR wynika z niskich jak dotąd wpływów jednostek budżetowych i niższych wpływów z PIT w trzech kwartałach. (s. 7)

Przyszłość El-Netu zależy od 3 mln zł

Obecnie tylko zgoda Pekao uzależnia przejęcie El-Netu przez Raiffeisen Bank. Pekao SA chce od Raiffeisen Investment Polska dodatkowych 3 mln zł za sprzedaż długu spółki. Nie jest to jednak jedyna przeszkoda: sam El-Net wydaje się skłaniać za współpracą z potencjalnym inwestorem branżowym: Netią albo Dialogiem. (s. 10)

GAZETA WYBORCZA

Atari zaskakuje

Sukces fimu "Matrix" pomógł największemu europejskiemu producentowi gier komputerowych - Atari. Na poczatku roku obrachunkowego, w marcu br., Atari prognozowało stratę na poziomie 10 mln EUR za pierwsze półrocze. Tymczasem firma osiągnęła 1,7 mln EUR zysku. Sprzedaż wyniosła prawie 315 mln EUR, a niemal 70% pochodziło ze sprzedaży gier w I kw., kiedy wprowadzono grę "Enter the Matrix". (s. 22)


Zobacz również