Darmowy Windows dla szerszej grupy tabletów

Microsoft wprowadził podobno istotne zmiany w strategii mającej pomóc mu zdobyć większy udział w rynku mobilnym poprzez oferowanie producentom sprzętu darmowych licencji na systemy Windows.

Microsoft nie radzi sobie dobrze na rynku smartfonów. Na rynku tabletów wypada jeszcze gorzej. Podczas konferencji BUILD 2014 udowodnił jednak, że zamierza ostrzej zaatakować rynek mobilny potwierdzając, że udostępni system Windows (Windows Phone 8.1 lub Windows 8.1) za darmo dla tych producentów, którzy wprowadzą do oferty smartfon/tablet z ekranem o przekątnej poniżej 9 cali. Propozycja ta skierowana była przede wszystkim do producentów tanich urządzeń, dla których zaoszczędzenie na licencji kilkudziesięciu USD znaczy naprawdę wiele.

Program Microsoftu zostanie poszerzony?

Dzisiaj na temat wspomnianego programu Microsoftu mającego na celu zwiększenie popularności "okienek" pojawiły się interesujące niepotwierdzone doniesienia autorstwa serwisu DigiTimes. Wynika z nich, że amerykańska firma zamierza zwiększyć zakres jego zasięgu udostępniając swój system producentom tabletów, których cena rynkowa nie będzie przekraczała 250 USD.

DigiTimes twierdzi, że chińscy producenci tabletów (tak zwani White-Box) pozytywnie dla Microsoftu zareagowali na nową strategię i planują zwiększenie w swojej ofercie udziału "okienkowych" modeli.


Zobacz również