Czym jeździ Europa

W Europie Zachodniej od początku roku sprzedano 9 mln 838 tys. nowych samochodów osobowych - o 1,8% więcej niż rok wcześniej.

Jak wynika z danych stowarzyszenia ACEA, najpopularniejszą marką w Europie jest nadal Renault, który sprzedał ponad milion samochodów od początku roku (o 0,3% więcej niż rok wcześniej), jego udziały w rynku zachodnioeuropejskim wynoszą 10,2%. Na drugim miejscu znajduje się Volkswagen, z 9,7-proc. udziałami w rynku i sprzedażą na poziomie 957 tys. sztuk. Na trzecim miejscu jest Opel - 9,1% udziałów w rynku i 895 tys. sprzedanych samochodów. Na czwartej pozycji znalazł się Ford, z udziałami 8,8% i sprzedażą 863 tys. sztuk. Piąte miejsce zajął Peugeot, z 8,1-proc. udziałem w rynku i sprzedanymi 794 tys. aut.

Coraz większą rolę na rynku europejskim zaczynają odgrywać marki japońskie - ich udział w rynku wzrósł w ciągu ostatniego roku z 12,4% do 13,2%, ze sprzedażą 1 mln. 303 tys. aut, o 8,7% więcej niż rok wcześniej. Najszybciej zwiększa się sprzedaż aut koreańskich - ich udział w rynku wzrósł w ciągu roku z 3,3% do 3,9%, a wysokość sprzedaży - o 22,4%.

W sierpniu 2004 r. w Europie Zachodniej sprzedano łącznie prawie 775 tys. samochodów osobowych, o 0,8% mniej niż w analogicznym okresie 2003 r.


Zobacz również